Kamanė

Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas

Kamanės tekstai
VIDEO
Kūrėjai
Aukso fondas
Apie
Scena Kinas ir fotografija Dailė Garsas Literatūra Architektūra Replika Istorija Miesto posėdžiai

Eiti prie turinio

Informacija apie portalą www.kamane.lt

Informacija
Daugiau
  • Informacija apie portalą www.kamane.lt

 Rezultatai

Dailė

T. Burico instaliacija „The Sign After“ Kauno Rotušės aikštėje. Mildos Gineikaitės nuotr.

Kroatų menininkas Tvrtko Buricas: „Aš tiesiog keliu klausimus“ 2016-07-30

Kalbėjosi Simona Zvicevičiūtė

Tarptautinio „CreArt“ projekto dalyvis kroatų menininkas T. Buricas Kaune pristatė du kūrinius: instaliaciją „Human Landscape“ parodoje Kauno menų inkubatoriuje „Ars et mundus“, bei instaliaciją „The Sign After“ Kauno Rotušės aikštėje kaip lydintį projektą, apie kurį daugiausiai ir diskutuojama pokalbio metu. Tiesa, šio kūrinio vagystę įvykdę asmenys instaliaciją labiau pavertė trumpalaike menine akcija.

3

V. Rudinskaitė-Juodzevičienė. „Ženklai II“. 100x120 cm, 2007 m.

Suabstraktintas V. Rudinskaitės-Juodzevičienės spalvų ir ženklų pasaulis 2016-07-29

Gabrielė Kuizinaitė

Kaip ir daugelio tapytojų abstrakcionistų paveiksluose, tapytojos V. Rudinskaitės-Juodzevičienės darbuose abstrakti idėja yra išreiškiama per spalvas ir neapibrėžtas formas. Plokštumos kampe ar viduryje piešinio detalės, ženklai perauga į simbolius, kuria vidinį pasakojimą, kuris ir išryškėja per spalvinius niuansus, koloristikoje užkoduotą mintį.

3

Pranas Gailius. „Abstrakcija VI“

Pranas Gailius: nuo bohemos iki disciplinos 2016-07-19

Ramūnas Čičelis

Antrojo pasaulinio karo metais iš Lietuvos pasitraukęs tapytojas, skulptorius ir grafikas Pranas Gailius visą likusį gyvenimą praleido Prancūzijoje. Šeštojo dešimtmečio pabaigoje-septintojo dešimtmečio pradžioje P. Gailius, baigęs meno studijas, įsiliejo į gyvą ir jau beveik pusę amžiaus pakilimą išgyvenantį Paryžiaus tapytojų gyvenimą.

3

A. Urbietis. „Prisukamas apelsinas“

Kūriniai, reflektuojantys pokyčius 2016-07-13

Miglė Munderzbakaitė

Birželio pabaigoje Alvydas Urbietis Kauno galerijoje „Post“ pristatė personalinę skulptūrų, objektų parodą „Permainų nuojauta“. Konceptualūs kūriniai groteskiškai, kartais kiek ironiškai reflektuoja mūsų aplinkoje vykstančius pokyčius.

3

Audrius Gražys. Instaliacija „Laisvės pojūtis“, 2015 m. Deivio Slavinsko nuotr.

Audrius Gražys: laisvė ir galia 2016-07-07

Ramūnas Čičelis

Klaipėdoje užaugusio menininko, tapytojo ir instaliacijų autoriaus Audriaus Gražio darbai atveria seną kaip žmonija klausimą: ar žmogus gali būti laisvas? Mūsų laisvė nuolat išbandoma akistatoje su Kitu kaip žmogumi arba daiktu.

3

E. Varkulevičiaus parodos fragmentas. Astijaus Krauleidžio-Vermonto nuotr.

Žvilgsnis į Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus pristatomas parodas 2016-06-23

Astijus Krauleidis-Vermontas

Šį sykį siūlau žvilgsnį ir pajėgas nukreipti į Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus veiklą ir pasižiūrėti, kas įdomaus, naudingo ir nematyto vyksta muziejaus padaliniuose. Žiūrovai ekspozicijų erdvėse galės ramiai susipažinti su Eugenijaus Varkulevičiaus ir Vlado Eidukevičiaus parodomis, prisiminti svarbią Lietuvos istorijos asmenybę Mykolą Kleopą Oginskį ir susipažinti su jo 250-osioms gimimo metinėms skirta paroda ar įdėmiai patyrinėti norvegės Inger Johanne Brautaset ir belgų meno ekspozicijas.

2

Kovács Kinga. „Gyvenimo ciklas“, 2016, Rumunija

Ateities fantazavimas 2016-06-21

Remigijus Venckus

Kadangi daugelis parodoje „Ateities užrašai“ eksponuojamų kūrinių rodo sąmoningai formuojamą žiūrėjimo ir ne(pa)matymo (arba neaiškių formų matymo) situacijas, kyla aktualus klausimas – ar tai, kas vaizduojama, lyg keistas regėjimas, iš viso kada nors egzistavo? Ar jo (ne)buvimas tikrai kada nors gali kartotis?

5

P. Lincevičiaus paroda-projektas „Žemė“ Vinco Mykolaičio-Putino memorialiniame bute-muziejuje. Autoriaus nuotr.

Kitokia istorijos rekonstrukcija 2016-06-17

Remigijus Venckus

Petro Lincevičiaus paroda-projektas „Žemė“ Vinco Mykolaičio-Putino memorialiniame bute-muziejuje Vilniuje nėra įprastas kasdienis reiškinys. Ją verta apžiūrėti ir apmąstyti dėl tapybos ir piešinių dermės su ekspozicijos aplinka. Šiuo atveju memorialinis butas tampa ne vien istorijos dokumentu, bet ir nauju meno kūriniu.

3

Pranas Domšaitis. „Nukryžiavimas“ (1962)

Pranas Domšaitis: figūratyviosios tapybos kalba 2016-06-14

Ramūnas Čičelis

XX amžiaus pirmosios pusės Pietų Afrikos Respublikos lietuvių menininkas Pranas Domšaitis – neabejotinai figūratyviosios tapybos atstovas. Savo kūriniuose, vizualiuosiuose tekstuose, jis siekia pažinti savo gyvenamos valstybės tikrovę, kuri jam yra Kitas, kitoniška patirtis nei Lietuvos. P. Domšaičio darbuose dominuoja spalvinė raiška, jo kūrybos esminis ir unikalus ženklas – nepakartojamas koloritas, nulemtas PAR tikrovės.

3

Vytauto Kašubos paminklas kunigaikščiui Gediminui Vilniuje, Katedros aikštėje. Nuotr. iš wikipedia.org

Vytautas Kašuba: Istorijos nuvainikavimas 2016-05-30

Ramūnas Čičelis

V. Kašuba yra tas lietuvių egzilio menininkas, kuris lietuvių skulptūrinį ir apskritai meninį mąstymą atvėrė Vakarų kontekstui ir padėjo įveikti tautinius kompleksus. Ši įveika – viena iš sėkmingo šiuolaikinių lietuvių menininkų kūrybinio proceso sąlygų ir galimybių.

3

Archyvas

Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

© 2005-2011 kamane.lt

  • Autorinės teisės
  • Atsakomybės apribojimas
  • Metrika
Sprendimas: Coral solutions
Tarnybinis įėjimas