Kamanė

Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas

Kamanės tekstai
VIDEO
Kūrėjai
Aukso fondas
Apie
Scena Kinas ir fotografija Dailė Garsas Literatūra Architektūra Replika Istorija Miesto posėdžiai

Eiti prie turinio

Informacija apie portalą www.kamane.lt

Informacija
Daugiau
  • Informacija apie portalą www.kamane.lt

 Rezultatai

Kamanės tekstai

PIRMASIS BLYNAS 2006-12-20

Sekant liaudies išmintimi, pirmasis blynas visada būna kiek prisvilęs. Matyt, nelygu, kokį aliejų keptuvėn pilsi... O pirmoji kompaktinė plokštelė? Juk ir ji plokščia, apvali, be to, skaitmeninių technologijų specialistų žargonu tariant ji „kepama“. Pirmąją savo kompaktinę plokštelę Šv. Kalėdų išvakarėse visuomenei pateikė Kauno miesto simfoninis orkestras.

10

Irenos Luse (Latvija) „Šokis“ perteikia švelnią ir nostalgišką vakaro nuotaiką.

AKVARELIŲ RAIZGINYS ANT BALTIJOS TILTO 2006-12-20

Tai žmonės, kurie eina vėjų nugairintu veidu, kurie nebijo lietaus nei šalčio, o širdyje nešiojasi liepsną, kuri negęsta. Tai tikėjimas draugyste, Baltijos tiltu, kuris sujungia tuos, kurie dar tiki menu, kuriuose dar budi laisvės, abstrakcijos dvasia.

2

TAPATYBĖS ŽYMĖJIMO ERDVĖ 2006-12-08

E.Markūnas išsiduoda esąs užgrobėjas, be skrupulų išnaudojantis, pasisavinantis savo identifikuojamųjų kūną ir dvasią. Tokiu kontroversišku būdu menininkas priešinasi šaldančiam visuomenės uždarumui, regimybei, jog krikščioniškąją artimo sąvoką pakeitė pragmatiškasis, fobiškas svetimas. Pro kūno paviršių prasigręždamas lig nervo geluonies, maksimaliai priartėdamas autorius įveikia svetimą, jį atpažįsta.

5

Juozas Rimas. L.Klizienės nuotr.

AR REIKALINGAS KITAS KAMPAS? 2006-12-07

J.Rimo vokalas neabejotinai puikiai derėtų su Sardinijos salos daugiabalsio dainavimo tradicija. Visgi tai – autentiškas folkloras. Kaip ir lietuvių tautos dainos, kurias profesorius interpretuoja itin jautriai bei emocingai. Matyt, ne veltui bisui publika paprašė lietuviškos dainos. „Oi tu sakal“ nuskambėjo širdingai, grąžindama į koncerto pradžioje susiformavusią intymią tautiškos dainos garsų erdvę.

1

AKVARELĖS IMPULSŲ JŪRA 2006-11-24

Maloni bausmė už akvarelės nuvertinimą - net keli skirtingi kūrybiniai požiūriai, žanro ir stiliaus kryptys, kurioms pasidavė akvareliškas parodos dalyvių rankos ir minties gestas. Ekspozicijoje gausu akį viliojančių kūrinių, apeliuojančių į žiūrovo regos psichologiją. Grynų, švarių spalvų mirgėjimas, raibuliuojantis akvarelių paviršius konstruoja beveik opartiškas iliuzijas.

„GRAFAITĖS MARICOS“ TANGO 2006-11-22

Tad kokia naujoji „Grafaitė Marica“? Kaip ir tango – truputį aistringa, truputį nostalgiška, kartais žvali ir temperamentinga, o kartais – melancholiška, dažnai skambanti tirštomis muzikos harmonijomis, su kartkartėmis nuaidinčiais tuščiais akordais.

 A.Anusausko improvizacijos uždegė publiką

„DIDŽIOJO MUZIKŲ PARADO“ KONTRASTAI KAUNE 2006-11-17

Kompozitoriaus sugrota gama dar labiau pakėlė klausytojų nuotaiką: „Si – sistema; juk muzikų sąjunga tai sistema. La – labai gerai deranti sistema. Sol – solenizantas. Fa – faktas, kad jiems nelengva. Mi - milžiniškas darbas“ ir t.t. Ši žodinė ir po jos sekusi trumpa muzikinė improvizacija tapo vienu linksmiausių, daugiau nei dvi valandas trukusio, jubiliejinio vakaro akcentu.

TINKA VERSIJA: „BAUSTI NEGALIMA PASIGAILĖTI“ 2006-11-15

Sprendžiant pagal lakonišką parodos anotaciją, svarbiausias eksponatų atrankos kriterijus – tendencijų įvairovė, siekiant atskleisti lietuvių tapybos mokyklos sampratos kaitą. Vis dėlto, į kokybės kartelę buvo galima pažvelgti atsakingiau. Daugumai dalyvių vertėjo rimčiau apsvarstyti, kurį savo darbą eksponuoti, kad jis taikliau reprezentuotų individualų braižą, kūrybinę liniją.

