Kamanės tekstai

VIRTUOZŲ DUETAS BIRŠTONE: G.GEDVILAITĖ IR V.ČEPINSKIS 2008-08-09

Guoda Gedvilaitė: „Tai labai rimtas pasirodymas, ne kokia pjesytė. Labai mėgstu kamerinę muziką, pagroju Vokietijoje ir trio, ir kvartetu. Rečiau koncertuoju su solistais. Vilhelmas – išimtis. Mes esame pasižadėję, kad liksime ištikimi“.

2

Laimonas Inis

SKAITYTOJAS STENGĖSI, BET DIALOGAS NEĮVYKO 2008-07-31

Turbūt autorius mano, kad filosofinių problemų kėlimas priartina jo romaną prie visus jaudinančių esminių būties klausimų. Deja, manieringi sentimentų šuorai ir knygiškų frazių griūtys „Pamišėliuose ir šventosiose“ ne tiek skatina autentišką refleksiją, kiek apskritai slopina skaitymo malonumą.

5

Zbignevas ir Rūta Ibelhauptai. Nuotr. iš R. ir Z. Ibelhauptų archyvo

PROGRAMOS SPINDESYS IR PROGRAMĖLIŲ SKURDAS 2008-07-20

Muzikinis savaitgalis tikrai buvo kokybiškas, klausytojus praturtinęs naujomis žiniomis ir gera nuotaika, kurios nedrįso sugadinti net oras. Pagiriant organizatorius už gerą koncertinę programą, neįmanoma nutylėti, kad nuolat akis bado klaidos festivalio programėlėse. Korektūros klaidos – jau įprastas dalykas, bet kaip nematyti, kad supainiotas net pats koncerto turinys?

1

RYŠKĖJA „MERKURIJAUS“ PALIKUONIO SILUETAS 2008-07-15

Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba su pastabomis pritarė A.Kančo studijos kuriamam daugiafunkcinio komplekso „Merkurijus“ projektui. A.Steponavičius: „Matau Laisvės alėją įvairią – cariniai 2 aukštų pastatai ir aukšti smetoniški. A.Kančo studijos architektūra su cariniu “Metropoliu” tarsi ir sukuria įvairovę. Neįtrauktas pirmas pastato aukštas atrodo solidžiai. Pristatymą vertinu kaip architektūrinį įvykį ir pritariu“.

2

TALENTAI - OPERETĖS FESTIVALIO REKLAMOS ŽVAIGŽDYNE 2008-07-08

Osvaldas Grinius

Operetės festivalyje dar kartą pasikartojome seną tiesą, kad tikroji žvaigždė ne ta, kuri garsiai reklamuojama ar pati save reklamuoja. Tikrosios žvaigždės švytėjimas sklinda iš asmenybės vidaus. Kad ir kiek vadybinės reklamos triukais būtų bandoma įteigti, jog būtent tai, kas patiekiama, yra gerai, anksčiau ar vėliau paaiškėja paprasta tiesa: net ir dykai siūlomas actas niekaip negali virsti cukrumi.

8

TALENTINGAS – IR VIENAS LAUKE KARYS 2008-07-03

Vaiva Mažulytė

JAV gyvenantis lietuvių pianistas atliko programą, apimančią visus pagrindinius muzikos stilius – nuo baroko iki XX a. Be abejonės, tai sudėtinga programa, reikalaujanti visapusio meistriškumo: muzikos stilių, instrumento specifikos išmanymo ir labai gero techninio pasirengimo. Priėmęs tokį drąsų ir rizikingą sprendimą, pianistas lieka tarsi nuogas prieš publiką su visais savo privalumais ir trūkumais. Andrius Žlabys apsinuoginti nepabijojo.

2

CHULIGANŲ PILIS MIGRUOJANČIO FESTIVALIO ŽEMĖSE 2008-07-02

Osvaldas Grinius

Akivaizdu, kad Pažaislio muzikos festivalis sėkmingai eksperimentuoja plėsdamas egzistencines savo erdves, ieškodamas vis naujų būdų pritraukti ir sudominti publiką. Kvarteto „Terem“ pasirodymas buvo tikrai intriguojantis ir skatinantis atidžiau pasidomėti, kurlink toliau suks tiek muzikinės, tiek geografinės festivalio gairės.

1

KAUNO ARCHITEKTAI – UŽ EMIGRACIJĄ Į VANDENĮ 2008-07-01

(Reportažas)

"Ta arena jam ypač daug sveikatos suėdė", -- svarstė šventės dalyviai, linkėdami E.Miliūnui, kuris tarp architektų vadinamas tiesiog Simu, kuo greičiau pasveikti. "Metų architektas" iš ligoninės savo kolegoms perdavė tokį palinkėjimą: "Išbėgant į architektūros areną kiekvienam svarbiausia pasirinkti tinkamą kartelės, kurią ruošiesi peršokti, aukštį".

