Kamanė

Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas

Kamanės tekstai
VIDEO
Kūrėjai
Aukso fondas
Apie
Scena Kinas ir fotografija Dailė Garsas Literatūra Architektūra Replika Istorija Miesto posėdžiai

Eiti prie turinio

Informacija apie portalą www.kamane.lt

Informacija
Daugiau
  • Informacija apie portalą www.kamane.lt

 Rezultatai

Kamanės tekstai

Aurelija Mykolaitytė. Asmeninio archyvo nuotr.

Kalba – instrumentas kultūriniam dialogui megzti 2017-07-10

Kalbėjosi Elvina Baužaitė

Lietuvoje 2017-ieji paskelbti kalbos kultūros metais. Apie kalbą, jos vartoseną viešojoje erdvėje, taip pat šiandienes rašymo praktikas publicistikos tekstuose ir grožinėje kūryboje pokalbis su filologijos mokslų daktare Vytauto Didžiojo universiteto docente Aurelija Mykolaityte.

Adomas Galdikas. „Burlaiviai“, pop., past., 23x30 cm, XX a. 6 deš.

Adomas Galdikas: nuo figūros iki Didžiojo įvykio 2017-07-02

Ramūnas Čičelis

Abstraktusis A. Galdiko menas yra galimybė papildyti savo sąmonę tuo, ką S. Žižekas apibrėžia kaip „Tikrovę“. Realistinis menas reikalingas kaip socialinės, buitinės ir net estetinės jau egzistuojančios realybės palaikymas, o abstrakčioji tapyba paliečia žmogaus trauminius išgyvenimus, kurie silpsta tapant ir stebint tokius kūrinius. A. Galdiko tapyba ir kūrėjui, ir žiūrovui – laisvėjimo, bet ne absoliučios laisvės būdas.

Jonas Lopes, Landeras Patrickas „Adorabilis“. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Neeilinis eilinis „Naujasis Baltijos šokis ’17“ 2017-06-30

Monika Jašinskaitė

Šių metų gegužės 12–20 dienomis vėl vyko tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ (toliau – NBŠ). Naujoji festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė praplėtė nuolatinių žiūrovų „klubą“ – sąmoningai pritraukė įvairių savo kartos meno žmonių.

Žirgo atvaizdas priešistoriniame Lasco urve. Nuotr. N. Aujoulat, Prancūzija

Žirgai mene (I dalis) 2017-06-26

Marius Vyšniauskas

Žirgo ir žmogaus draugystė apima bene ilgiausią istorijos tarpsnį, kurį menininkai subtiliai vaizduoja kūryboje. Tūkstantmečius šie kilnūs gyvūnai tarnavo žmonėms: arė laukus, šuoliais nešė karius į mūšio lauką, padėjo medžioklėje.

Kirill Golovchenko (Ukraina/Vokietija). „Atostogos“

Fotografai „pliaže“: nuo kritiko iki lyriko 2017-06-21

Tomas Pabedinskas

Įžanginė „Kaunas Photo“ paroda atrodo kone tobulai subalansuota – tai ir žaisminga įžanga į fotografijos šventę, ir galimybė pamatyti aktualius kūrinius, kurie provokuoja nepatogiems klausimams. Kiekvienam žiūrovui telieka sudėlioti savus parodos akcentus, kuriais nebūtinai turi tapti ryškiausių spalvų ir didžiausios fotografijos.

Rūta Elijošaitytė-Kaikarė. Manipuliacija.lt nuotr.

Rūta Elijošaitytė-Kaikarė: „Lietuviai skaito vis daugiau lietuvių rašytojų kūrinių“ 2017-06-20

Kalbėjosi Jurga Tumasonytė

Apie vaikų ir suaugusiųjų skaitymo ypatumus, literatūrinius renginius, kultūrinį raštingumą, tekstų galią ir malonius atradimus kalbamės su literatūrinių vyksmų organizatore, VšĮ „Laikas skaityti“ direktore Rūta Elijošaityte-Kaikare.

1

Kęstutis Zapkus. „Nervų sistema“. Dr., al., 1995–1997 m.

