Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
XIV Pažaislio muzikos festivalis buvo oficialiai skirtas Lietuvos vardo tūkstantmečiui. Bet taip ir liko neaišku, kuris renginys išskyrė būtent šiųmetį festivalį iš kitų trylikos ankstesnių. Na, galima pasinaudoti tokia didinga galimybe savo nuolatinei veiklai suteikti papildomo svarumo ir didingesnio skambesio. Bet ar tai patys tikriausi šlovės spinduliai? Ar nėra pavojaus juose paskęsti? 6
XIV Pažaislio muzikos festivalis buvo oficialiai skirtas Lietuvos vardo tūkstantmečiui. Bet taip ir liko neaišku, kuris renginys išskyrė būtent šiųmetį festivalį iš kitų trylikos ankstesnių. Na, galima pasinaudoti tokia didinga galimybe savo nuolatinei veiklai suteikti papildomo svarumo ir didingesnio skambesio. Bet ar tai patys tikriausi šlovės spinduliai? Ar nėra pavojaus juose paskęsti?
Turbūt esame beviltiški literatūros fanatikai, nes lengvai susigundėme intriguojančiu forumo kvietimu patirti „didįjį meistriškai sukurto teksto malonumą“. Kaip žinome – atsidavus vienam malonumui atsiranda priklausomybės. Žodžiu, įkliuvome. Dabar turime tenkinti dar ir savo kritiško mąstymo instinktą ir apkalbėti, kokius malonumus ir nemalonumus patyrėme viename rimčiausių metų literatūros renginių „Šiaurės vasara“. 4
Turbūt esame beviltiški literatūros fanatikai, nes lengvai susigundėme intriguojančiu forumo kvietimu patirti „didįjį meistriškai sukurto teksto malonumą“. Kaip žinome – atsidavus vienam malonumui atsiranda priklausomybės. Žodžiu, įkliuvome. Dabar turime tenkinti dar ir savo kritiško mąstymo instinktą ir apkalbėti, kokius malonumus ir nemalonumus patyrėme viename rimčiausių metų literatūros renginių „Šiaurės vasara“.
Kauno senamiestyje, tarp pilies ir Vilijampolės tilto, netoli Nemuno ir Neries santakos viena didžiausių nekilnojamojo turto projektų plėtotojų ir valdytojų Lietuvoje UAB „Baltisches Haus“ architektams, urbanistams, kraštovaizdžio architektams rengia atviras kūrybines dirbtuves „Lituanica“ Tikslas -- sukurti šios teritorijos užstatymo viziją. 1
Kauno senamiestyje, tarp pilies ir Vilijampolės tilto, netoli Nemuno ir Neries santakos viena didžiausių nekilnojamojo turto projektų plėtotojų ir valdytojų Lietuvoje UAB „Baltisches Haus“ architektams, urbanistams, kraštovaizdžio architektams rengia atviras kūrybines dirbtuves „Lituanica“ Tikslas -- sukurti šios teritorijos užstatymo viziją.
Menotyrininkė dr.Rasa Andriušytė portalui www.kamane.lt rašo tris recenzijas apie tris šiuolaikinei Kauno dailei ypač svarbias parodas. Apie kurias? Pateikiame pačios menotyrininkės parengtą anonsą „Rugsėjis Kauno parodų salėse: nerami viduramžio pilnatvė“. 7
Menotyrininkė dr.Rasa Andriušytė portalui www.kamane.lt rašo tris recenzijas apie tris šiuolaikinei Kauno dailei ypač svarbias parodas. Apie kurias? Pateikiame pačios menotyrininkės parengtą anonsą „Rugsėjis Kauno parodų salėse: nerami viduramžio pilnatvė“.
Sugrįžti į miestą su visa moters gyvenimo našta ir laime buvo paprasčiau, negu vėl tvirtai paimti į rankas teptuką. Meno aplinka, kūrybos atmosfera net ir Kaune yra gerokai pasikeitusi. E.Velaniškytės tapyba nešiuolaikiška. Spalvos nešoka į akis, neironizuojama, nediskutuojama, jai nerūpi globalios temos. 6
Sugrįžti į miestą su visa moters gyvenimo našta ir laime buvo paprasčiau, negu vėl tvirtai paimti į rankas teptuką. Meno aplinka, kūrybos atmosfera net ir Kaune yra gerokai pasikeitusi. E.Velaniškytės tapyba nešiuolaikiška. Spalvos nešoka į akis, neironizuojama, nediskutuojama, jai nerūpi globalios temos.
E.Markūno tapyboje ryški atžagareiviška drąsa. Paveiksle “Nuskendęs Pinokis” ironizuojami ir negailestingai preparuojami dalykai, kurie kažkada paveikslo autoriui buvo svarbūs, beveik šventi. Dabar tarsi norima atsikratyti praeities. Šiame darbe dailininkas tapatinasi su Pinokiu – savo mokytojo, tapytojo A.Martinaičio drobių herojumi, ir, ironizuodamas pats save, “pasiskandina” žaliuose Kauno vandenyse. 7
E.Markūno tapyboje ryški atžagareiviška drąsa. Paveiksle “Nuskendęs Pinokis” ironizuojami ir negailestingai preparuojami dalykai, kurie kažkada paveikslo autoriui buvo svarbūs, beveik šventi. Dabar tarsi norima atsikratyti praeities. Šiame darbe dailininkas tapatinasi su Pinokiu – savo mokytojo, tapytojo A.Martinaičio drobių herojumi, ir, ironizuodamas pats save, “pasiskandina” žaliuose Kauno vandenyse.
Gyvenimiškas absurdas reflektuojamas tikslingai, atkreipiant dėmesį į problemas, o ne siekiant padėti jas užmiršti. Tarkime, naujojo cirko klouno atgimimas: klounai nebejuokina, jų juokai yra pikti, dažnai žiaurūs, scenoje jie vaidina pedofilus ar serijinius žudikus. Jie nekuria gyvenimo fikcijos, o pateikia jo interpretaciją. 2
Gyvenimiškas absurdas reflektuojamas tikslingai, atkreipiant dėmesį į problemas, o ne siekiant padėti jas užmiršti. Tarkime, naujojo cirko klouno atgimimas: klounai nebejuokina, jų juokai yra pikti, dažnai žiaurūs, scenoje jie vaidina pedofilus ar serijinius žudikus. Jie nekuria gyvenimo fikcijos, o pateikia jo interpretaciją.