Viena ir Laudono spalva 2014-12-10
M. Gailiūtei būdingos monochrominės aliejinės tapybos bei dažų nubėgimo techniko neatsisakoma ir šioje parodoje. Nubėgę dažai tarsi užfiksuoja emocijas, prisiminimus ir neleidžia jiems išblėsti. Monochrominė tapyba skatina įsigilinti į vieną spalvą, jos atspalvius. Taip kuriamas naujas, tapybinis, intymus, asmeninis pasaulis.
Prisiminimai – nubėgantys dažų upeliai 2014-12-02
„Aš nelabai prie meno buvau linkęs, prie muzikos – daug labiau, bet tėvai, ypač mama, mane kreipė dailės link“, – taip savo asmeninę dailės istoriją pradeda tapytojas, videomeno, vaizdo ir garso instaliacijų menininkas Eugenijus Varkulevičius-Varkalis (g. 1956).
Medinis Kaunas: Žemųjų Šančių fenomenas 2014-12-01
Atskiri istoriniai priemiesčiai savo mediniais namais nuo XX a. pirmosios pusės formuoja Kauno veidą. Kiekvienas priemiestis turi tam tikrą vyraujantį medinių namų tipą, kurį nulėmė socialinės sąlygos, kultūrinės tradicijos, vietovės urbanistinė sankloda. Žemieji Šančiai ir Vilijampolė, kaip darbininkijos apgyventi priemiesčiai, išsiskiria konservatyviu statymo pobūdžiu – santūriomis pastatų architektūrinėmis formomis, kukliu elektiniu dekoru.
Vardai, įamžinti akmenyje 2014-11-18
Parašyti šį straipsnį paskatino neseniai minėtos Vėlinių bei Visų Šventųjų dienos. Žinoma, apie kapines tiek mūsų, tiek užsienio spaudoje yra nemažai tekstų, todėl į mirusiųjų kultą pažvelgsiu kitu požiūriu: panagrinėsiu Italijos, Prancūzijos ir Lietuvos bažnyčiose įamžintas kapavietes bei memorialines stelas.
Nykstantis medinis Kaunas: geležinkeliečių namai 2014-11-10
Papildant ir toliau tęsiant straipsnių ciklą apie Kauno miesto medinę architektūrą, neabejotinai derėtų atkreipti dėmesį į vieną išskirtinių Kauno medinės architektūros pavyzdžių – geležinkeliečių namus. Šio tipo medinės architektūros objektų nėra daug, todėl juos derėtų aptarti atskirai.
Lankomės Kauno medinukuose: pasivaikščiojimas Vaidoto gatvėje 2014-11-06
Einant ar važiuojant per Panemunę nusidriekusia Vaidoto gatve, akį patraukia įvairiausi XX a. pr. statyti mediniai namai. Mažutės trobelės ir gan stambaus tūrio nuomojamų butų namai, miestiečio namo tipą reprezentuojantys, pailgo plano pastatai ir nuo gatvės atitrauktuose sklypuose esantys sodybiniai namai.
Tuštybių tuštybė ir viskas tuštybė 2014-10-27
Po tokio spektaklio aiškiausia pasidaro tai, kad nesvarbu, kuris berniukas užsidės karūną vaizduojančią kepuraitę, kuris pasiims skeptrą atitinkantį auksinį mikrofoną, niekas nepasikeis: vis tiek matysime, kaip patenkintas valdovas smaukosi grožėdamasis savo atvaizdu. Regis, tai ir norėta pasakyti.
Stasys Žirgulis: „Gyvenimas praeina belaukiant“ 2014-10-27
Kūryboje S. Žirguliui yra svarbiausia formos ir turinio pusiausvyra, universalios, žmogiškosios vertybės ir glaudus žmogaus santykis su gamta. Paklaustas apie kūrybines idėjas skulptorius prabyla C. G. Jungo žodžiais: „Ne mes sukuriame idėjas – priešingai, jos sukuria mus“. Ši C. G. Jungo idėja puošia menininko kūrybinės studijos interjerą. Šalia šių svarstymų apie kūrybines idėjas, su S. Žirguliu kalbame apie gyvenimą, Godo, mitus, jų reikšmę, praeitį ir kūrybą.
Įspūdžiai, liekantys kino salėje 2014-10-13
Mažesnė nei įprasta programa nėra savaime blogas reiškinys, atvirkščiai, tai galėtų būti stiprus koziris pakeliant tiek festivalio kokybės kartelę, tiek padauginant mano minėtus įvykius, dėl kurių būtent ir yra įsimenamas bet kuris ilgametis renginys. Ar pavyko to pasiekti aštuntajam KKF?
Tekstilė kaip paveikslas 2014-10-06
Apmąstydamas šio meno evoliuciją ir pakankamai drąsiai žvelgdamas į L. Kozlovienės kūrinius (ir į kitų autorių darbus, kurie atklysta į mano minčių vingius) drįstu teigti, kad tekstilė beveik visada bandė nusipurtyti savąją pritaikomumo funkciją. Nesvarbu ar kūriniai atlikti audžiant ar veliant, jie beveik visada formuojami remiantis tomis vaizdavimo strategijomis, kurios dominuoja kuriant paveikslą.