Kęstutis Zapkus: individualus kelias 2017-06-13

Ramūnas Čičelis

JAV lietuvių tapytojui K. Zapkui menas niekada nebuvo tautinių sentimentų sklaidos būdu, todėl, klausdami, ar jo kūryba yra lietuviška, turėtume, kaip reta, sakyti, kad jis – vienas pirmųjų lietuvių meno istorijoje kosmopolitų.

Aktorė Simona Bladženauskaitė. Kristinos Jasudaitės nuotr.

Simona Bladženauskaitė: kūryba įmanoma be kančios 2017-06-12

Kalbėjosi Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė

Simona Bladženauskaitė – Kauno miesto kamerinio teatro aktorė, švenčianti trisdešimt penkerių metų sukaktį ir skaičiuojanti dešimtus šiame teatre praleistus kūrybos metus. Atviras pokalbis su visada savo nuomonę turinčia charizmatiška aktore – apie naujos teatrinės krypties idėją ir tai, kokie neišvengiami pokyčiai laukia jaunos menininkės, sulaukus šių jubiliejų.

7

Kristupas Sabolius. Asmeninio archyvo nuotr.

Kinas – kaip supratimo provokacija 2017-06-09

Kalbėjosi Elvina Baužaitė

Lietuvių kino apdovanojimų – Sidabrinių gervių – akivaizdoje kalbamės su Vilniaus universiteto docentu filosofu Kristupu Saboliumi, mąstydami, kaip šiuolaikinis gyvenimas vaizduojamas, atspindimas ir regimas kino ekranuose.

Regimanto Tamošaičio eseistika apie pasaulį ir save 2017-06-06

Austėja Baltrušaitytė

Užvertusi apmąstymus keliančią ir kūrybiškai parašytą R. Tamošaičio knygą „Vien tik zuikiai naktyje“, jos nugarėlėje perskaičiau autoriaus žodžius: „Gyvenimas yra nuolatinis klausimas, o atsakymas – kažkur anapus. Kas jį rado, tas mums nieko nepasakys“. Iš jų ir kyla mano rekomendacija – šią knygą verta skaityti tiems, kuriems nuolat kylantys apmąstymai ir klausimai yra kur kas svarbesni nei galutinis, neginčijamas atsakymas.

Autentiškos būties laisvė – Krystiano Lupos režisūra 2017-06-05

Elvina Baužaitė

Lietuvos nacionaliniame dramos teatre 2015 m. lenkų režisieriaus Krystiano Lupos pagal to paties pavadinimo austrų dramaturgo Thomo Bernhardo pjesę pastatytas spektaklis „Didvyrių aikštė“ tapo metų, o gal ir kelerių, keliolikos, įvykiu Lietuvos teatro pasaulyje. 2016 m. pabaigoje pasirodė šio teatrinio vyksmo ypatybes ir ypatingumą atverianti knyga „Kelionė į „Didvyrių aikštę“.

A. Tarasevičius „Palubinskių giminės geneologijos medžio fragmentas“, 1672 m.

Mes esame romėnai?... (II dalis) 2017-06-01

Marius Vyšniauskas

Dvi mūsų krašte paplitusios legendos – „Gedimino sapnas“ ir „Lietuvių kilmės iš romėnų teorija“ – leido Lietuvos Didžiajai Kunigaikštystei tapti lygiateise vakarų Europos dalimi, o vėliau paskatino ir senosios istorijos studijas.

1

Spektaklio „Žalgirės“ (rež. V. Bareikis) scena. D. Stankevičiaus (NKDT) nuotr.

Kur baigiasi komedija ir prasideda drama? 2017-06-01

Astijus Krauleidis-Vermontas

Šį sezoną režisierius Vidas Bareikis pristatė antrą savo darbą Nacionalinio Kauno dramos teatro Didžiojoje scenoje – spektaklį „Žalgirės“ pagal dramaturgės Gabrielės Labanauskaitės-Dienos pjesę. Periferinės, skaudžios temos scenoje analizuotos per lengvos ironijos ir komizmo prizmę, bet galbūt tai – režisieriaus ir suburtos stiprios komandos gudrus žingsnis, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į rimtas problemas.

