Dailė

A. Petrašiūnaitė. „Dvi gamtos galimybės“, dr., al., 135x160, 2015 m.

Žvilgsnis į supoetintą A. Petrašiūnaitės paveikslų pasaulį 2016-02-22

Gabrielė Kuizinaitė

A. Petrašiūnaitės tapybiniame pasaulyje labai svarbus dialogas: žmogaus ir gamtos, tapytojos mylimos katės ir jos šeimininkės santykio subtilus, žaismingas pateikimas. Tačiau menininkės kūryboje pateikiamas vaizdinys yra laikinas, trapus, atsiskleidžia per žmogaus atvaizdą ir aplinkinio pasaulio fragmentus bei detales.

8

Dalia Gentvainytė. Jūratės Gentvainytės nuotr.

Dalia Gentvainytė: „Keramika – kur kas daugiau nei amatininkystė“ 2016-02-22

Vilija Virkutytė

Su D. Gentvainyte kalbamės apie meną, keramiką, mokytojavimą, įkvėpimo šaltinius, kūrybinius ieškojimus ir planus bei neseniai Vilniuje, galerijoje „Menų tiltas“, įvykusią vieno vakaro parodą-akciją „Sugauk savo Demoną“, nustebinusią netikėtais meniniais sprendimais.

3

Parodos „Titanike“ fragmentas

Apie „Kontekstą“ – tolimą ir artimą 2016-02-19

Raimonda Simanaitienė

Vasario mėnesį Vilniuje, „Titaniko“ parodų salėse, veikia Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto Stiklo katedros studentų darbų paroda, kviečianti apžvelgti šią specialybę studijuojančių studentų pastarojo laikotarpio darbus.

5

Kvantinė kritika – paroda „Suniro“ Leipcige 2015 m. 2016-01-30

Jenna Jauhiainen

2015 m. lapkričio 13–28 dienomis Vokietijoje, Leipcige, „Бükü“ kultūros centre, trys Lietuvos menininkės Daina Pupkevičiūtė, Gabrielė Gervickaitė ir Andrėja Šaltytė surengė parodą „Suniro“. Paroda atidaryta Dainos Pupkevičiūtės performansu lapkričio 12, 13 ir 14 d. Lapkričio 16 d. Liza R. Moscovice skaitė paskaitą „Skirtingi kūnai, panašūs poreikiai: ko apie socialinius santykius galime išmokti iš mažųjų šimpanzių“. Parodą apžvelgia Suomijos meno kritikė Jenna Jauhiainen.

3

Lankytojai Luvre, 1923 m., Paryžius, Prancūzija, www.pinterest.com

Muziejus: sakrali ar destruktyvi erdvė? (II dalis) 2016-01-29

Marius Vyšniauskas

Didžioji visuomenės dalis muziejų regi kaip nuobodžią, sakralią erdvę, kurioje apstu piktų prižiūrėtojų, draudžiama triukšmauti ir liesti eksponatus. Vis dėlto XXI a. pradžioje muziejai pakito, o pastaruosius pokyčius sukėlė masinė reklama. Didžiulės priešais muziejų duris nutįsusios turistų eilės, spalvingos viešumoje kabančios parodų afišos, pristatymai televizijoje ar meno seminarai – visa tai, vienaip ar kitaip, pritraukia žmonių dėmesį.

3

Parodos fragmentas. Karolinos Maselskytės nuotr.

Fotosintezė – menas iš gamtos į gamtą 2016-01-18

Remigijus Venckus

Nuo 2015 m. gruodžio 11 d. Nacionalinio Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muziejaus Keramikos muziejuje (Rotušės aikštė 15, Kaunas) veikia paroda, kurioje eksponuojami meno kūriniai buvo sukurti vasaros kūrybinėje stovykloje „Paluodė 2015“. Skirtingos srities menininkus sukvietusi trečius metus organizuojama tarptautinė stovykla buvo surengta 2015 m. birželio mėnesį. Stovykla vyko Zarasų rajone, Paluodėje, Luodžio ežero pakrantėje.

3

S. Rickevičiūtė. „Erškėčiai kopose“

Baltoje drobėje įpinta vasara 2016-01-13

Astijus Krauleidis-Vermontas

Kauno tapytojos Sofijos Rickevičiūtės kūryboje gamta užima itin svarbią vietą ir turi skirtingas išraiškas, t. y. simbolius, kurie sudaro kūrybos visumą. Tapytoja lieka ištikima moteriškumui, žaismui, bet vis mažiau drobėje palieka neužtapytų vietų. Taip savotiškai brėžiama nauja kūrybos linija.

3

R. Čiurlionis. „Gnostikui ir agnostikui“. Aliejus, marmuro dulkės, popieriaus masė, drobė, 2013–2014 m.

Rimo Čiurlionio tapybos ribos 2016-01-06

Ramūnas Čičelis

Jaunystės patirtys, bendravimas su sovietų Lietuvos menininkais, atvirumas DP kartos žmonių likimams, intelektualinis Amerikos lietuvių paveldas ir dabartis, Vakarų meno klasika ir šiuolaikinis menas – tai Jungtinėse Amerikos Valstijose gyvenančio tapytojo Rimo Čiurlionio kūrybos pamatai.

3

Parodos ekspozicija. Pirmame plane Edmundo Saladžiaus darbai, tolumoje – Gretos Grendaitės. Tomo Vosyliaus nuotr.

Grafikos meistrai ir mokiniai 2016-01-05

Kristina Budrytė-Genevičė

Vilniuje, Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) Pamėnkalnio galerijoje, tęsiasi dailės projektas „Meistrai ir mokiniai“. Nuo gruodžio 18 d. iki sausio 9 d. čia eksponuojama viena iš projekto dalių – paroda „Edmundas Saladžius ir mokiniai“. Tai kodinis pavadinimas arba pats paprasčiausias slaptažodis, naudojamas bandant prisiminti grafikos dailininkų svarbias susitikimų vietas.

6

D. Velaskesas „Venera prieš veidrodį“, 1647–1651 m., supjaustyta M. Ričardson, Nacionalinė galerija, Londonas, Didžioji Britanija

Muziejus: sakrali ar destruktyvi erdvė? (I dalis) 2016-01-04

Marius Vyšniauskas

Mums pažįstamas muziejus susiformavo pakankamai neseniai, pergyvenęs socialines permainas ir tapęs ryškiu paribiu tarp destrukcijos ir šventumo. Kaip užsimena vokiečių filosofas Martinas Haidegeris (Martin Heidegger, 1889–1976), menas padeda tobulinti visuomenės saviraišką ir interpretaciją, tačiau kritiniu atveju įgyja šantažo vaidmenį. Tad straipsnių cikle aptariamos ne tik muziejaus metamorfozės, administracijų sankcijos lankytojams, bet ir priežastys, kodėl menas sukelia žmonėms agresiją.

3

Archyvas

Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13