Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Atsisveikinimas su Dovainonių sodyba buvo kaip meno akcija. Tamsų rudens vakarą liepsnojo laužas, degė šiaudų kūliai. „Į kiemą buvo išgabentas pianinas. Augį Varkulevičių apvilkome žibalu įmirkytu storu žieminiu paltu. Jis sėdo skambinti, ir tuo metu jo nugara buvo padegta. Groja Augutis, o nugara liepsnoja. Įspūdinga ir žiauru. Aplinkiniai ilgai dar baisėjosi „tais menininkais“. 1
Atsisveikinimas su Dovainonių sodyba buvo kaip meno akcija. Tamsų rudens vakarą liepsnojo laužas, degė šiaudų kūliai. „Į kiemą buvo išgabentas pianinas. Augį Varkulevičių apvilkome žibalu įmirkytu storu žieminiu paltu. Jis sėdo skambinti, ir tuo metu jo nugara buvo padegta. Groja Augutis, o nugara liepsnoja. Įspūdinga ir žiauru. Aplinkiniai ilgai dar baisėjosi „tais menininkais“.
Didžioji Arūno laiko dalis praeidavo dirbtuvėje. Jam gera būdavo tarp paveikslų. Dirbdavo mintimis, apmąstydamas baigtus ir pradėtus darbus. Kartais pertapydavo jau seniai užbaigtus ir parodose rodytus paveikslus. Tokiu būdu nemažai gerų drobių dingo po nauju dažų sluoksniu, keletas išliko tik fotografijose. Jis sakydavo: „Dirbtuvė -- ne komforto, poilsio ar prestižo vieta. Tai yra darbo vieta“. 4
Didžioji Arūno laiko dalis praeidavo dirbtuvėje. Jam gera būdavo tarp paveikslų. Dirbdavo mintimis, apmąstydamas baigtus ir pradėtus darbus. Kartais pertapydavo jau seniai užbaigtus ir parodose rodytus paveikslus. Tokiu būdu nemažai gerų drobių dingo po nauju dažų sluoksniu, keletas išliko tik fotografijose. Jis sakydavo: „Dirbtuvė -- ne komforto, poilsio ar prestižo vieta. Tai yra darbo vieta“.
Jam atrodė, kad visi tie pokyčiai tik į blogąją pusę, nes nemokėjimas puoselėti savo kultūros, tradicijų naikina žmonių sąmonėje savo tapatumo ir pagaliau orumo pojūtį. Jausdamas, kaip keičiasi aplinka, kaip nesaugomos ir naikinamos istorinės vertybės, kalbėdavo, kad jei paveikslas ir nepavyktų, tai liktų užfiksuota, nupaišyta konkreti vieta, kuri galbūt bus įdomi istorikams. 1
Jam atrodė, kad visi tie pokyčiai tik į blogąją pusę, nes nemokėjimas puoselėti savo kultūros, tradicijų naikina žmonių sąmonėje savo tapatumo ir pagaliau orumo pojūtį. Jausdamas, kaip keičiasi aplinka, kaip nesaugomos ir naikinamos istorinės vertybės, kalbėdavo, kad jei paveikslas ir nepavyktų, tai liktų užfiksuota, nupaišyta konkreti vieta, kuri galbūt bus įdomi istorikams.
Galima tik pritarti, kad Kaunas teisėtai vadinamas Lietuvos operetės sostine. Liko vos vienas neatsakytas klausimas. Atrodo, kad režisierius ir dailininkė tyčia sukūrė prieštaringą spektaklio koncepciją, norėdami suintriguoti publiką. Režisūrinė veiksmo kryptis ryškiai orientuota į pirmąjį kūrinio pavadinimo žodį, o spalvinė scenografijos gama akivaizdžiai pabrėžia antrąjį. Tai kas gi ji – „Linksmoji našlė“: labiau „linksmoji“ ar labiau „našlė“? 8
Galima tik pritarti, kad Kaunas teisėtai vadinamas Lietuvos operetės sostine. Liko vos vienas neatsakytas klausimas. Atrodo, kad režisierius ir dailininkė tyčia sukūrė prieštaringą spektaklio koncepciją, norėdami suintriguoti publiką. Režisūrinė veiksmo kryptis ryškiai orientuota į pirmąjį kūrinio pavadinimo žodį, o spalvinė scenografijos gama akivaizdžiai pabrėžia antrąjį. Tai kas gi ji – „Linksmoji našlė“: labiau „linksmoji“ ar labiau „našlė“?