A. Griškevičius. „Rudens prisiminimų spąstai“, 2016

Ar Algis Griškevičius iliuzionistas? Paroda „Iliuzijos“ 2017-05-23

Kristina Budrytė-Genevičė

Kaune pristatoma Algio Griškevičiaus paroda, kurioje eksponuojami 2002–2017 metų kūriniai. Juos menininkas suskirsto į tris dėmenis: tapybą, fotografiją ir skulptūrinius medžio objektus. Nors šios trys dalys simbiozinės, viena iš kitos išaugančios, viena kitą papildančios, bet joms šioje prezentacijoje priskiriami skirtingi vaidmenys.

Vytautas V. Landsbergis. Asmeninio archyvo nuotr.

Vytautas V. Landsbergis: „Į gimtadienį žiūriu pro pirštus“ 2017-05-22

Kalbėjosi Austėja Baltrušaitytė

„Gimtadienis – kaip vizitas pas dantų gydytoją: kuo anksčiau atlieki procedūras, susitvarkai, tuo greičiau esi laisvas“, – sako rašytojas, poetas, publicistas, kino bei teatro režisierius Vytautas V. Landsbergis, gegužės 25 dieną minėsiantis 55-erių metų sukaktį. Šia proga pakviečiau jubiliatą pasišnekučiuoti apie gyvenimą, kūrybą, patirtis, o taip pat – apie planus bei svajones, kurių pašnekovas turi ne vieną.

Inga Dargužytė. „Fragmento evoliucija“

Žvilgsnis į šiuolaikinę grafiką 2017-05-19

Vytautas Paplauskas

Palyginti su pirmąja, šiųmetė Kauno grafikos bienalė „Fragmento evoliucija“ – kur kas dinamiškesnė ir šiuolaikiškesnė, pristatanti ne tik geografijos atžvilgiu platesnį kūrėjų ratą, bet ir supažindinanti su radikalesnį turinį ar formą pasirenkančiais menininkais.

S. Kuliešio tapyba, „Gallery Weekend Kaunas“. Vytauto Paplausko nuotr.

Intensyvus galerijų savaitgalis 2017-05-18

Astijus Krauleidis-Vermontas

Šiemet „Gallery Weekend Kaunas“ organizatoriai pasirinko šiuolaikinį meną iš baltų išgrynintų galerijų perkelti į mažiau pastebimas, kontroversiškai vertinamas, apgriuvusias erdves: buvusį kino teatrą „Neringa“, Tado Ivanausko zoologijos muziejų ar šių metų pagrindinės ekspozicijos tašką „Menų banką“. Sveikintina, kad renkamasi kitokia, novatoriška vieta ar erdvė, bet toks žingsnis ne visada išryškina meno kūrinio svarbą, dažnai atsitinka priešingai.

Iššūkiai artėjant trisdešimtmečiui 2017-05-18

Kristina Zaksaitė

„Trisdešimt“ (2017) – naujausias šiuo metu Havajuose gyvenančios jaunos, talentingos rašytojos Vaivos Rykštaitės (Justės Winder) romanas. Nuo knygos viršelio žvelgianti viliokė kviečia skaitytoją panirti į sudėtingą moters pasaulį. Kūrinyje ne tik fiksuojamos kasdienės moterų realijos, bet ir keliami universalūs egzistenciniai klausimai, atskleidžiama, kas glūdi jų prigimtyje.

A. Kleizaitė. Ciklas „Playing now u now me“

Žvilgsnis ir veidrodis Aušros Kleizaitės kūryboje 2017-05-17

Remigijus Venckus

A. Kleizaitės darbai – tai lyg tikrovės veidrodis, kuris parodo daugiau nei sugebame matyti, arba tai, ką ignoruojame, apeiname ir nepastebime. (...) Išties, ne paslaptis, kad meno kūriniams būdingas „veidrodžio efektas“, t. y., jie atvaizduoja, iškreipia, demaskuoja, rekonstruoja ir dekonstruoja reiškinius, situacijas ir netgi reginius, su kuriais dar nesame susidūrę tikrovėje.

