Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Teatrui, kurio repertuare vyrauja pramoginio pobūdžio sceniniai veikalai, stambios oratorinės formos parengimas turėtų būti tarsi savotiškas lakmuso popierėlis, tam tikra galimybių patikra. Tokiame koncerte, kai išeinama iš įprastų teatro erdvių ir veiklos būdų, tenka susikoncentruoti į vieną tikslą – stilingą bei dvasingą atlikimą. Mišios C-dur – dvasinį susikaupimą skatinantis kūrinys -- suskambo tarsi rimtosios muzikos atsvara žadamoms nuotaikingoms pramoginėms naujojo sezono premjeroms. 2
Teatrui, kurio repertuare vyrauja pramoginio pobūdžio sceniniai veikalai, stambios oratorinės formos parengimas turėtų būti tarsi savotiškas lakmuso popierėlis, tam tikra galimybių patikra. Tokiame koncerte, kai išeinama iš įprastų teatro erdvių ir veiklos būdų, tenka susikoncentruoti į vieną tikslą – stilingą bei dvasingą atlikimą. Mišios C-dur – dvasinį susikaupimą skatinantis kūrinys -- suskambo tarsi rimtosios muzikos atsvara žadamoms nuotaikingoms pramoginėms naujojo sezono premjeroms.
A.Vaitkūnui atminti: Gyvenimo kvapas. „Toks gyvenimo kvapas“. Graudulys gniaužia gerklę. Per mišias jaučiu kairėje stovint Arūną -- šypsosi man ir linguoja -- žinau tą jo šypseną: „Tai va, omsai*.“ Dar valiūkiškai smiliumi pamojuoja: „Oi žabokis, vovere, tu vovere*.“ Ir aš šypsausi, ir visi vieni kitiems palinkime ramybės vasaros lietui pliaupiant. 2
A.Vaitkūnui atminti: Gyvenimo kvapas. „Toks gyvenimo kvapas“. Graudulys gniaužia gerklę. Per mišias jaučiu kairėje stovint Arūną -- šypsosi man ir linguoja -- žinau tą jo šypseną: „Tai va, omsai*.“ Dar valiūkiškai smiliumi pamojuoja: „Oi žabokis, vovere, tu vovere*.“ Ir aš šypsausi, ir visi vieni kitiems palinkime ramybės vasaros lietui pliaupiant.
A.Vaitkūnui atminti: Apie Kaulus. 2004 ruduo. Mes mąstėm panašiai, nebuvo priešpriešos. Tik Arūnas gal labiau brangino tradiciją, nors, aišku, naujumo paieškos jam visada buvo svarbios. Naujumo, aktualumo jis visada siekė labai apmąstydamas, išgrynindamas, kad nebūtų tai laikinas susižavėjimas ar mada. Kūryboje jam kaip neišardoma vienybė buvo gilus jausmas ir intelektas.
A.Vaitkūnui atminti: 1993 m. vasara. „Matai, – sako Arūnas, -- kaip viskas apgalvota, perbrendi vandenį ir patenki į kitą pasaulį. Vanduo, upelis -- mitologija ir metafora. Nuo kalno numirėliai stebi, žiūri kaip gyvieji tvarkosi“. Peržengėm ir mes upelį, kapinaites apžiūrėjom. Arūnas įdomesnius kryžius nusipiešė. Tolimesnis kelias per pavėsingus miškus ėjo. 1
A.Vaitkūnui atminti: 1993 m. vasara. „Matai, – sako Arūnas, -- kaip viskas apgalvota, perbrendi vandenį ir patenki į kitą pasaulį. Vanduo, upelis -- mitologija ir metafora. Nuo kalno numirėliai stebi, žiūri kaip gyvieji tvarkosi“. Peržengėm ir mes upelį, kapinaites apžiūrėjom. Arūnas įdomesnius kryžius nusipiešė. Tolimesnis kelias per pavėsingus miškus ėjo.
Paveldėjome Kauną su tam tikru charakteriu, su nusistovėjusiomis architektūrinėmis vertėmis, kurias turėtume išsaugoti. Žinia, jog seno ir naujo sankirta neretai būna skausminga. Architektūros srityje tokie skausmai tiesiog neišvengiami, nes išsaugoti sena, kuriant nauja, arba kitaip tariant, išgauti skirtingų epochų ir stilių darną -- ypač sudėtinga. 3
Paveldėjome Kauną su tam tikru charakteriu, su nusistovėjusiomis architektūrinėmis vertėmis, kurias turėtume išsaugoti. Žinia, jog seno ir naujo sankirta neretai būna skausminga. Architektūros srityje tokie skausmai tiesiog neišvengiami, nes išsaugoti sena, kuriant nauja, arba kitaip tariant, išgauti skirtingų epochų ir stilių darną -- ypač sudėtinga.
Tikėkimės, kad galingi architektūrinės miesto panoramos naujadarai bus kuriami labai apgalvotai, išlaikant istorinio ir modernaus Kauno harmoningą dialogą. Mums visai nebūtina kartoti skaudžių Vilniaus skubos į dangoraižius klaidų. Ten padaryta žala miesto veidui susirūpinę jau ir pasaulinio paveldo specialistai. Visas sveikas architektūrines ambicijas, plačius verslo užmojus bei madų proveržius pirmiausia turėtų lydėti meilė ir pagarba savo miestui. Ne tik pragmatiškas noras kopti į aukštumas. 4
Tikėkimės, kad galingi architektūrinės miesto panoramos naujadarai bus kuriami labai apgalvotai, išlaikant istorinio ir modernaus Kauno harmoningą dialogą. Mums visai nebūtina kartoti skaudžių Vilniaus skubos į dangoraižius klaidų. Ten padaryta žala miesto veidui susirūpinę jau ir pasaulinio paveldo specialistai. Visas sveikas architektūrines ambicijas, plačius verslo užmojus bei madų proveržius pirmiausia turėtų lydėti meilė ir pagarba savo miestui. Ne tik pragmatiškas noras kopti į aukštumas.
Atrodo, kad primityvią darbų raišką lemia ne tik autorių kūrybinis naivumas, bet ir meninių ambicijų trūkumas. „Nereikalingi daiktai“ sunkiai palyginami su originaliomis, įtaigiomis britų grupės YBA (Young British Artists) skulptūromis ar kitų Europos autorių atliekų meno objektais. PAR parodos dalyvių tikslai apsiribojo gražumo estetikos ir žaismingų formų ieškojimu. 2
Atrodo, kad primityvią darbų raišką lemia ne tik autorių kūrybinis naivumas, bet ir meninių ambicijų trūkumas. „Nereikalingi daiktai“ sunkiai palyginami su originaliomis, įtaigiomis britų grupės YBA (Young British Artists) skulptūromis ar kitų Europos autorių atliekų meno objektais. PAR parodos dalyvių tikslai apsiribojo gražumo estetikos ir žaismingų formų ieškojimu.