Meno ribų beieškant 2015-07-27
Šiuo metu Vilniaus Pamėnkalnio ir Šv. Jono gatvės galerijose pristatoma tarptautinė meno paroda „(Ne)riba“ – tai projekto „Menamos istorijos“, vykdomo jau šešerius metus, tęsinys. Joje dalyvaujantys menininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Ukrainos gilinasi į šiuolaikinio meno ribas ir menininko galimybes kalbėti apie visuomenei nepatogias problemas.
Tapyba: statistika ir jausmai 2015-07-13
Liepos 9 d. Kauno paveikslų galerijoje atidaryta šiuolaikinės tapybos festivalio „Kartos XY.Z?“ pagrindinė paroda „Prieš / Po / Dabar“. Šiai parodai kuratorė Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė Kauno tapytojų ir kolegų pajėgas į paskutiniųjų metų tapybą reprezentuojančią grupinę ekspoziciją subūrė ne šiaip sau.
Apie šermukšnius, spyglius, laiką ir mirtį 2015-07-10
Vizualusis menas, jau senokai nebeatstovaujantis (vien tik) mimesis sričiai, dažnai pasirodo kaip nieko ne(at)vaizduojantis karkasas ar struktūra, kaip kodas, citata, nuoroda, komentaras ar kažkas, kas yra tarp, (s)teigiantis savąją tikrovę. Žinoma, meninė kūryba yra tik nedidelė objektyviai realybei alternatyvių tikrovių gaminimo mašinos dalis ir Kaune, LDS galerijoje „Meno parkas“, organizuota tapytojų paroda „Tikrovės aktualumas“ tik iš dalies gali atspindėti jų įvairovę.
Stiklo meno patirtys Estijoje 2015-07-09
Natūralu, jog įvairios kelionės, nauji patyrimai ir įspūdžiai sutampa su vasaros laiku. Liepą teko nuodugniau susipažinti su Estijos stiklo dailininkų kūryba ir parodine veikla. Galima teigti, jog šį kartą įdomiausi šios srities atradimai įvyko ne Taline, Estijos dailės akademijoje (kuri dar nuo tarpukario garsėja stipria meninio stiklo edukacija), bet provincijoje – šalies centrinėje dalyje esančiuose Olustverės ir Jervakandžio miesteliuose.
Orientalizmas tapyboje: tarp žiaurumo ir grožio (II) 2015-06-15
Galima teigti, kad XIX a. dailė – tai visų pirma „nebylioji“ visuomenės kritikė, įkūnijanti vizualiai modernaus žmogaus egzistencinį nerimą. Paveikslas individą turėjo sukrėsti; žmogus, kaip pasyvus stebėtojas, išnyksta, jo ir tapytojo sąmonės susilieja. Taigi orientalizmas, XIX a. pasiekęs meninį apogėjų, neliko abejingas socialiniams skauduliams: abolicionizmui, nacionalizmui, karo propagandai, tačiau vis tiek išliko laikmečio mados etalonu.
Orientalizmas tapyboje: turkiška mada užkariauja Europą (I) 2015-05-26
Terminas orientalizmas literatūroje apibūdina Viduriniams Rytams, Pietų Azijai ir Artimiesiems Rytams būdingą kultūrą, kurią Europoje bandoma mėgdžioti. Straipsnių cikle Marius Vyšniauskas pristato orientalizmo įtaką Vakarų Europos bei Lietuvos menui.
Arvydas Žalpys: „Esu už šiuolaikiškumą parodų ekspozicijose“ 2015-05-25
Parodoje „Pasakojimai. Tas žmogus. (Neparašyta biografija)“ eksponuoti kūriniai – nuo baltų tuščių įrėmintų lapų iki vaizdo dokumentacijų – kūrė pasakojimą nuo praeities, dabarties įvykių iki asmeninių ateities planų. Pokalbis su parodos autoriumi Arvydu Žalpiu – apie pastarąją parodą, kūrybą, įtakas, šiuolaikinio ir šiandienio meno skirtumus, eksperimentavimą dabartinėje mūsų kultūroje.
Tradicinėmis priemonėmis kuriamas šiuolaikinis menas 2015-04-28
Vilniuje vyksta dviejų VDA Kauno fakulteto dėstytojų personalinės parodos: A. Keturakienės keramikos paroda „Jos kambarys“ (galerijoje „Akademija“) ir J. Aukštikalnytės-Varkulevičienės tapybos paroda „Paribio portretai. Pašnekesiai“ (Šv. Jono gatvės galerijoje). Abi dailininkės, nors ir dirba tradicinėmis technikomis ir neperžengia savo dailės šakų ribų, kuria konceptualų meną.
I grafikos bienalėje – pokalbiai su praeitimi 2015-04-27
I tarptautinėje grafikos bienalėje „Kultūros linija“ visą mėnesį (kovo 26–balandžio 26 d.) buvo pristatomi Lietuvos ir kaimyninių šalių menininkų grafikos kūriniai. Per abi pagrindines Kauno parodų erdves (Paveikslų galerija ir M. Žilinsko dailės galerija) išsidėsčiusi bienalė uždavė klausimų ir suteikė netikėtų vilčių.
Ženklo paieškos apnuogintose Jorėse. Egidijaus Darulio tapyba 2015-04-20
Visoje E. Darulio kūryboje vyrauja nuoseklus detalių ieškojimas – ne detalizavimas, bet narstomi ir vizualiai perteikiami struktūriniai modeliai, jų sąveikos. Darbuose pasakojama, kaip primityvios formos tampa sudėtingais organizmais.