4

ART NOUVEAU IR ART DECO NYDERLANDUOSE: KOLEKCININKO AKIMIS 2008-06-30

Kotryna Džilavjanaitė

M.Žilinsko dailės galerijoje surengta visą vasarą veiksianti paroda „Art Nouveau ir Art Deco Nyderlanduose: 50 dizaino metų“. Anot Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus direktoriaus Osvaldo Daugelio, tai viena vertingiausių užsienio parodų, kada nors eksponuotų M. Žilinsko galerijoje. Art Nouveau kryptis ir iš jos išaugusi Art Deco pabrėžė dailiųjų amatų svarbą, propagavo estetizmą, stilistiškai vientisą gyvenamąją aplinką; šių meninių srovių kūriniams būdingos dailios formos, dekoratyvi raiška, vaizdo stilizacija.

„POEZIJOS PAVASARIS“: KAŽKAS ATSITIKO? GAL – PAGALIAU! 2008-06-28

Mindaugas Grigaitis

O gal tada, kai patirčiai išreikšti nesurandi aiškiau artikuliuotos kalbos, geriausia išeitis būtų tyla? „Poezijos pavasario“ almanachus vis nuožmiau talžo kritikos kirčiai: už menką kūrinių kokybę, už neaiškią koncepciją, už mažą skaitomumą, už klano draugų protegavimą. Šįmet pagaliau kažkas atsitiko. Prieš „Poezijos pavasarį“ sukilo jau ir jo leidėjai, ir jo sudarytojai.

7

VILIJAMPOLĖS KRANTO TIES SENAMIESČIU ATEITIS 2008-06-28

Pagal KAUET protokolą 2008 06 18

Šio projekto užduotis – duoti toną krantinės vizijai. Pačiai architektūrinei kompozicijai iš esmės neprieštaraujama. Užstatymo koncepcija galima. Reikėtų labiau skaidyti pastatus – erdvės taptų jaukesnės. Esant tokiam aukštingumui, pastatai yra per arti vienas kito -- būtina pasitikrinti butų insoliaciją. Reikia pritaikyti pakrantės juostą viešajai funkcijai.

1

A.VAITKŪNUI ATMINTI. ŽEMAITIJOS TRAUKA. 1984-1986M. 2008-06-27

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė

Atsimindavo, kurioje bažnyčioje yra įdomiai ištapyta klausykla ar keisto kolorito paveikslas. Bekeliaudamas pripiešė sąsiuvinius ir blonknotus liaudies skulptūrų, sutiktų žmonių eskizų. Kartais pasižymėdavo spalvų sąskambius, ar tiesiog užsirašydavo kokios spalvos yra vienas ar kitas objektas. Žemaitija Arūnui buvo savotiška dvasios atgaiva ieškant tikrumo.

A.VAITKŪNUI ATMINTI. ŽEMAITIJA 1984 AR 1985 M. 2008-06-27

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė

Kuriančiam žmogui tokie dvasiniai lūžiai nesvetimi. Jei prisiimta atsakomybė kurti, vaikščioti ties riba ir panirti į egzistenciją, reikia priimti ir kančią, nes tik taip kūryba bus tikra ir pilnavertė. Tokia, kaip Arūno. Jis dažnai mėgdavo kartoti Justino Mikučio pasakytus žodžius menininkams: „ Norit patogiai, gerai gyventi ir tapyti?! Taip nebus, turit rinktis!“ Tie žodžiai jam buvo kaip kamertonas. Kokia dvasinė būsena tada vedė Arūną, sunku pasakyti. Žinau, kad jam buvo sunku, jautėsi įskaudintas.

2

A.VAITKŪNUI ATMINTI. PAŽINTIS -- TAPYBOS MOTYVAI. 2008-06-27

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė

Parodoje radau paveikslą su žydinčių kaštonų motyvu. Seniai svajojau nutapyti žydinčius kaštonus. Tai labai subtilu, sunku perteikti. Dar buvo paveikslų apie Žemaitiją, vienas taip ir vadinosi -- „Kelionė į Žemaitiją“. Pasidarė įdomu, koks čia žmogus tapo mano motyvus, keliauja po Žemaitiją. O svarbiausia -- visai neblogai nutapė tuos žydinčius kaštonus.“

10

ROMANTIŠKAS „REQUIEM“ -- ŽUVUSIEMS KARUOSE 2008-06-24

Vaiva Mažulytė

Negalima nepastebėti kilnios kompozitoriaus idėjos monumentaliu kūriniu pagerbti žuvusiuosius visų laikų karuose. Skambėjo gal ir ne visai originalios melodijos, tačiau publika neliko joms abejinga. Žuvusieji tikrai buvo pagerbti, bent jau pakeltos dirigento batutos sulaikyta tylos minute.

