Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Šv. Kristoforo kamerinio orkestro 17-ojo gimtadienio koncertas - visai nepasiutėliškas, o veikiau santūrus ir subtilus. Žaismingumo suteikė nebent vakaro šeimininkas D.Katkus, pasirodęs ne tik dirigento, bet ir koncerto vedėjo amplua, ir vis šmaikštavęs (pasak jo, vieno iš kūrinių autorius O.Balakauskas neatvykęs į Kauną todėl, kad labai bijantis kauniečių kritikos – esą jam baisiai dreba rankos ir kojos). Džiugu, kad pačiam jubiliatui (orkestrui) nedreba nei kojos, nei rankos kruopščiai renkantis repertuarą, puikiai jį atliekant ir neatmetant intriguojamų pasiūlymų. 1
Šv. Kristoforo kamerinio orkestro 17-ojo gimtadienio koncertas - visai nepasiutėliškas, o veikiau santūrus ir subtilus. Žaismingumo suteikė nebent vakaro šeimininkas D.Katkus, pasirodęs ne tik dirigento, bet ir koncerto vedėjo amplua, ir vis šmaikštavęs (pasak jo, vieno iš kūrinių autorius O.Balakauskas neatvykęs į Kauną todėl, kad labai bijantis kauniečių kritikos – esą jam baisiai dreba rankos ir kojos). Džiugu, kad pačiam jubiliatui (orkestrui) nedreba nei kojos, nei rankos kruopščiai renkantis repertuarą, puikiai jį atliekant ir neatmetant intriguojamų pasiūlymų.
Elenos Jakutytės kūryba suprantama kaip mūsų valstybės tautinės identifikacijos simbolis. Liaudies meno inspiruoti kūriniai artimi jam forma ir turiniu. Estampų ciklai liaudies dainų, šventojo Jurgio tema teigia tautinį identitetą, itin svarbų Sovietų imperijai priklausiusių tautų kultūrų naikinimo ir niveliacijos laikotarpiu. Tuo pat metu jos kūryba nepraranda meninės vertės, nacionalinę tradiciją praturtindama naujais atrastais simboliais. Tą liudija lakštai iš ciklo „Poeto sodas“.
R.Drakšo knygas vienija ne tik herojų vidinės savybės, bet ir sugebėjimas visą intrigą atskleisti iš anksto. Puslapiai tiesiog užpildyti ir netgi perpildyti veikėjų vidinių monologų, svarstymų, kurie atskleidžia būsimus įvykius, paslaptis, ketinimus. Labiausiai stebina tai, kad monologo pabaigoje veikėjas dažniausiai nusprendžia, jog jis svarstė neteisingai, ir viską atiduoda į lemties rankas. Skaitytojui ta lemtis – jau atskleista. Intriga – nužudyta. 8
R.Drakšo knygas vienija ne tik herojų vidinės savybės, bet ir sugebėjimas visą intrigą atskleisti iš anksto. Puslapiai tiesiog užpildyti ir netgi perpildyti veikėjų vidinių monologų, svarstymų, kurie atskleidžia būsimus įvykius, paslaptis, ketinimus. Labiausiai stebina tai, kad monologo pabaigoje veikėjas dažniausiai nusprendžia, jog jis svarstė neteisingai, ir viską atiduoda į lemties rankas. Skaitytojui ta lemtis – jau atskleista. Intriga – nužudyta.
“Edvardas Griegas ir Mikalojus Konstantinas Čiurlionis – du šviesuliai, sužibę Europos paribyje“, – tokią sąsają tarp šių dviejų kompozitorių atrado Kauno valstybinio choro vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis. Ir iš tiesų abu kompozitorius jungia ne tiek kūryba, kiek jų reikšmingumas gimtosioms tautoms. Abu padėjo savo tautų profesionaliosios muzikos tradicijos pagrindus, kurią tęsė ir iki šiol tęsia ateinančios kartos. 1
“Edvardas Griegas ir Mikalojus Konstantinas Čiurlionis – du šviesuliai, sužibę Europos paribyje“, – tokią sąsają tarp šių dviejų kompozitorių atrado Kauno valstybinio choro vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis. Ir iš tiesų abu kompozitorius jungia ne tiek kūryba, kiek jų reikšmingumas gimtosioms tautoms. Abu padėjo savo tautų profesionaliosios muzikos tradicijos pagrindus, kurią tęsė ir iki šiol tęsia ateinančios kartos.
Egzotiški ritmai ir melodijos, įvilktos į džiazo apdarą, tąkart skambėjo veikiau ne karštai, o subtiliai ir švelniai, drauge užtikrintai bei profesionaliai. Tai buvo keistokas kultūrų susiliejimas, mat švelniai turėjęs skambėti santūriųjų lietuvių muzikavimas suskambo visai atvirkščiai. Gaio de Lima išties spinduliavo karštį, tačiau kiek kitokį, nei daugelis įsivaizduoja – šįkart jis veikiau priminė tingią popiečio siestą – vasaros pavėsio ramybę. Tokią atmosferą kūrė aksominis Gaio de Lima balsas – ramus, švelnus, be jokio vibrato.
A.Malcys: "Kalbant apie simfonijos žanrą – man stambios formos kūrinio sukūrimas yra iššūkis. Simfonijos žanras – tai ir galimybė įgyvendinti tai, kas nepavyksta, o galbūt ir nepasiekiama realiame gyvenime. Kiekvienas kūrinys nėra vien tik muzikinė kalba išsakyta idėja ar tezė, tai kartu ir dokumentas, atspindintis ne tik autoriaus amatą, bet ir jo pasaulėžiūrą, estetiką, sėkmės ir dvejojimo akimirkas, kūrybinių minčių tėkmę."