Artūras Sužiedėlis: „Teatras – įrankis keisti pasaulį“ 2017-05-08
Artūras Sužiedėlis – dramos teatro aktorius, neseniai atšventęs trisdešimt penktąjį gimtadienį. Nors jo pavardė ir nešmėžuoja didžiųjų teatro apdovanojimų laimėtojų sąrašuose, tai yra aktorius, kiekvienam spektakliui suteikiantis nuoširdaus žmogiškumo atspalvį, gyvybiškai būtiną dialoge su publika. Apie kokias galimybes svajoja jauni aktoriai šiandieniame šalies teatre, apie šiuolaikinio teatro beveidiškumą ir teatro (ne)reikalingumą dabartiniame pasaulyje – pokalbyje su aktoriumi.
Artūras Areima: „Į sceną neišleidžiu dalykų, kuriais netikiu šimtu procentų“ 2017-04-26
Nonkonformistinis režisierius Artūras Areima 2014 m. Vilniuje įkūrė savo vardu pavadintą Artūro Areimos teatrą (AAT), kuriame jau pristatė tokius spektaklius, kaip „Ričardas II: Post factum“, „Medėjos kambarys“, „Po ledu“, „Nevykėlis“, „Klamo karas“, „Antikristas“. Tai išties kitokie, senąsias teatrines tradicijas griaunantys ir naująsias statantys kūriniai. Su režisieriumi kalbamės apie kitokį teatrą, kitokį žmogų ir kitokią režisūrą.
Amžinoji dvipusybė: tarp archetipų ir stereotipų 2017-04-19
Spektaklio „58 sapnai“ režisierius R. Bartulis itin mandagus J. Kelero pjesės atžvilgiu, tiek atsargiai pagarbus, jog beveik neišsako savosios nuomonės, o pasislepia už dramaturgo. Jaunam kūrėjui norėtųsi palinkėti išdrįsti, kaip kad veikėja Sima, būti savimi, nors galbūt aplinka ir verstų elgtis visiškai priešingai...
Marius Pinigis: „Gera žinoti, kad gali likti ir kurti Kaune“ 2017-04-12
Marius Pinigis – šiuolaikinio šokio šokėjas, choreografas, pastaruoju metu Kaune išgarsėjęs savuoju netradicinio formato spektakliu „(g)round zero“. Kartu su kolegomis – gatvės šokio profesionaliu šokėju, choreografu Mariumi Paplausku ir kompozitoriumi Andriumi Stakele – sukurtas bendras darbas atnešė ne vieną įvertinimą.
Prieš sužimbant Auksiniams scenos kryžiams 2017-03-24
Teatro diena jau visai čia pat (kovo 27 d.), o su ja – ir Auksinių scenos kryžių įteikimo ceremonija. Prieš akis turint nominantų sąrašą, apie juos ir teatro meną kalbamės su Auksinių scenos kryžių komisijos nare, teatro kritike, Vytauto Didžiojo universiteto Teatrologijos katedros doktorante Kristina Steiblyte.
Kaip „Psilikono“ implantais tiesinamos liūdesio raukšlės 2017-03-22
Jau daugiau nei dešimt metų menininkų Auksės Petrulienės ir Dariaus Petrulio aktyviai vystomas šiuolaikinio meno projektas „Psilikono teatras“ pasižymi išskirtine estetika, interaktyvumu ir menų sinteze. Apie „Psilikono teatro“ idėjas, spektaklius menui neskirtose erdvėse, gamtos išdaigas pasirodymų metu, publiką ir kultūrų skirtumus bei kitus kūrybinius iššūkius kalbamės su menininkais A. ir D. Petruliais jų namuose, Panemunėje, Kaune, įrengtoje kūrybinėje studijoje.
Kaip vaidmuo suranda tave 2017-03-16
Artėjant Teatro dienai, pravartu peržvelgti didesnę teatro laiko atkarpą, skaityti jo metraštį ir susimąstyti apie ateitį, apie tai, kas laukia joje, kokia ji bus. Pašnekesio kviečiame aktorę Nijolę Lepeškaitę, teatro mokyklėlės „Mano teatras“ įkūrėją ir direktorę, vadovaujančią 10–14 metų vaikų grupei, vaidinančią Nacionaliniame Kauno dramos teatre.
Vidas Bareikis: „Mūsų visuomenės modelis vis dar pagrįstas kalėjimo logika“ 2017-03-14
Nacionalinis Kauno dramos teatras ruošiasi netradicinei premjerai – Vido Bareikio režisuojamai komedijai „Žalgirės“. Spektaklyje vaizduojama moterų mėgėjų krepšinio komandos kasdienybė, kurioje ironišku žvilgsniu žvelgiama į mūsų visuomenėje vis dar gajus stereotipus apie moteris, seksualines mažumas, kitokius žmones. Apie tai, kodėl kūrėjai nusprendė kalbėti būtent homofobijos tema ir ką ji bendro turi su krepšiniu, – pokalbyje su po energingų repeticijų teatre pagautu režisieriumi V. Bareikiu.
Benas Šarka: „Sakyti – tai ne tik žodžiais“ 2017-03-13
Benas Šarka – tai multifunkcionalus, į jokį kitą kūrėją nepanašus menininkas: nuo režisūros, aktorystės iki garso ir judesio. Paskutinį kartą Kauno dramos teatre jį buvo galima išvysti dar 1998-aisiais, tačiau šių metų festivalyje „Nerk į teatrą“ jis vėl pasirodė, garsų ir butelių dužimo fone kurdamas teatrinį vyksmą „Ištrauk kamštį“.
„Alksniškės“ – mūsų istorijos priminimas 2017-03-08
Režisieriaus G. B. Padegimo spektaklis „Alksniškės“ pirmiausia yra svarbus, prasmingas ir reikšmingas istorinis tyrimas, daugeliui atskleidžiantis nemažai negirdėtų, nutylėtų dalykų apie Prezidento, gydytojo K. Griniaus asmenybę ir jo šeimą. Be to, tai ir dramaturgiškai sėkmingas priėjimas prie norimos temos, jos įvilkimas į pjesės formą. Perfrazuojant jau minėtą K. Griniaus mintį apie demokratiją, galima sakyti: apie mūsų istoriją kalbėti niekada nėra per anksti.