1

KAUNO ARCHITEKTŪROS VEIDAS – NAUJŲ BIURO PASTATŲ VEIDRODYJE 2008-06-24

Šiuo metu projektuojamuose administraciniuose ir gyvenamuosiuose pastatuose derinama jau daugiau funkcijų – biurai, gyvenamosios patalpos, viešbučiai. Tokia tendencija vis labiau plinta JAV ir Europoje. Tai rodo, kad mūsų architektai ir verslininkai labai atidūs pasaulinėms tendencijoms. Pasak švedų ir britų architekto Ralpho Erskine‘o, pastatų tikslas yra gerinti žmonių santykius, o architektūros – suteikti aplinkai maksimalų komfortą.

4

NAUJI VARDAI -- TEKSTILĖS MENO PANORAMOJE 2008-06-15

Jolanta Zabulytė

VDA Kauno dailės fakultete vykę tekstilės magistrantų darbų gynimai sudomino ne tik studentus ir jų artimuosius. Tekstilės meno jaunuomenės kūriniai dar kartą patvirtino, kad VDA KDI Tekstilės katedra pelnytai garsėja naujovėmis ir kūrybiškumu. Viešam vertinimui savo kūrybinius darbus pateikė keturios magistrantės, kurias jau verta įsidėmėti kokybiškų meno renginių ištroškusiems žiūrovams.

5

VERTYBĖS, BRANGESNĖS UŽ PINIGUS 2008-06-10

Pažaislio festivalio surengta „Carmen Cubana“ premjera Lietuvoje leido pamatyti ne tik aukščiausią atlikėjų profesionalumą, bet ir jų asmenines savybes, kurias būtina turėti kiekvienam menininkui. Atsidavimas, nuoširdumas, džiaugsmas ir atvirumas – vertybės, kurių Lietuvos atlikėjams kartais pristinga. Scenoje tai yra vertybės, daug brangesnės už pinigus.

3

PRADŽIA SU KLIŪTIMIS 2008-06-08

Vaiva Mažulytė

Atlikėjams reikėjo daug pastangų groti ir dainuoti saulei plieskiant į akis ar vėjui šnarant mikrofonuose. Organizatoriams derėtų rimtai pagalvoti apie kitus koncertus Pažaislio kieme ir specifinio įgarsinimo reikalaujančiai erdvei negailėti pinigų, nes nuo garso kokybės iš esmės priklauso koncerto sėkmė.

3

PROFESIONALŲ KOVA UŽ KOKYBIŠKĄ KAUNO CENTRO ATEITĮ 2008-06-04

Pagal KAUET 2008 05 28 protokolą

Profesionalų kova už kokybę – taip galima pavadinti Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos (KAUET) posėdžius, kuriuose atsakingai ir karštai svarstomi „Merkurijaus“ rekonstrukcijos, kiti Kauno centro ateitį lemsiantys projektai.

5

ROKAS BAŽNYČIOJE 2008-05-28

Osvaldas Grinius

Roko operos „Prisikėlęs“ projekto įgyvendinimas – drąsus žingsnis, žengtas tiek organizatorių, tiek santūriosios katalikų bažnyčios, įsileidusios netradicinį žanrą į savąją erdvę. Tikėtina, kad šis žingsnis inspiruos naują, mūsų krašte neįprastą kultūrinę sklaidą, plačiau atversiančią visos Lietuvos bažnyčių duris ne tik įprastam sakraliniam menui, bet ir naujoms jo raiškoms, sugebančioms pritraukti mases žmonių, laukiančių gyvo, įdomaus, patrauklaus požiūrio į amžinąsias tikėjimo ir būties vertybes.

1

URBANIZMO, ARCHITEKTŪROS IR PRISIKĖLIMO BAŽNYČIOS DIALOGAI 2008-05-20

Savanorių prospekte turėtų būti solidūs, išraiškingi pastatai. Sukurtas mikroansamblis ir puikiai pristatyta medžiaga. Labai gerai, kad pagaliau ši Savanorių pr. dalis projektuojama kompleksiškai, urbanizmą ir architektūrą bandant sujungti ir derinti tarpusavyje.

