Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Nustebino seno ir naujo darna. Sprendimas rengti parodą neveikiančioje bažnyčioje atrodė gana rizikingas. Abejojau, ar sakralieji vaizdiniai nesusikirs su šiuolaikiškai atvira, kūniška meno kalba. Bet L.Oržekauskienės darbai, sukabinti ant sienų, sustatyti kertėse, prasmingai prigludo prie šimtamečių mūrų. Kūriniai sutapo su bažnyčios erdve, virsdami tarsi senosios sienų tapybos dalimi, ir atvėrė papildomas prasmes, anksčiau slopintas sterilios parodų salių aplinkos. 6
Nustebino seno ir naujo darna. Sprendimas rengti parodą neveikiančioje bažnyčioje atrodė gana rizikingas. Abejojau, ar sakralieji vaizdiniai nesusikirs su šiuolaikiškai atvira, kūniška meno kalba. Bet L.Oržekauskienės darbai, sukabinti ant sienų, sustatyti kertėse, prasmingai prigludo prie šimtamečių mūrų. Kūriniai sutapo su bažnyčios erdve, virsdami tarsi senosios sienų tapybos dalimi, ir atvėrė papildomas prasmes, anksčiau slopintas sterilios parodų salių aplinkos.
Jeigu jau neleista net abejoti (ką ten kritikuoti!) į Kauną ir Lietuvą vežamos užsienietiškos modernaus šokio produkcijos meniniu lygiu, jeigu kiekvienas abejojantis/kritikuojantis apšaukiamas modernaus šokio neišmanėliu, yra išeitis – afišoje taip ir parašykit, kad va ten ir ten durneliai neįleidžiami, o jeigu įleidžiami, jiems bilietas – nemokamas. Tai bus sąžininga. 8
Jeigu jau neleista net abejoti (ką ten kritikuoti!) į Kauną ir Lietuvą vežamos užsienietiškos modernaus šokio produkcijos meniniu lygiu, jeigu kiekvienas abejojantis/kritikuojantis apšaukiamas modernaus šokio neišmanėliu, yra išeitis – afišoje taip ir parašykit, kad va ten ir ten durneliai neįleidžiami, o jeigu įleidžiami, jiems bilietas – nemokamas. Tai bus sąžininga.
Nedideliu orkestru tapusiam kvartetų aljansui, papildytam sodriu, meistriškai Joanos Daunytės valdomos arfos skambesiu, teko gerai paplušėti įsigilinant į sudėtingą partitūrą. Visgi didžiausias krūvis teko A.Krikščiūnaitei. Jos sopranas žėrėjo tai lyrinėmis, tai dramatinėmis spalvomis, sklandžiai atliko sudėtingiausius intervalinius šuolius ir tuo pačiu spindėjo ypatinga emocine įtaiga bei raiškia tartimi. 2
Nedideliu orkestru tapusiam kvartetų aljansui, papildytam sodriu, meistriškai Joanos Daunytės valdomos arfos skambesiu, teko gerai paplušėti įsigilinant į sudėtingą partitūrą. Visgi didžiausias krūvis teko A.Krikščiūnaitei. Jos sopranas žėrėjo tai lyrinėmis, tai dramatinėmis spalvomis, sklandžiai atliko sudėtingiausius intervalinius šuolius ir tuo pačiu spindėjo ypatinga emocine įtaiga bei raiškia tartimi.
Kai Naujųjų metų naktį tapau, miesto erdvė, visas eteris tuščias ir švarus. Žmonės užsiėmę Naujųjų metų šventimu, visų jų mintys aprimusios. Tada miesto erdvė tampa švari švari. Išnyksta chaosas ir minčių triukšmas. Dirbti tuo metu yra gera, nes lieka grynos idėjos. 1
Kai Naujųjų metų naktį tapau, miesto erdvė, visas eteris tuščias ir švarus. Žmonės užsiėmę Naujųjų metų šventimu, visų jų mintys aprimusios. Tada miesto erdvė tampa švari švari. Išnyksta chaosas ir minčių triukšmas. Dirbti tuo metu yra gera, nes lieka grynos idėjos.
Arūnas tapė kieme esančiame sandėliuke. Ten buvo sudėti seni močiutės daiktai, spintelės, užmirštos skrynios, palubėje pakabinti kadaise dėvėti senelių paltai, kailiniai. Jis atrado savo mėgstamus užmirštų, dūlančių daiktų motyvus. Daiktų -- su asmeniniais artimų žmonių paliktais prisilietimais, įspaudais. Koloritai tamsoki, nes tapė sandėliuko prietemas bei šešėlius. 2
Arūnas tapė kieme esančiame sandėliuke. Ten buvo sudėti seni močiutės daiktai, spintelės, užmirštos skrynios, palubėje pakabinti kadaise dėvėti senelių paltai, kailiniai. Jis atrado savo mėgstamus užmirštų, dūlančių daiktų motyvus. Daiktų -- su asmeniniais artimų žmonių paliktais prisilietimais, įspaudais. Koloritai tamsoki, nes tapė sandėliuko prietemas bei šešėlius.
