Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Komedija, šokiai, dainos, teatras – viskas vienu metu. XIX-XX a. sandūros laikotarpio naktinis klubas, kurio prieblandoje žėruoja prie staliukų sėdinčios stilingos damos ir džentelmenai. Tradicinio būta jo prancūziško, olandiško, vokiško ar amerikietiško – nesunku atspėti – tai kabaretas. Kabareto stiliaus muzika skambėjo ir viename iš Pažaislio muzikos festivalio koncertų. 2
Komedija, šokiai, dainos, teatras – viskas vienu metu. XIX-XX a. sandūros laikotarpio naktinis klubas, kurio prieblandoje žėruoja prie staliukų sėdinčios stilingos damos ir džentelmenai. Tradicinio būta jo prancūziško, olandiško, vokiško ar amerikietiško – nesunku atspėti – tai kabaretas. Kabareto stiliaus muzika skambėjo ir viename iš Pažaislio muzikos festivalio koncertų.
Ninos Korhonen fotografijų paroda „Atsigręžimas“ susirinkusiuosius į vakarykštį pristatymą Vytauto Didžiojo universiteto meno galerijoje „101“ pasitiko nuotrauka, kurioje – portretas su išpjautu veidu.Šis paveikslas – viena vertus, labai asmeniškas, kita vertus – visiškai beasmenis, tapo puikiu įvadu į „Atsigręžimą“: istoriją – kartais trikdomai asmenišką, tačiau kartu kalbančią apie kiekvieną iš mūsų. 5
Ninos Korhonen fotografijų paroda „Atsigręžimas“ susirinkusiuosius į vakarykštį pristatymą Vytauto Didžiojo universiteto meno galerijoje „101“ pasitiko nuotrauka, kurioje – portretas su išpjautu veidu.Šis paveikslas – viena vertus, labai asmeniškas, kita vertus – visiškai beasmenis, tapo puikiu įvadu į „Atsigręžimą“: istoriją – kartais trikdomai asmenišką, tačiau kartu kalbančią apie kiekvieną iš mūsų.
T. Gutauskas iškėlė ir meno reikšmės klausimą. „Gilesnis klausimas būtų – kam apskritai tas menas reikalingas? Esą, menininkai kuria apie būtį, galvoja apie gyvenimo prasmę, užduoda egzistencinius klausimus, o visas gyvenimas eina pats sau: jūs valgykit cepelinus, o mes čia kursim. Tai kam jūs kuriat? Vardan ko? Sau? Menas yra liaudžiai. Jei žmonės nepriima ir tai niekam nereikalinga – kam tas kuriama?“ – klausė autorius. 7
T. Gutauskas iškėlė ir meno reikšmės klausimą. „Gilesnis klausimas būtų – kam apskritai tas menas reikalingas? Esą, menininkai kuria apie būtį, galvoja apie gyvenimo prasmę, užduoda egzistencinius klausimus, o visas gyvenimas eina pats sau: jūs valgykit cepelinus, o mes čia kursim. Tai kam jūs kuriat? Vardan ko? Sau? Menas yra liaudžiai. Jei žmonės nepriima ir tai niekam nereikalinga – kam tas kuriama?“ – klausė autorius.
Pirmuosius du Žagarės plenerus organizavusiai ir prie trečiojo nemažai prisidėjusiai Žydrei mintis surengti tokį susibūrimą kilo dar studijuojant Dailės institute, kai atskirų specialybių studentai dirbo užsidarę savo auditorijose, nematydami kolegų darbų. Žydrei buvo įdomu pamatyti ir parodyti, kaip dirba kiti. Taigi menininkė šiais plenerais skatino neužsidaryti savo rate, būti atviriems vieni kitiems, domėtis ir bendrauti. 3
Pirmuosius du Žagarės plenerus organizavusiai ir prie trečiojo nemažai prisidėjusiai Žydrei mintis surengti tokį susibūrimą kilo dar studijuojant Dailės institute, kai atskirų specialybių studentai dirbo užsidarę savo auditorijose, nematydami kolegų darbų. Žydrei buvo įdomu pamatyti ir parodyti, kaip dirba kiti. Taigi menininkė šiais plenerais skatino neužsidaryti savo rate, būti atviriems vieni kitiems, domėtis ir bendrauti.