PROFESIONALIOS MUZIKOS BALSAS STIPRĖJA IR BAŽNYČIOJE 2006-11-13

Nedažnai mūsuose pasitaiko proga girdėti autorinį, kone išimtinai bažnytinę muziką kūrusio lietuvių kompozitoriaus koncertą, kuriam sutelkiamos itin stiprios atlikėjų pajėgos. Kūrinius atliko Kauno valstybinis choras, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė Regina Šilinskaitė, Kauno valstybinio muzikinio teatro solistai Giedrė Juknevičiūtė bei Mindaugas Zimkus.

MENAS IR POLITIKA: MOKSLINIS POŽIŪRIS 2006-11-02

Konferencijoje aiškiai nuskambėjo ne tik istorinis-menotyrinis, bet ir socialinis aspektas. Koks publikos vaidmuo ir elgesio modeliai šiuolaikinio meno parodose? Kokie jie buvo sovietinio režimo laikotarpiu? Ar laisvas ir tolerantiškas yra naujosios, post-sovietinės eros žmogus? Kuo kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie visuomenės demokratėjimo proceso?

101,3 KM: MENO MARATONAS VILNIUS-KAUNAS 2006-09-26

Atskiro dėmesio verti tie autoriai, kurie pateisina projekto temą ir išryškina savojo miesto realijas. Naglio Baltušniko „Pavardės“ ir Jurgos Juodytės bei Sauliaus Leonavičiaus „Pozicija Kaunas“ įtaigiai pabrėžia opią Kauno problemą – migravimą Vilniaus kryptimi ir išsako kritišką požiūrį į kai kuriuos absurdiškus miesto reiškinius.

TABU MIRTIS 2006-09-17

Vos pusė dalyvių iš tiesų kvestionavo esamus ar menamus tabu, priversdami susimąstyti apie tirpstančią ribą tarp galimo ir draudžiamo. Kiti tiesiog eksponavo labiau ar menkiau pavykusius kūrinius, sunkiai pritampančius prie revoliucingos teminės parodos.

1

DAR APIE KAUKES, TENDENCINGĄ KRITIKĄ IR ETIKOS RIBAS 2006-08-16

Diskusija. Rašyti apie šeimos narių kūrybą ar veiklą visuomet laikiau itin ydinga praktika ir šiek tiek ironiškai vertinau taip besielgiančius. Kas gi paskatino pačią užkibti ant to paties atsižadėto kabliuko?

ŽAIZDOS VERIASI 2006-08-16

Diskusija. "Kamanei" iš prigimties nepriimtini įtartinai ramūs meno (ne tik dailės) tvenkiniai, kur sutartinėmis kainomis plaukioja "Savųjų", "Svetimųjų" ar kitokiais vardais paženklinti meno kūrėjų laiveliai.

1

A.Brazdžiūnas - Dusė parodoje pristatė darbą "Nuogas". L.Brundzos nuotr.

SAMUOLIO VARDU 2006-08-15

Tarptautiniai plenerai, paskirti Antanui Samuoliui, gimė kaip būtinybė kūrybiškai priminti šio menininko reikšmę lietuvių tapybos mokyklai. Tryliktąjį kartą pamečiui įvykęs renginys pažymi nuoseklų tęstinumą, po truputį virstantį papročiu. A.Samuolio vardas, regis, beliko plenerokrikštavardžiu, formalia etikete, nebeturinčia sąsajų su parodų tematika ir ekspozicija.

A.Barzdžiaus nuotr.

VARGAS DĖL ĮVAIZDŽIO, ARBA -- APIE RUSŲ KALBĄ KAUNO PILYJE 2006-08-10

Pasirodo, Kaunas labai stengiasi, kad pasaulio akyse Ryga ir toliau būtų vadinama Lietuvos sostine, o lietuviai vadinami rusais.

"Naujų kaukių" parade -- V.Marcinkevičiaus tapybos ir R.Antinio objektų dialogas. L.Brundzos nuotr.

MENAS PO KAUKE 2006-08-09

Paroda „Naujos kaukės“ prasidėjo nuo garso - garsios reklamos, garsių pavardžių, garsios eksponavimo erdvės. Netgi parodos plakatas perteikia garsumą keliais jo suvokimo lygmenimis. O garsas turi ypatybę ne tik privilioti, bet ir užliūliuoti.

ŠILKINĖ TAPYBA. (MADE IN FRANCE) 2006-08-04

Eglės galerijoje atidaryta Sniegės Navickaitės-Prados tapybos paroda „Personažai“. Permąstant Sniegės kūrybą į galvą įkyriai lenda žodis, kurio menotyroje negalima vartoti, -- „gražu“. Labai gražu. Gal netgi per gražu. Panašu, kad už tą per mes galime padėkoti prancūzams, kuriems Sniegės tapyboje pritrūko smagumo. Sniege, o ar mes sulauksime haute couture parodos?

