Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Suvokus Milano kultūrinės pasiūlos mastą ir įvairovę, nutvilko smalsulys: kaip ir kuo į tą kultūrų Babelį įsiterpia svečias iš Šiaurės – subtilusis M.K.Čiurlionis? Kas tapo gija, jungiančia derlingoje kultūros terpėje subrendusį italą žiūrovą ir lietuvį menininką, daugiau kaip prieš šimtą metų dailę ir muziką kūrusį rytiniame Europos pakraštyje? 18
Suvokus Milano kultūrinės pasiūlos mastą ir įvairovę, nutvilko smalsulys: kaip ir kuo į tą kultūrų Babelį įsiterpia svečias iš Šiaurės – subtilusis M.K.Čiurlionis? Kas tapo gija, jungiančia derlingoje kultūros terpėje subrendusį italą žiūrovą ir lietuvį menininką, daugiau kaip prieš šimtą metų dailę ir muziką kūrusį rytiniame Europos pakraštyje?
Kas nužudė vitražą? Gal po trečiojo pasaulinio karo, kai viskas susprogs, iš po žemių išlįs amebos, paskui išsivystys žmogus, vėl prasidės architektūra ir stikliukai, vėl iškils bažnyčios ir vitražai, kol jie vėl taps vitrinomis. Taip gali vėl atsirasti vitražas architektūroje. 1
Kas nužudė vitražą? Gal po trečiojo pasaulinio karo, kai viskas susprogs, iš po žemių išlįs amebos, paskui išsivystys žmogus, vėl prasidės architektūra ir stikliukai, vėl iškils bažnyčios ir vitražai, kol jie vėl taps vitrinomis. Taip gali vėl atsirasti vitražas architektūroje.
Sulaukus pompastiškos pabaigos, ji pasirodė visai netikėta – videoinstaliacijų iki tol rodytus gamtos vaizdus pakeitė tekstas, tuo tarpu solistai ir kompozitorius ragino visus atsistoti ir dainuoti drauge. Visa tai nuskambėjo kaip giesmė unisonu. Galbūt kas nors, pajutęs vienybę, išspaudė ašarą. O kitiems tikriausiai kilo ir kitokių – sarkastiškų ar ironiškų minčių, tarsi giedant nežinomos užjūrio šalies himną, kurio nėra nei mūsų širdyse, nei galvose.
Peršasi išvada, jog meilės šiame „Margaritos“ pastatyme ne itin daug: orkestrui ji nebuvo artima, Margaritai labiau patiko būti dramatiškai, Faustas tuo tarpu buvo nuoširdžiai įsimylėjęs, tačiau tapęs antraeiliu operos personažu. Pagrindinė kūrinio mintis yra gėrio ir meilės laimėjimas prieš blogį, tačiau ar nebus taip, jog šiame spektaklyje viską nustelbė ir pagrindiniu personažu tapo intelektualusis velnias? Dar kartą klausdama, Margarita, Faustas ar Mefistofelis, atsakau – Mefistofelis! 4
Peršasi išvada, jog meilės šiame „Margaritos“ pastatyme ne itin daug: orkestrui ji nebuvo artima, Margaritai labiau patiko būti dramatiškai, Faustas tuo tarpu buvo nuoširdžiai įsimylėjęs, tačiau tapęs antraeiliu operos personažu. Pagrindinė kūrinio mintis yra gėrio ir meilės laimėjimas prieš blogį, tačiau ar nebus taip, jog šiame spektaklyje viską nustelbė ir pagrindiniu personažu tapo intelektualusis velnias? Dar kartą klausdama, Margarita, Faustas ar Mefistofelis, atsakau – Mefistofelis!