Nori, paseksiu miškinio pasaką? 2015-09-29
Asmeniško, jautraus ir tikrai provokuojančio spektaklio, deja, vis dar teks palaukti. Iš kitos pusės, kaip spektaklio „Miškinis“ pradžioje pažadėjo aktoriai, įdomi istorija, pasaka iš tikrųjų buvo pasekta. Tik ši pasaka vargu ar gali suveikti taip, kaip baisiosios mūsų liaudies istorijos, kuriose apstu mirties ir kraujo.
Režisierius R. Atkočiūnas: „Rimtai kalbėti apie rimtus dalykus šiais laikais yra netgi nepadoru“ 2015-09-02
Teatro temomis rašantys žurnalistai ir apžvalgininkai puikiai žino, kaip svarbu atrasti tinkamą laiką pasikalbėti su premjeros užvaldytu režisieriumi. Šį kartą su Dea Loher „Klaros santykių“ režisieriumi Rolandu Atkočiūnu, kurio premjerą išvysime Nacionaliniame Kauno dramos teatre rugsėjo 25, 26, 27 dienomis, susitinkame labai neįprastu metu – po uždaros spektaklio peržiūros, vykstant korekcinėms repeticijoms.
Apie teatro dabartį Lietuvoje – pokalbis su teatrologe D. Šabasevičiene 2015-07-06
Baigiantis teatro sezonui reikšminga stabtelti, pažvelgti atgal ir pagalvoti, koks jis buvo. Pokalbiui apie teatro gyvenimą šiandienėje Lietuvoje pasikvietėme humanitarinių mokslų srities menotyros krypties (teatrologijos) daktarę, Lietuvos nacionalinio dramos teatro literatūros skyriaus vedėją, Vilniaus dailės akademijos dėstytoją Daivą Šabasevičienę.
Nesumeluotos patirtys performanso mene 2015-07-02
Performanso ir gyvojo meno festivalis „CREATurE Live Art“ tris dienas iš eilės kvietė šio meno žanro mėgėjus į Kauno galeriją „Meno parkas“, Rotušės aikštę ir jos prieigas į pakankamai atvirus pokalbius. Performatyviuose vyksmuose kalbėta ne verbaline kalba, o nuoširdžiais jausmais ir giliomis vidinėmis patirtimis.
Michailo Čechovo metodas: „psichologinis gestas“, atmosfera ir kūrybinis įkvėpimas 2015-06-03
Kiekvienas aktorius, suvokęs metodo principus, turėtų pats atrasti arba susikurti savo techniką, kuri labiausiai atspindėtų individualią jo vaidybos dinamiką. Toks metodikos principas puikiai iliustruoja M. Čechovo „rytojaus aktoriaus“ viziją – užtikrinto, savarankiško, universalaus kūrėjo, gebančio praplėsti teatro meno ribas.
„Post proceso“ teatras – iš tradicijos į avangardą 2015-03-04
Laikotarpiu, kai teatrinės kultūros tradicijos ir normos jau nusistovėjusios, o kūrybinės inovacijos apsiriboja menkais nuklydimais į žanro užribius, į Lietuvos teatro meno lauką įžengia menininkas Tomas Lagūnavičius, kvestionuojantis esamą situaciją ir drąsiai žengiantis už tradicinio teatro rėmų ribų.
Michailo Čechovo sceninės ekspresijos modelis 2015-02-24
Žmogaus gyvenimas yra sudėtingas ir į daugialypius psichologinius procesus išskaidytas procesas, kurį galima apibrėžti kaip neracionalų ir nesusisteminamą. Pasak Michailo Čechovo, jis niekados nėra toks primityvus, kad jį būtų galima suvaidinti scenoje.
Profesija – aktorius. II dalis. Makrolygmuo 2015-02-06
Po Kultūros ministerijos pasiūlymo pakeisti Lietuvos Respublikos teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymą pasigirdo įvairių nuogąstavimų: kad šalyje nebeliks savitų aktorių trupių, kad bus sugriautas repertuarinis teatras, kad visi teatrai taps komerciniais. Ar jie turi pagrindo? Vadovavimo nepriklausomam ir biudžetiniam teatrui patirties turinti Greta Cholina jau dabar tvirtina, kad visi Lietuvos teatrai yra komerciniai.
Profesija – aktorius. I dalis. Mikrolygmuo 2015-01-29
Kalbėdamasi su teatrologu Andriumi Jevsejevu, vadovavimo valstybiniam ir nepriklausomam teatrui patirtį turinčia Greta Cholina bei aktoriais Roku Petrausku, Henriku Savickiu, Nele Savičenko ir Toma Vaškevičiūte, teatro kritikė Monika Jašinskaitė mėgina išsiaiškinti, kas apibrėžia aktoriaus darbą bei kodėl Teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymo pakeitimas, iš pažiūros atnešantis daugiau kaitos, taigi ir daugiau naudos, sulaukė didelio nepritarimo.
Spektaklyje „Balta balto“ – žvilgsnis į tikrovę iš skirtingų žiūros kampų 2015-01-22
Hyginas Delimatas – šokėjas, choreografas bei performansų atlikėjas iš Lenkijos, šiuo metu gyvenantis Austrijoje. Menininkas savo kūryboje jungia jogos, Feldenkraiso metodus, breiko judesius. Lietuvoje H. Delimatas pristato Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklį „Balta balto“. Prieš premjerą choreografas sutiko pasidalyti savo idėjomis ir ateities planais.