ŽEMAITKIEMIO KRONIKOS: MENINIAI YRIAI ATVIRAME ORE 2006-07-08

Vertinti šį plenerą kaip profesionalią parodą nėra reikalo. Iš esmės reikėtų pripažinti, kad plenerai skirti ne žiūrovams, o patiems menininkams. Visi dalyviai vienbalsiai tvirtino, kad plenero tikslas – ne rezultatas, galbūt netgi ne kūrybinis procesas, o bendravimas, dalinimasis žiniomis, atsipalaidavimas, nauja patirtis, įkvėpimo erdvė. Plenerai – tai dailininkų atostogų forma, meninio gyvenimo paraštės. Taip ir vertinčiau „Žemaitkiemio“ kūrinius – kaip pastabas, jaustukus ir ištiktukus. O rišlų tekstą prašome skaityti personalinėse parodose.

NUALINTOS ŠIRDIES PLAKIMAS 2006-07-03

Trys šimtai saulėtų dienų per metus, balti Varadero smėlynai, koraliniai rifai, Havanos cigarai, karnavalai, skurdžiai besiverčiantys, bet nuolat besišypsantys vietiniai... Egzotika. Dar truputį E. Hemingvėjaus, Che Guevaros ir žinoma, Fidelis Castro bei jo nemirštanti komunizmo utopija. Tokiu Kubos įvaizdžio kokteiliu girdoma lengvabūdiška turisto sąmonė. O kokia Kuba yra iš tiesų?

2

NESUBRANDINTOS ELEGANCIJOS ATSPINDŽIAI 2006-03-31

Vadinasi, stulpelis jau parašytas. Kaip? Vyno „tetrapako“ atidarymo instrukcija, pabudimas žadintuvo silueto fone, kelionė į parodos atidarymą M. Žilinsko galerijoje, į dramos teatrą, pas draugą, išleidusį porą „naiviai pornografinių“ knygų. Visos temos jau okupuotos. Kas toliau? Paklaidžiojimas Laisvės alėjoje, grįžimas namo, kur ploniausio porceliano lėkštėje pasakotojo laukia nuo bergždžio dainavimo užkimusios dvi silkės.

UŽRAKINTI KALBOS NAMAI 2006-03-16

Taip ir lieka neapčiuopta, kas vyko vietoj to, už to ar šalia to. Nebent iš pagarbos garsiam rašytojo vardui galima imti ir sutikti, kad papasakoti įvykiai buvo daugiau nei nuotykių istorija, o pasakojimo kalba – daugiau nei pasakojimo instrumentas. Bet štai šių eilučių autorius, nemyli autorių, jis myli tik tekstus, kurių skaitymas blyksi neįprasta intelektualine patirtimi. Perskaičius „Gero gyvenimo kronikas“ visiškai nesvarbu, kas vyko už, prieš, vietojto, netgi ar tai apskritai vyko, nesvarbu ar tai fikcija, ar realybė: jei fikcija – neįtikinama, jei realybė – neįsikūnijusi kalboje tiek, kad galėtum jausti jos substanciją tekančią per žodžius, sakinius ir pastraipas. Šių eilučių autoriui buvo užrakintos „Gero gyvenimo kronikų“ kalbos namų durys.

JAUNU ŽVILGSNIU VARSTANT KAUNO POEZIJOS PERLŲ KŪRYBĄ 2006-03-02

Dažniausiai niekas rimtai nežiūri į jaunimą, kuris imasi spręsti apie suaugusiųjų darbus. Viena vertus dėl to, kad mažų mažiausia čia nebus objektyvumo, o kita vertus -- tai iš esmės atrodo juokinga: nuo kada jaunimas ėmė mokyti vyresniuosius? Todėl iš anksto pasakau, jog tai ne kritika, o tik pastebėjimai apie Dovilės Zelčiūtės, Daivos Čepauskaitės ir Donaldo Kajoko poeziją.

1

MŪSŲ BAIMĖ JUNGIA MUS 2005-10-03

Šiaip tai viskas gerai, bet mes pergyvename dėl Jūsų savijautos. Kad tik ji nepasidarytų blogesnė, negu buvo iki šiol. Juk iki šiol niekas neprašė taip primygtinai (gal net įkyriai) skelbtis apie savo darbus, idėjas, užtarnautus apdovanojimus ir titulus. Koks nors nemenkas, tačiau konkurencijos girnapusių nuolat malamas verslininkas, gavęs tokį nemokamos savireklamos pasiūlymą, tikriausiai sutriktų iš nuostabos.

SVEIKO KŪRYBOS BŪDO PAVYZDYS 2005-10-03

Savikritiški meno kūrėjai ir prodiuseriai gali atšaukti net tarptautiniu mastu suplanuotą teatro premjerą, jeigu ji tapo kūrybine nesėkme. Toks sveiko kūrybos būdo ir savigarbos pavyzdys galėtų prigyti ir Kauno teatruose.

Archyvas

Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis 1... 31 32 33 34 35 36 37 38

© 2005-2011 kamane.lt

  • Autorinės teisės
  • Atsakomybės apribojimas
  • Metrika
Sprendimas: Coral solutions
Tarnybinis įėjimas