Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
D.Kajokas: „Poezija rašoma ne iš proto, ne iš jausmo. Manau, mūsų sąmonė turi daug lygmenų. Kai ateina impulsas per visus sąmonės lygius, tada prasideda tam tikra ,,šachmatų partija“. Į visus sąmonės lygius ateina energetika, tada ją, nesuterštą, gryną, reikia apgyvendinti eilėraštyje.“
Neužtenka „Spalvų odisėjos“ ekspozicijoje apsukti vieną ratą, kad įsitikintum, jog tai vieno dailininko darbai, tik kruopelytė viso kūrybinio palikimo. Kiekvienąkart žvelgdamas į paveikslą iš naujo susipažįsti su romiu, lyrišku, mistišku, aistringu spalvų meistru A. Galdiku. Ši kukli ekspozicija – tai spalvinga kelionė laiku, kurioje išsikristalizavo ekspresyvi, abstrakti spalvų tapyba.
Nepriklausomoje Lietuvoje vis dar nenutyla kalbos apie sovietmečio padarytą žalą Lietuvos valstybei, jos žmonėms ir kultūrai. Literatūriniuose kūriniuose taip pat vis dar atskleidžiama individuali ir kultūrinė patirtis, kurią formavo sovietinė ideologija ir kultūra. Vienas kūrinių, vaizduojančių sovietmečio įtaką, yra ir naujausias V.Židonytės romanas „liepų medaus nebus“. 3
Nepriklausomoje Lietuvoje vis dar nenutyla kalbos apie sovietmečio padarytą žalą Lietuvos valstybei, jos žmonėms ir kultūrai. Literatūriniuose kūriniuose taip pat vis dar atskleidžiama individuali ir kultūrinė patirtis, kurią formavo sovietinė ideologija ir kultūra. Vienas kūrinių, vaizduojančių sovietmečio įtaką, yra ir naujausias V.Židonytės romanas „liepų medaus nebus“.
A.Andziulytės jubiliejinė paroda „Viražai“ – tai menininkės kūrybinių ieškojimų, nukrypimų ir sugrįžimų atspindys. Nors tapybos darbai ir nurodo tam tikras geografines vietas ar objektus, tačiau jie kupini erdvės jausmo ir nuotaikos. Tai padeda pabrėžti ir naudojama specifinė medžiaga – skarda. O menininkės vaizduojami laikinumo ženklai (upė, saulėlydis, pilnatis) dar kartą primena apie laiko tėkmę ir akimirkos trapumą, neatsiejamą nuo mūsų egzistencijos.
Dviejų skirtingų Lietuvos menininkių A.Petrašiūnaitės ir L.Drazdauskaitės darbų parodą Kaune iš ciklo „Duetai“ ir dailininkių tapybą geriausiai apibūdina antonimai, pvz., ryški – pasteliška, aštri – švelni, asmeniška – universali. Šis menininkių duetas skirtas kontrastų dermei, nuo poetiško gamtos pasaulio iki individualių ir skaudžių išgyvenimų, nuspalvintų nepikta ironija. Atrodo, sunku šias autores vadinti duetu, tačiau juk ir pats gyvenimas pilnas netikėtų sugretinimų. 2
Dviejų skirtingų Lietuvos menininkių A.Petrašiūnaitės ir L.Drazdauskaitės darbų parodą Kaune iš ciklo „Duetai“ ir dailininkių tapybą geriausiai apibūdina antonimai, pvz., ryški – pasteliška, aštri – švelni, asmeniška – universali. Šis menininkių duetas skirtas kontrastų dermei, nuo poetiško gamtos pasaulio iki individualių ir skaudžių išgyvenimų, nuspalvintų nepikta ironija. Atrodo, sunku šias autores vadinti duetu, tačiau juk ir pats gyvenimas pilnas netikėtų sugretinimų.
Šį rudenį jau penktą kartą surengtas tarptautinis, trienalės principu organizuojamas stiklo meno projektas „Vitrum Balticum“. Jo pagrindu (šalia papildomų teorinio seminaro bei personalinių parodų) visada tampa didelė autorinio stiklo meno ekspozicija. Jubiliejinėje projekto parodoje tapo svarbi dviejų menų – fotografijos ir stiklo kūrinio – sintezė. 6
Šį rudenį jau penktą kartą surengtas tarptautinis, trienalės principu organizuojamas stiklo meno projektas „Vitrum Balticum“. Jo pagrindu (šalia papildomų teorinio seminaro bei personalinių parodų) visada tampa didelė autorinio stiklo meno ekspozicija. Jubiliejinėje projekto parodoje tapo svarbi dviejų menų – fotografijos ir stiklo kūrinio – sintezė.
Praėjusį šeštadienį galerijos „Meno parkas“ lankytojams buvo suteikta galimybė stebėti jaunosios menininkės V.Tamoševičiūtės performansą, kuris tapo sudedamąja D.Pupkevičiūtės kuriamo videodarbo „Šarvai“ dalimi. Jaunųjų kūrėjų duetas galerijoje sukūrė estetišką ir švarų reginį. Buitiškas veiksmas – mezgimas – buvo pateiktas kaip tam tikra meditacijos forma. 4
Praėjusį šeštadienį galerijos „Meno parkas“ lankytojams buvo suteikta galimybė stebėti jaunosios menininkės V.Tamoševičiūtės performansą, kuris tapo sudedamąja D.Pupkevičiūtės kuriamo videodarbo „Šarvai“ dalimi. Jaunųjų kūrėjų duetas galerijoje sukūrė estetišką ir švarų reginį. Buitiškas veiksmas – mezgimas – buvo pateiktas kaip tam tikra meditacijos forma.
„Saulės broliai“: „Pastebime visuomenės depresiją – žmonėms viskas pilka, ateitis šviečiasi ne kokia. Grodami mes visada stengiamės transliuoti gerus jausmus, šilumą. Žmonėms tai patinka, o ir mums patinka, kai jie šypsosi išgirdę mūsų muziką. Ir čia visai tampa, nesvarbu muzikos sudėtingumas, funkcijos ir kiti dalykai. Stengiamės savo muzika skleisti gyvenimo džiaugsmą.“
Jau trečius metus Kauno tekstilininkų ir dailininkų gildijos galerija „Balta“ organizuoja šventinę parodą – konkursą „Spalva – Nuotaika – Simbolis“, kurioje žymūs Lietuvos kūrėjai savitai interpretuoja baltą spalvą. Menininkai, pasitelkdami įvairiausias technikas, stengiasi savo kūriniais perduoti žiūrovui žinutę, ką kiekvienam jų reiškia balta spalva. 8
Jau trečius metus Kauno tekstilininkų ir dailininkų gildijos galerija „Balta“ organizuoja šventinę parodą – konkursą „Spalva – Nuotaika – Simbolis“, kurioje žymūs Lietuvos kūrėjai savitai interpretuoja baltą spalvą. Menininkai, pasitelkdami įvairiausias technikas, stengiasi savo kūriniais perduoti žiūrovui žinutę, ką kiekvienam jų reiškia balta spalva.
„Smalsumas, smalsumas, smalsumas, noras pažinti ir pamatyti visą pasaulį“, - tai žodžiai, kurie kartojosi viso pokalbio su tekstilininke Z.Dargiene metu. Apkeliavusi ne vieną šalį, pažinusi ne vieną kultūrą, šiandien su susižavėjimu ji pasakoja apie Australijąir joje gyvenančius aborigenus. Menininkę domina iš amžių užsilikę senųjų kultūrų šaltiniai, kurie šiandien dar gyvi ir dar gaivina žmonijos dvasią.