Ar menas gali būti galingesnis ginklas už šautuvą? 2017-10-11
„Svarbiausioji pasakotojo pareiga – pasakoti istoriją“, – tokie žodžiai nuskamba režisieriaus Gintaro Varno spektaklyje „Pagalvinis“, pastatytame Kauno miesto kameriniame teatre pagal žymaus airių dramaturgo Martino McDonagh’o pjesę tokiu pat pavadinimu. Ar tikrai tai yra svarbiausia ir vienintelė pasakotojo atsakomybė? Ar papasakota istorija gali būti mirtinga, o gal net mirtina?
Teatriniai įvykiai turguje 2017-09-21
Per vienus metus Kauno Žaliakalnio turgaus teatro festivalis stipriai išaugo: tiek laiko, tiek programos apimtimi. Pirmasis, nors buvo itin gausus įvairių pasirodymų, truko vos vieną dieną, antrajame atsirado daugiau dedamųjų dalių: rugpjūčio mėnesį vyko kūrybinės dirbtuvės ir spektakliai vaikams, o festivalio savaitgalis rugsėjį taip pat pasipildė įvairių menininkų pasirodymais.
Dalia Michelevičiūtė – aktorė, tyloje verčianti naują puslapį 2017-09-11
Trys dešimtmečiai teatro scenoje, kur sukurta daugiau nei keturios dešimtys skirtingų vaidmenų, ir daugiau nei dešimtis moters charakterių įprasminta kino aikštelėje – visa tai aktorės Dalios Michelevičiūtės, šiemet mininčios 50-ies metų jubiliejų, vaidybos meistrystės istorijoje.
Eglė Grigaliūnaitė: „Scenoje bandau būti gyvomis akimis partneriui“ 2017-08-14
Eglė Grigaliūnaitė – itin kūrybinga, energinga ir moteriškai žavi jaunosios kartos teatro ir kino aktorė. Menininkės charizmos neįmanoma nepastebėti Nacionaliniame Kauno dramos teatre pristatytuose spektakliuose „Miškinis“, „Hamletas“ ir „Mechaninė širdis“, už kuriuos aktorė buvo nominuota „Auksiniam scenos kryžiui“.
Dainininkės, šokėjos, aktorės vienaty – Akvilė Garbenčiūtė-Bučienė 2017-08-02
Kauno valstybinio muzikinio teatro choristė ir solinių vaidmenų kūrėja Akvilė Garbenčiūtė-Bučienė, Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje ką tik sėkmingai tapusi dainavimo specialybės magistre, asmeniniu pavyzdžiu įrodo, kad bendradarbiavimas ir saviraiška, teatrinė kūryba ir universitetinės studijos puikiai dera tarpusavyje.
Vytautas Balsys: „Teatre išnyko treneris – meno vadovas“ 2017-07-18
Vytautas Balsys – teatro ir kino režisierius, Kauno mažajame teatre gegužės mėn. pristatęs naujausią kūrinį – spektaklį „Dirbtinis įkvėpimas“. Pats pjesę parašęs ir spektaklį režisavęs kūrėjas scenoje atvirai kalba apie tai, kas vyksta teatro pasaulyje šiandien, ant kokių katastrofų slenksčio yra atsidūrę aktoriai ir kokią svarbą teatras įgyja naujųjų technologijų pavergtame pasaulyje. Apie tai bei Kauno mažojo teatro uždarymo niuansus – pokalbyje su režisieriumi.
Neeilinis eilinis „Naujasis Baltijos šokis ’17“ 2017-06-30
Šių metų gegužės 12–20 dienomis vėl vyko tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ (toliau – NBŠ). Naujoji festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė praplėtė nuolatinių žiūrovų „klubą“ – sąmoningai pritraukė įvairių savo kartos meno žmonių.
Simona Bladženauskaitė: kūryba įmanoma be kančios 2017-06-12
Simona Bladženauskaitė – Kauno miesto kamerinio teatro aktorė, švenčianti trisdešimt penkerių metų sukaktį ir skaičiuojanti dešimtus šiame teatre praleistus kūrybos metus. Atviras pokalbis su visada savo nuomonę turinčia charizmatiška aktore – apie naujos teatrinės krypties idėją ir tai, kokie neišvengiami pokyčiai laukia jaunos menininkės, sulaukus šių jubiliejų.
Autentiškos būties laisvė – Krystiano Lupos režisūra 2017-06-05
Lietuvos nacionaliniame dramos teatre 2015 m. lenkų režisieriaus Krystiano Lupos pagal to paties pavadinimo austrų dramaturgo Thomo Bernhardo pjesę pastatytas spektaklis „Didvyrių aikštė“ tapo metų, o gal ir kelerių, keliolikos, įvykiu Lietuvos teatro pasaulyje. 2016 m. pabaigoje pasirodė šio teatrinio vyksmo ypatybes ir ypatingumą atverianti knyga „Kelionė į „Didvyrių aikštę“.
Kur baigiasi komedija ir prasideda drama? 2017-06-01
Šį sezoną režisierius Vidas Bareikis pristatė antrą savo darbą Nacionalinio Kauno dramos teatro Didžiojoje scenoje – spektaklį „Žalgirės“ pagal dramaturgės Gabrielės Labanauskaitės-Dienos pjesę. Periferinės, skaudžios temos scenoje analizuotos per lengvos ironijos ir komizmo prizmę, bet galbūt tai – režisieriaus ir suburtos stiprios komandos gudrus žingsnis, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į rimtas problemas.