Kaunas – kaip įkvėpimo šaltinis 2016-04-21
Teatro ir kino aktorius Dainius Gavenonis – Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, jau anksčiau už puikius vaidmenis įvertintas Kultūros ministerijos premijomis, Auksiniu scenos kryžiumi, „Sidabrine gerve“ bei kitais apdovanojimais. Kaune gimęs ir augęs aktorius pokalbyje dalijasi itin gyvais ir nuoširdžiais prisiminimais apie jaunystę – vieną svarbiausių gyvenimo tarpsnių, kupiną lemtingų pasirinkimų.
Devyniolikos nuorodų tekstas 2016-03-23
Artūro Areimos teatro „Nevykėlis“ (pagal Eduardo Limonovo „Nevykėlio dienoraštį“), kad ir kaip dažnai jo kontekste minėtas nonkonformizmas, nėra avangardinis spektaklis, nėra spektaklis apie pankus, o ir anarchijos jame nedaug (jei apskritai yra). Tačiau nuorodų į įvairius bandymus priešintis teatro taisyklėms, į pankų (sub)kultūrą, į tai, kas XX a. antroje pusėje buvo avangardiniai meno judėjimai, ir šiuolaikines lietuvių avangardo variacijas – gausu.
Teatro metai kontekstualiai – pokalbis su Rasa Vasinauskaite 2016-03-18
Artėjant Teatro dienai ir visai teatralų bendruomenei bei teatro mylėtojams laukiant „Auksinių scenos kryžių“ teikimo šventės (kovo 29-ąją), verta pasikalbėti apie šį teatro sezoną. Teatrologė Rasa Vasinauskaitė – daugiametė „Auksinių scenos kryžių“ komisijos narė. Ne išimtis ir šiųmečiai laureatų rinkimai. Taigi klausti ir išgirsti pašnekovės atsakymus – verta ir vertinga.
Airiškos komedijos varianto paieškos 2016-03-15
Teigdamas, kad šiandien „daug pesimistinių pjesių – apie savižudybes, smurtą, prievartą, blogį... Tiek didžiojo, tiek vidutinio ar mažojo blogio pilna visur“, režisierius Gytis Padegimas pasirinko komedijos žanrą ir vasario mėnesį Kauno kameriniame teatre pristatė naujausią spektaklį „Akmenys jo kišenėse“ (pagal airių dramaturgės Marie Jones to paties pavadinimo pjesę). Pastatyme koncentruojamasi į airišką komedijos mokyklą, tradicijas.
R. Balevičiūtė: „Teatras vertingas tiek, kiek leidžia susitikti su savimi pačiu“ 2016-02-23
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Meno istorijos ir teorijos katedros vedėja doc. dr. Ramunė Balevičiūtė: „Man atrodo, kad mūsų teatre autorinės režisūros tradicija silpsta, jai nėra kaip ir iš kur atsinaujinti. Labai tikiuosi, kad iš šiuo metu Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje režisūrą studijuojančių jaunų žmonių atsiras keletas iškilių autorinio teatro kūrėjų, bet vis dėlto nujaučiu, kad šiuo metu kolektyviškumas, kaip kūrybos metodas, turi daugiau potencijos ir perspektyvų.“
(Ne)idiliškas „Nesamas miestas“ 2016-02-18
Jeigu į spektaklį „Nesamas miestas“ žiūrėsime iš dramaturgo pasiūlytos perspektyvos, vis dėlto tikriausiai šis pastatymas nuolatos yra tarp (šalia) to, ko buvo siūloma vengti: sarkazmo, ironijos, kuomet kuriami juokingi momentai, ir sentimentalumo, idiliško vaizdavimo, kuomet kalbama apie rimtus, liūdnus dalykus.
Kai Hamletas užklysta į naktinį klubą 2016-02-10
Jaunosios kartos režisieriaus Vido Bareikio naujausias darbas Nacionalinio Kauno dramos teatre (NKDT) buvo ypač laukiamas. Ir ne todėl, kad teatras švenčia 95-ąjį jubiliejų ar kad spektaklis – geriausia dovana. Šį sykį patraukė dėmesį, kuo įdomus Kauno teatriniame gyvenime naujas režisierius, ėmęsis gana sudėtingo darbo: pastatyti spektaklį pagal Renesanso dramaturgo Williamo Shakespeare’o pjesę „Hamletas“.
Vidos Savičiūnaitės teatrologinės minties dėsningumai 2016-01-28
Šis laikas – pati tinkamiausia proga prisiminti „kamane.lt“ įkūrėją, vyr. redaktorę, vienu reikšmingiausiu lietuvių teatro istorijos laikotarpiu dirbusią teatrologę, žurnalistę Vidą Savičiūnaitę (1956–2011). Šių metų sausis svarbus jos gimimo jubiliejumi (sausio 15 d. V. Savičiūnaitei būtų sukakę 60), o tvyranti tyla po jos išėjimo brandina bendradarbių bei artimųjų intuityvų norą prisiminti jos darbus, šįkart – ištirti teatrologinės minties dėsningumus.
Choreografė Birutė Letukaitė: „Šiuolaikiniai šokėjai turi būti asmenybės“ 2015-10-05
Spalio 7–11 dienomis Kaune vyks 25-metį švęsiantis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Aura“. Mintimis apie nuotaikas prieš festivalį, ypatingus svečius iš užsienio, šiuolaikinio šokio žanrą ir lietuviškumo bruožus jame sutiko pasidalyti festivalio vadovė choreografė Birutė Letukaitė.