Rytis Beiga (Ry Bi) (Kauno kolegija), kolekcija „Dviveidė“. Mados festivalis „Apkalbos“, 2017 m.

Tarptautinio mados festivalio „Apkalbos“ štrichai 2017-05-16

Raimonda Simanaitienė

Neseniai Kaune praūžė Dizaino savaitė, kurios metu pristatyta nemažai įvairiausių architektūros, dizaino, taikomojo meno ir mados renginių. Jau ne pirmi metai vienu iš šios savaitės akcentų tampa mados festivalis „Apkalbos“. Tad ruošiantis kitų metų jubiliejiniam, dvidešimtajam „Apkalbų“ pasirodymui, pravartu priminti šio, o kartu ir kitų Lietuvos mados renginių istoriją.

Aleksander Lesser. „Gediminas sapnuoja geležinį vilką“, 1840–1860 m., Varšuvos nacionalinis muziejus, Lenkija

Mes esame romėnai?.. (I dalis) 2017-05-10

Marius Vyšniauskas

Kodėl vienoms tautoms mitų reikia labiau nei kitoms? Ir kaip laikui bėgant mitas transformuojasi pats bei keičia besivystančią valstybę? Būtent apie tai bus kalbama straipsnių cikle, kurio tikslas – atskleisti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės visuomenės virsmą į europinę valstybę per tautinių mitų (Gedimino sapno bei lietuvių kilmės iš romėnų teorijos) prizmę.

Artūras Sužiedėlis. Donato Stankevičiaus nuotr.

Artūras Sužiedėlis: „Teatras – įrankis keisti pasaulį“ 2017-05-08

Kalbėjosi Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė

Artūras Sužiedėlis – dramos teatro aktorius, neseniai atšventęs trisdešimt penktąjį gimtadienį. Nors jo pavardė ir nešmėžuoja didžiųjų teatro apdovanojimų laimėtojų sąrašuose, tai yra aktorius, kiekvienam spektakliui suteikiantis nuoširdaus žmogiškumo atspalvį, gyvybiškai būtiną dialoge su publika. Apie kokias galimybes svajoja jauni aktoriai šiandieniame šalies teatre, apie šiuolaikinio teatro beveidiškumą ir teatro (ne)reikalingumą dabartiniame pasaulyje – pokalbyje su aktoriumi.

Vertėja Lolija Spurgienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Vertėja Lolija Spurgienė: „Rašytojas priklausomas nuo vertėjo, kaip vaikas nuo tėvų“ 2017-05-05

Kalbėjosi Elvina Baužaitė

Šešiolika knygų vertimų iš prancūzų kalbos ir pirmasis, kol kas vienintelis, iš rusų – Marinos Stepnovos romanas „Italų pamokos“ (2016) – inspiruoja pašnekesį su vertėja, leidyklos „Tyto alba“ viešųjų ryšių skyriaus vadove Lolija Spurgiene, kuriame bandoma užčiuopti, kaip žmogus ir kalba atranda vienas kitą.

Jūratės Stauskaitės parodos „Esu“ ekspozicija. D. Slavinsko nuotr.

Jūratės Stauskaitės paroda: estetiniai gyvenimo punktyrai 2017-05-04

Kristina Budrytė-Genevičė

Būdama romantizmui ištikimų nuostatų nešėja, kupina lyrikos leitmotyvų, Jūratė Stauskaitė visad siekia atskleisti grožį, todėl ieško harmoningos pusiausvyros, o ne tuoj sprogsiančio gausybės rago. Tokiu būdu atsiveria ir kita koncepcijos pusė – balto lapo poezija: autorė šalia gausos ir tirštumos dažnai palieka didžiulius balto fono plotus, kurie yra tokie pat iškalbingi. Jie – lyg užtvankos besiskleidžiančiai įvairovei, apsprendžiantys, kada reikia sustoti.