4

A.VAITKŪNUI ATMINTI. LAIPTINĖS. 1995 – 2001 M. 2008-05-12

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė

„Mano tapybos vizija -- gryna ekspresija. Ekspresija kiekviename taške, potėpyje, linijoje, spalvoje -- kaip tapybinę visumą jungiantis, mobilizuojantis elementas. Vaizduojamas motyvas pats savaime neturi prasmės, jis tik padeda pasiekti vidinės įtampos, yra tarsi tapybos proceso kamertonas, nes grynos abstrakcijos dažnai būna tuščios ir tik išoriškai dekoratyviai gražios.“

1

A.VAITKŪNUI ATMINTI. LAIPTINĖS. 1998 M. 2008-05-12

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė

„Mane domina tik seni tikri daiktai, seni namai, istorinės, sakralinės vietos. Įvykiai juose yra tarsi „atsispaudę“. Tie atspaudai mane traukia. Šiuolaikiniai daiktai dar neturi istorijos. Tik anie, senieji, man padeda atgauti pusiausvyrą. Kai pasiklystu, kai nebeaišku, ką turėčiau daryti, tada nueinu į kokią seną laiptinę ir piešiu. Paskui vėl galiu dirbti dirbtuvėje.“

1

A.VAITKŪNUI ATMINTI. LAIPTINĖS. 2008-05-12

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė

”Tos laiptinės buvo tarsi pasitraukimas į kitą zoną. Laiptinės, kaip vėliau ėmiau gilintis, man pasirodė lyg tuometinės situacijos simbolis: uždara egzistencija, kurioje gali lipti tik aukštyn arba žemyn. Sienose -- maži langų plyšiukai, pro kuriuos lyg ir matai kitą gyvenimą. Laiptinės pasakodavo, o aš piešiau.“

3

NAUJIENOS KARALIAUS MINDAUGO PROSPEKTE IR PRIE PRISIKĖLIMO BAŽNYČIOS 2008-04-30

Pagal KAUET 2008 04 23 protokolą

Du projektai radikaliai keičia Karaliaus Mindaugo prospekto veidą. Nauji parapijos namai projektuojami Prisikėlimo bažnyčios sklype. Abiem atvejais vietos išskirtinumas ir svarba reikalauja ypatingo urbanistinių bei architektūrinių sprendimų jautrumo ir išminties.

5

ŠIUOLAIKINIO MENO AUKOS 2008-04-27

Kotryna Džilavjanaitė

Talentingas menininkas visada ras būdų, kaip išsakyti opiausias problemas, išvengiant gyvūnų niokojimo kūriniuose. Menas neturėtų būti cenzūruojamas, tačiau kiekvienam menininkui būtina savicenzūra, suvokimas, kur jo kūryboje baigiasi laisvė ir prasideda destrukcija. Antraip kitas ribinis žingsnis – neetiškas, prievartingas žmogaus (vaiko, asocialaus ar psichiškai nesveiko asmens) išnaudojimas meno kūriniuose - taip pat tampa tik laiko ir susitarimo klausimu.

23

TARP MIESTO IR OBJEKTŲ SAVININKŲ INTERESŲ 2008-04-19

Pagal KAUET 2008 04 09 protokolą

KAUET turėtų teikti pirmenybę miesto formavimo interesams, o ne savininkams, įsikūrusiems pastate. Mokyti projektuoti – ne mūsų uždavinys. Nepripažįstu jokių savininkų nuomonių, kai svarstome miesto reikalus.

5

MINIMALIZMAS, PSEUDOMINIMALIZMAS, HIPERMINIMALIZMAS ARCHITEKTŪROJE 2008-04-14

Prof. Jonas Minkevičius

Net patys profesionalūs architektai nesugeba atskirti tikrojo minimalizmo nuo snobiškojo, pseudominimalizmo, kuris, atrodytų, tarsi saikingomis, bet iš tiesų apsimestinėmis formomis maskuoja milijoninės vertės prabangą. Minimalizmas, kainuojantis milijonus, negali būti pavadintas nieku kitu, kaip tiktai pseudosnobiškuoju, prašmatniuoju. Tai -- minimalizmas su kauke.

5

LINKSMOJI AR NAŠLĖ? 2008-04-11

Osvaldas Grinius

Galima tik pritarti, kad Kaunas teisėtai vadinamas Lietuvos operetės sostine. Liko vos vienas neatsakytas klausimas. Atrodo, kad režisierius ir dailininkė tyčia sukūrė prieštaringą spektaklio koncepciją, norėdami suintriguoti publiką. Režisūrinė veiksmo kryptis ryškiai orientuota į pirmąjį kūrinio pavadinimo žodį, o spalvinė scenografijos gama akivaizdžiai pabrėžia antrąjį. Tai kas gi ji – „Linksmoji našlė“: labiau „linksmoji“ ar labiau „našlė“?

  

8

Archyvas

Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38