Taip prasidėjo menininko kelias. Vėliau, studijuodamas Dailės institute, meno istorijos konspektų paraštėje parašė: „Kai buvau septynerių metų, manęs paklausė, ar noriu būti dailininku. Atsakiau, kad ne. Paklausė - kodėl? Atsakiau, kad dailininkai neturi atostogų.“ 1
Taip prasidėjo menininko kelias. Vėliau, studijuodamas Dailės institute, meno istorijos konspektų paraštėje parašė: „Kai buvau septynerių metų, manęs paklausė, ar noriu būti dailininku. Atsakiau, kad ne. Paklausė - kodėl? Atsakiau, kad dailininkai neturi atostogų.“
Atėjo laikas išrinkti ir pagerbti 2007 metų įsimintiniausią Kauno menininką, kuris sužavėjo Jus ne vien todėl, kad yra geras pažįstamas, draugas, tos pačios sąjungos narys, įtakingas kolega ar tiesiog giminaitis, siauro bičiulių rato lyderis, o todėl, kad šiais metais realiai išskirtinai pasižymėjo Kaunui ir Lietuvai svarbiais darbais. „Įsimintiniausias Kauno menininkas 2007“ bus iškilmingai paskelbtas ir pagerbtas 2008 m. sausio 11 d. Kauno menininkų namuose. 11
Atėjo laikas išrinkti ir pagerbti 2007 metų įsimintiniausią Kauno menininką, kuris sužavėjo Jus ne vien todėl, kad yra geras pažįstamas, draugas, tos pačios sąjungos narys, įtakingas kolega ar tiesiog giminaitis, siauro bičiulių rato lyderis, o todėl, kad šiais metais realiai išskirtinai pasižymėjo Kaunui ir Lietuvai svarbiais darbais. „Įsimintiniausias Kauno menininkas 2007“ bus iškilmingai paskelbtas ir pagerbtas 2008 m. sausio 11 d. Kauno menininkų namuose.
2007 metų paskutiniajame KAUET posėdyje svarstyti Kaunui strategiškai svarbių naujų objektų, esančių Karaliaus Mindaugo prospekte, „Akropolio“ kaimynystėje techniniai projektai: nuo sovietmečio nebaigto „Respublikos“ viešbučio (Nr. 38) rekonstrukcija (projektuoja "G.Natkevičiaus biuras ir partneriai") ir apleistos teritorijos vietoje -- daugiafunkcinis kompleksas su gyvenamuoju daugiabučiu (Nr. 35,37, projektuoja "A.Kančo studija"). Čia jūs galite suprasti, kaip nelengvai gimsta vėliau lengvai kritikuojami projektai. 8
2007 metų paskutiniajame KAUET posėdyje svarstyti Kaunui strategiškai svarbių naujų objektų, esančių Karaliaus Mindaugo prospekte, „Akropolio“ kaimynystėje techniniai projektai: nuo sovietmečio nebaigto „Respublikos“ viešbučio (Nr. 38) rekonstrukcija (projektuoja "G.Natkevičiaus biuras ir partneriai") ir apleistos teritorijos vietoje -- daugiafunkcinis kompleksas su gyvenamuoju daugiabučiu (Nr. 35,37, projektuoja "A.Kančo studija"). Čia jūs galite suprasti, kaip nelengvai gimsta vėliau lengvai kritikuojami projektai.
Bienalė įrodė, kad tekstilei tikrai negalioja jokie formos slenksčiai. Taip pat ji liudija ir bendrai visai dabarties kūrybai būdingą simptomą – raiškos būdai yra neriboti, bet autentiško, aktualaus, pavergiančio meno sukuriama kur kas mažiau. Patrauklu, kad bienalės rengėjai pripažįsta galintys klysti – t.y. pripažįsta galimą ekspozicijos kokybės paklaidą, sąlygotą asmeninio skonio ar emocinio, žmogiškojo faktoriaus. Tuo pačiu jie pabrėžia, jog nebijo klysti, jog klaidos tik provokuoja intelektualiems ginčams, kritikai ir savikritikai, o tai ir yra ambicingo, profesionalaus meno pagrindas ir jo variklis. 5
Bienalė įrodė, kad tekstilei tikrai negalioja jokie formos slenksčiai. Taip pat ji liudija ir bendrai visai dabarties kūrybai būdingą simptomą – raiškos būdai yra neriboti, bet autentiško, aktualaus, pavergiančio meno sukuriama kur kas mažiau. Patrauklu, kad bienalės rengėjai pripažįsta galintys klysti – t.y. pripažįsta galimą ekspozicijos kokybės paklaidą, sąlygotą asmeninio skonio ar emocinio, žmogiškojo faktoriaus. Tuo pačiu jie pabrėžia, jog nebijo klysti, jog klaidos tik provokuoja intelektualiems ginčams, kritikai ir savikritikai, o tai ir yra ambicingo, profesionalaus meno pagrindas ir jo variklis.