Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Savąjį metodą pavadinau „dekonstektualizacija“ naujo konteksto vardan. Daiktai prie jūros man leido baigti suformuluoti tai, ką anksčiau pradėjau „Metaforų“ cikle. Ten svarbiausi buvo santykis tarp objekto ir fono, o čia staiga gavau galimybę pamatyti, kas nutinka, kai šio santykio nebelieka. Kiekvienas objektas yra punctum atskiram žmogui, jis nėra universalus. Prisiminkime Umberto Eco atviro kūrinio klausimą: kiek tu leidi pabaigti darbą žiūrovo vaizduotei? Kartais objektus vadinu trigeriais. Kaip gaiduko spustelėjimas paleidžią kulką, taip jie aktyvuoja žiūrovo fantaziją, tačiau ne atsitiktine, o mano norima kryptimi. 3
Savąjį metodą pavadinau „dekonstektualizacija“ naujo konteksto vardan. Daiktai prie jūros man leido baigti suformuluoti tai, ką anksčiau pradėjau „Metaforų“ cikle. Ten svarbiausi buvo santykis tarp objekto ir fono, o čia staiga gavau galimybę pamatyti, kas nutinka, kai šio santykio nebelieka. Kiekvienas objektas yra punctum atskiram žmogui, jis nėra universalus. Prisiminkime Umberto Eco atviro kūrinio klausimą: kiek tu leidi pabaigti darbą žiūrovo vaizduotei? Kartais objektus vadinu trigeriais. Kaip gaiduko spustelėjimas paleidžią kulką, taip jie aktyvuoja žiūrovo fantaziją, tačiau ne atsitiktine, o mano norima kryptimi.
Šių metų Kanų kino festivalio metu daugelis žiūrovų, pamačiusių naująją U.Seidlio juostą „Rojus: Meilė", liko pasipiktinę ir, deja, režisieriui svarbi ir jautri tema liko ne visai suprasta. Lietuvoje filmas buvo priimtas palankiai – susitikime su aktore kilo daugybė klausimų, tačiau, kai temos tokios subtilios ir jautrios, visuomet jų kyla dar daugiau. Jaukų saulėtą rytą susitikome su Margarethe Vilniaus senamiestyje pasikalbėti apie filmą, jame nagrinėjamas temas ir ypatingas filmavimosi patirtis.