R. Puišio fotografija

Kintantys pasaulio masteliai 2017-05-03

Tomas Pabedinskas

R. Puišio žvilgsnis į fotografuojamo krašto istoriją, politinių pokyčių ženklus ir dabarties socialinį gyvenimą nėra „šaltas“. Gamta ir istorija jo fotografijose tėra fonas atskleisti žmogiškumui, kuris, atrodytų, nepaiso nei laiko, nei geografinių ribų.

Pranas Lapė. Nuotr. iš M. Žilinsko dailės galerijos archyvo

Pranas Lapė: mimetinis katarsis 2017-05-02

Ramūnas Čičelis

Išeivijos tapytojas Pranas Lapė (1921–2010) lietuvių meno istorijoje žinomas kaip abstrakčiojo ekspresionizmo atstovas – išorinės tikrovės objektai jo tapybos darbuose virsta vaizduotės artefaktais. P. Lapės paveikslai ypatingi tuo, kad, būdami abstraktūs, nestokoja pirminės tikrovės ženklų, todėl pasiekiama savotiška figūratyvumo ir abstraktumo sintezė.

Rašytoja Birutė Jonuškaitė. Lino Daukšos nuotr.

Birutė Jonuškaitė: mūsų Rašytojų sąjunga – tikra „atgyvena“ 2017-04-28

Kalbėjosi Jurga Tumasonytė

„Rašykite meilės romanus, bestselerius ir nereikės prašyti paramos. Per maža rinka? Tai rašykite angliškai, kaip tą daro latviai,“  – moko mus valdančiųjų klapčiukai, pešioja Rašytojų sąjungą (beje, kaip ir kitas kūrybines sąjungas) iš visų pusių, o ji nenusibaigia nors tu ką“, – pasakoja rašytoja, Lietuvos rašytojų sąjungos pirmininko pavaduotoja Birutė Jonuškaitė.

3

Režisierius Artūras Areima. Asmeninio archyvo nuotr.

Artūras Areima: „Į sceną neišleidžiu dalykų, kuriais netikiu šimtu procentų“ 2017-04-26

Kalbėjosi Aistė Verpečinskaitė

Nonkonformistinis režisierius Artūras Areima 2014 m. Vilniuje įkūrė savo vardu pavadintą Artūro Areimos teatrą (AAT), kuriame jau pristatė tokius spektaklius, kaip „Ričardas II: Post factum“, „Medėjos kambarys“, „Po ledu“, „Nevykėlis“, „Klamo karas“, „Antikristas“. Tai išties kitokie, senąsias teatrines tradicijas griaunantys ir naująsias statantys kūriniai. Su režisieriumi kalbamės apie kitokį teatrą, kitokį žmogų ir kitokią režisūrą.

Rimvydas Mulevičius. „Fama (gandas) III“, piešinys

Projektas „Intimus“ VDA „Akademijos“ galerijoje 2017-04-24

Raimonda Simanaitienė

Vilniaus dailės akademijos (VDA) galerijoje „Akademija“ šiuo metu veikia Rimvydo Mulevičiaus ir Jono Arčikausko paroda „Intimus“. Šiuos dailininkus pažįstame kaip universalius, daugelį metų įvairiose meno srityse kuriančius autorius, kuriuos nuo studijų laikų jungė mąstysenos, kūrybinių idėjų bendrumas ir draugystė.

2

„Ji“ (rež. Paul Verhoeven)

„Kino pavasaris“: kokybės prioritetas 2017-04-21

Enrika Striogaitė

Šių metų „Kino pavasaris“ nuo pirmųjų festivalio seansų stebino gerais filmais: „užkabinančia“ tematika, įdomiais scenarijais ir talentingu jų išpildymu. Tokie pokyčiai atsitinka ne kasmet, tai net ir neįmanoma, juk festivaliui įtakos turi tais metais sukurtų filmų bagažas.

Archyvas

Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ...38

© 2005-2011 kamane.lt

  • Autorinės teisės
  • Atsakomybės apribojimas
  • Metrika
Sprendimas: Coral solutions
Tarnybinis įėjimas