Dailė

4. Kęstutis Grigaliūnas. "Smalsumas pelę pražudė I, II" (600x400)

Meno ribų beieškant 2015-07-27

Deima Žuklytė

Šiuo metu Vilniaus Pamėnkalnio ir Šv. Jono gatvės galerijose pristatoma tarptautinė meno paroda „(Ne)riba“ – tai projekto „Menamos istorijos“, vykdomo jau šešerius metus, tęsinys. Joje dalyvaujantys menininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Ukrainos gilinasi į šiuolaikinio meno ribas ir menininko galimybes kalbėti apie visuomenei nepatogias problemas.

4

Laima Drazdauskaitė. „Kiškio kopūstai“. 2014. Drobė, aliejus, 170 x 120. Autorės nuotr.

Tapyba: statistika ir jausmai 2015-07-13

Kristina Budrytė-Genevičė

Liepos 9 d. Kauno paveikslų galerijoje atidaryta šiuolaikinės tapybos festivalio „Kartos XY.Z?“ pagrindinė paroda „Prieš / Po / Dabar“. Šiai parodai kuratorė Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė Kauno tapytojų ir kolegų pajėgas į paskutiniųjų metų tapybą reprezentuojančią grupinę ekspoziciją subūrė ne šiaip sau.

4

Povilas Ramanauskas. „Dedikacija paveikslui“. Medis, plastikas, lempos, medvilnė, linas, 125 x 105 x 14 cm, 2013

Apie šermukšnius, spyglius, laiką ir mirtį 2015-07-10

Dovilė Stirbytė

Vizualusis menas, jau senokai nebeatstovaujantis (vien tik) mimesis sričiai, dažnai pasirodo kaip nieko ne(at)vaizduojantis karkasas ar struktūra, kaip kodas, citata, nuoroda, komentaras ar kažkas, kas yra tarp, (s)teigiantis savąją tikrovę. Žinoma, meninė kūryba yra tik nedidelė objektyviai realybei alternatyvių tikrovių gaminimo mašinos dalis ir Kaune, LDS galerijoje „Meno parkas“, organizuota tapytojų paroda „Tikrovės aktualumas“ tik iš dalies gali atspindėti jų įvairovę.

9

Ritos Griškonytės kūrinys

Stiklo meno patirtys Estijoje 2015-07-09

Raimonda Simanaitienė

Natūralu, jog įvairios kelionės, nauji patyrimai ir įspūdžiai sutampa su vasaros laiku. Liepą teko nuodugniau susipažinti su Estijos stiklo dailininkų kūryba ir parodine veikla. Galima teigti, jog šį kartą įdomiausi šios srities atradimai įvyko ne Taline, Estijos dailės akademijoje (kuri dar nuo tarpukario garsėja stipria meninio stiklo edukacija), bet provincijoje – šalies centrinėje dalyje esančiuose Olustverės ir Jervakandžio miesteliuose.

6

V. Neveravičius, „Maurė su karoliais“, 1853 m., LDM

Orientalizmas tapyboje: tarp žiaurumo ir grožio (II) 2015-06-15

Marius Vyšniauskas

Galima teigti, kad XIX a. dailė – tai visų pirma „nebylioji“ visuomenės kritikė, įkūnijanti vizualiai modernaus žmogaus egzistencinį nerimą. Paveikslas individą turėjo sukrėsti; žmogus, kaip pasyvus stebėtojas, išnyksta, jo ir tapytojo sąmonės susilieja. Taigi orientalizmas, XIX a. pasiekęs meninį apogėjų, neliko abejingas socialiniams skauduliams: abolicionizmui, nacionalizmui, karo propagandai, tačiau vis tiek išliko laikmečio mados etalonu.

3

K. Voinakovskis, „Marija Tereza Poniatovska-Tiškevičienė“, 1797 m., Nacionalinis Varšuvos muziejus

Orientalizmas tapyboje: turkiška mada užkariauja Europą (I) 2015-05-26

Marius Vyšniauskas

Terminas orientalizmas literatūroje apibūdina Viduriniams Rytams, Pietų Azijai ir Artimiesiems Rytams būdingą kultūrą, kurią Europoje bandoma mėgdžioti. Straipsnių cikle Marius Vyšniauskas pristato orientalizmo įtaką Vakarų Europos bei Lietuvos menui.

4

A. Žalpio parodos „Pasakojimai. Tas žmogus. (Neparašyta biografija)“ fragmentas. A. Žalpio nuotr.

Arvydas Žalpys: „Esu už šiuolaikiškumą parodų ekspozicijose“ 2015-05-25

Parengė Neringa Krikščiūnaitė

Parodoje „Pasakojimai. Tas žmogus. (Neparašyta biografija)“ eksponuoti kūriniai – nuo baltų tuščių įrėmintų lapų iki vaizdo dokumentacijų – kūrė pasakojimą nuo praeities, dabarties įvykių iki asmeninių ateities planų. Pokalbis su parodos autoriumi Arvydu Žalpiu – apie pastarąją parodą, kūrybą, įtakas, šiuolaikinio ir šiandienio meno skirtumus, eksperimentavimą dabartinėje mūsų kultūroje.

8

Aldonos Keturakienės keramikos parodos „Jos kambarys“ fragmentas

Tradicinėmis priemonėmis kuriamas šiuolaikinis menas 2015-04-28

Deima Žuklytė

Vilniuje vyksta dviejų VDA Kauno fakulteto dėstytojų personalinės parodos: A. Keturakienės keramikos paroda „Jos kambarys“ (galerijoje „Akademija“) ir J. Aukštikalnytės-Varkulevičienės tapybos paroda „Paribio portretai. Pašnekesiai“ (Šv. Jono gatvės galerijoje). Abi dailininkės, nors ir dirba tradicinėmis technikomis ir neperžengia savo dailės šakų ribų, kuria konceptualų meną.

3

Rolandas Rimkūnas. „Reanimuojama klasika“, 2007, ofortas,58 x 72 cm. Autoriaus fotografija

I grafikos bienalėje – pokalbiai su praeitimi 2015-04-27

Kristina Budrytė-Genevičė

I tarptautinėje grafikos bienalėje „Kultūros linija“ visą mėnesį (kovo 26–balandžio 26 d.) buvo pristatomi Lietuvos ir kaimyninių šalių menininkų grafikos kūriniai. Per abi pagrindines Kauno parodų erdves (Paveikslų galerija ir M. Žilinsko dailės galerija) išsidėsčiusi bienalė uždavė klausimų ir suteikė netikėtų vilčių.

3

E. Darulis. „Suskilusiame laše“, 2014 m. Iš asmeninio E. Darulio archyvo

Ženklo paieškos apnuogintose Jorėse. Egidijaus Darulio tapyba 2015-04-20

Evelina Januškaitė

Visoje E. Darulio kūryboje vyrauja nuoseklus detalių ieškojimas – ne detalizavimas, bet narstomi ir vizualiai perteikiami struktūriniai modeliai, jų sąveikos. Darbuose pasakojama, kaip primityvios formos tampa sudėtingais organizmais.

17

Archyvas

Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1... 5 6 7 8 9 10 11 12 13