Michailo Čechovo metodas: vaidmens charakterizavimo įrankiai 2015-01-05
Aktoriaus realaus fizinio kūno ir fiktyvaus „įsivaizduojamo kūno" santykis susipina. Metodiškai dirbančio aktoriaus vaizduotėje vykstantys procesai yra juntami fiziškai, ir atvirkščiai – fiziniai impulsai bei išoriniai pojūčiai rezonuoja aktoriaus viduje provokuodami vaizduotę.
Vaizduotės mechanizmai aktoriaus kūryboje 2014-11-19
Iš esmės M. Čechovo metodo pratimai yra grindžiami objektyviai išreikštomis loginėmis formuluotėmis ir dedukciniu mąstymu, bet kūrybinio akto metu analize paremtą teorinę prieigą pakeičia individualios vaizduotės padiktuoti įvaizdžiai ir intuityvi elgsena.
M. Čechovo metodo samprata ir raida 2014-10-28
Vertinant XX a. pradžios Rusijos teatro kontekstą, M. Čechovą galima vadinti vienu iš ryškiausių to laikotarpio dramos aktorių, kuris atliko reikšmingą vaidmenį modernios teatrinės tradicijos formavimesi . Tačiau M. Čechovo, kaip teatro teoretiko ir pedagogo, karjera sietina su daug platesniais kontekstais Vakarų Europoje ir JAV.
Tuštybių tuštybė ir viskas tuštybė 2014-10-27
Po tokio spektaklio aiškiausia pasidaro tai, kad nesvarbu, kuris berniukas užsidės karūną vaizduojančią kepuraitę, kuris pasiims skeptrą atitinkantį auksinį mikrofoną, niekas nepasikeis: vis tiek matysime, kaip patenkintas valdovas smaukosi grožėdamasis savo atvaizdu. Regis, tai ir norėta pasakyti.
Festivalis netaupantiems laiko – AURA 24 2014-10-26
Nors ilgą laiką „Auros“ festivalį buvo įprasta vadinti daugiau modernaus nei šiuolaikinio šokio festivaliu, šiemetinė programa pasirodė įvairesnė ir aktualesnė, nei vilnietiškojo „Naujojo Baltijos šokio“. Lietuvoje visiems festivaliams bendra yra tai, kad jų vadovai kasmet siekia renginius „pritempti“ prie konkrečių temų.
Kaip nukenksminti klasiką 2014-10-22
Klasika nesensta? Juokaujate, ponai, – pasakytų koks nors išprusęs žiūrovas, pažiūrėjęs dvi šį rudenį Lietuvoje pasirodžiusias valstybinių teatrų premjeras. O teatrinis sezonas šiemet prasidėjo gana įprastai – gerai patikrintais klasikos kūriniais, statomais didžiosiose scenose gerai žinomų, laiko išbandymus perėjusių vyresniosios kartos režisierių.
Už „Sapno“ durų – naujoji teatro kūrėjų karta 2014-10-03
Spektaklio „Sapnas“ metu žiūrovas kviečiamas pasinerti į tikrą teatro magijos žaismę. Spektaklio kompozicija, tempo ritmai, stebinantis aktorių susiklausymas scenoje, kuria ypatingą magnetinį lauką, į kurį įtraukiamas žiūrovas, turintis galimybę išgyventi tikrąjį, tik teatro mene įmanomą, katarsį.
Spektaklis YOLO – aliarmas miegančiam mūsų sąmoningumui 2014-09-10
Kas vyksta dabar, kai liudvikų skaičius masiškai išaugo? Spektaklio kūrėjai įspėja, kad dabartinis istorinis laikas yra būtent toks, kuris vėlesnėms kartoms (jei tokių bus) istorijos vadovėliuose bus apibūdintas kaip „išvakarės“. Tik nuo kiekvieno mūsų priklauso – tapsime aukomis ar atsibusime, tapsime sąmoningi, gebėsime kritiškai analizuoti ir vertinti esamą padėtį.