Net patys profesionalūs architektai nesugeba atskirti tikrojo minimalizmo nuo snobiškojo, pseudominimalizmo, kuris, atrodytų, tarsi saikingomis, bet iš tiesų apsimestinėmis formomis maskuoja milijoninės vertės prabangą. Minimalizmas, kainuojantis milijonus, negali būti pavadintas nieku kitu, kaip tiktai pseudosnobiškuoju, prašmatniuoju. Tai -- minimalizmas su kauke. 5
Net patys profesionalūs architektai nesugeba atskirti tikrojo minimalizmo nuo snobiškojo, pseudominimalizmo, kuris, atrodytų, tarsi saikingomis, bet iš tiesų apsimestinėmis formomis maskuoja milijoninės vertės prabangą. Minimalizmas, kainuojantis milijonus, negali būti pavadintas nieku kitu, kaip tiktai pseudosnobiškuoju, prašmatniuoju. Tai -- minimalizmas su kauke.
KAUET turėtų teikti pirmenybę miesto formavimo interesams, o ne savininkams, įsikūrusiems pastate. Mokyti projektuoti – ne mūsų uždavinys. Nepripažįstu jokių savininkų nuomonių, kai svarstome miesto reikalus. 5
KAUET turėtų teikti pirmenybę miesto formavimo interesams, o ne savininkams, įsikūrusiems pastate. Mokyti projektuoti – ne mūsų uždavinys. Nepripažįstu jokių savininkų nuomonių, kai svarstome miesto reikalus.
Talentingas menininkas visada ras būdų, kaip išsakyti opiausias problemas, išvengiant gyvūnų niokojimo kūriniuose. Menas neturėtų būti cenzūruojamas, tačiau kiekvienam menininkui būtina savicenzūra, suvokimas, kur jo kūryboje baigiasi laisvė ir prasideda destrukcija. Antraip kitas ribinis žingsnis – neetiškas, prievartingas žmogaus (vaiko, asocialaus ar psichiškai nesveiko asmens) išnaudojimas meno kūriniuose - taip pat tampa tik laiko ir susitarimo klausimu. 23
Talentingas menininkas visada ras būdų, kaip išsakyti opiausias problemas, išvengiant gyvūnų niokojimo kūriniuose. Menas neturėtų būti cenzūruojamas, tačiau kiekvienam menininkui būtina savicenzūra, suvokimas, kur jo kūryboje baigiasi laisvė ir prasideda destrukcija. Antraip kitas ribinis žingsnis – neetiškas, prievartingas žmogaus (vaiko, asocialaus ar psichiškai nesveiko asmens) išnaudojimas meno kūriniuose - taip pat tampa tik laiko ir susitarimo klausimu.
Du projektai radikaliai keičia Karaliaus Mindaugo prospekto veidą. Nauji parapijos namai projektuojami Prisikėlimo bažnyčios sklype. Abiem atvejais vietos išskirtinumas ir svarba reikalauja ypatingo urbanistinių bei architektūrinių sprendimų jautrumo ir išminties. 5
Du projektai radikaliai keičia Karaliaus Mindaugo prospekto veidą. Nauji parapijos namai projektuojami Prisikėlimo bažnyčios sklype. Abiem atvejais vietos išskirtinumas ir svarba reikalauja ypatingo urbanistinių bei architektūrinių sprendimų jautrumo ir išminties.