Scena

Spektaklio „Miškinis“ scena. Donato Stankevičiaus (NKDT) nuotr.

Nori, paseksiu miškinio pasaką? 2015-09-29

Kristina Steiblytė

Asmeniško, jautraus ir tikrai provokuojančio spektaklio, deja, vis dar teks palaukti. Iš kitos pusės, kaip spektaklio „Miškinis“ pradžioje pažadėjo aktoriai, įdomi istorija, pasaka iš tikrųjų buvo pasekta. Tik ši pasaka vargu ar gali suveikti taip, kaip baisiosios mūsų liaudies istorijos, kuriose apstu mirties ir kraujo.

3

Režisierius Rolandas Atkočiūnas. NKDT archyvo nuotr.

Režisierius R. Atkočiūnas: „Rimtai kalbėti apie rimtus dalykus šiais laikais yra netgi nepadoru“ 2015-09-02

Kalbėjosi Jolanta Garnytė-Jadkauskienė

Teatro temomis rašantys žurnalistai ir apžvalgininkai puikiai žino, kaip svarbu atrasti tinkamą laiką pasikalbėti su premjeros užvaldytu režisieriumi. Šį kartą su Dea Loher „Klaros santykių“ režisieriumi Rolandu Atkočiūnu, kurio premjerą išvysime Nacionaliniame Kauno dramos teatre rugsėjo 25, 26, 27 dienomis, susitinkame labai neįprastu metu – po uždaros spektaklio peržiūros, vykstant korekcinėms repeticijoms.

3

Teatrologė Daiva Šabasevičienė. D. Matvejevo nuotr.

Apie teatro dabartį Lietuvoje – pokalbis su teatrologe D. Šabasevičiene 2015-07-06

Klausimus parengė Elvina Baužaitė

Baigiantis teatro sezonui reikšminga stabtelti, pažvelgti atgal ir pagalvoti, koks jis buvo. Pokalbiui apie teatro gyvenimą šiandienėje Lietuvoje pasikvietėme humanitarinių mokslų srities menotyros krypties (teatrologijos) daktarę, Lietuvos nacionalinio dramos teatro literatūros skyriaus vedėją, Vilniaus dailės akademijos dėstytoją Daivą Šabasevičienę.

3

Alethea Raban‬. Performansas „Nesami nu(si)raminimai“. Inetos Ivoškaitės nuotr.

Nesumeluotos patirtys performanso mene 2015-07-02

Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė

Performanso ir gyvojo meno festivalis „CREATurE Live Art“ tris dienas iš eilės kvietė šio meno žanro mėgėjus į Kauno galeriją „Meno parkas“, Rotušės aikštę ir jos prieigas į pakankamai atvirus pokalbius. Performatyviuose vyksmuose kalbėta ne verbaline kalba, o nuoširdžiais jausmais ir giliomis vidinėmis patirtimis. 

3

M. Čechovas. Nuotr. iš http://www.theater-atelier.com

Michailo Čechovo metodas: „psichologinis gestas“, atmosfera ir kūrybinis įkvėpimas 2015-06-03

Justinas Kalinauskas

Kiekvienas aktorius, suvokęs metodo principus, turėtų pats atrasti arba susikurti savo techniką, kuri labiausiai atspindėtų individualią jo vaidybos dinamiką. Toks metodikos principas puikiai iliustruoja M. Čechovo „rytojaus aktoriaus“ viziją – užtikrinto, savarankiško, universalaus kūrėjo, gebančio praplėsti teatro meno ribas.

3

T.Lagūnavičius spektaklyje „Realistas“. Karolinos Černevičienės nuotr.

„Post proceso“ teatras – iš tradicijos į avangardą 2015-03-04

Greta Andriuškevičiūtė

Laikotarpiu, kai teatrinės kultūros tradicijos ir normos jau nusistovėjusios, o kūrybinės inovacijos apsiriboja menkais nuklydimais į žanro užribius, į Lietuvos teatro meno lauką įžengia menininkas Tomas Lagūnavičius, kvestionuojantis esamą situaciją ir drąsiai žengiantis už tradicinio teatro rėmų ribų.

3

Michailas Čechovas. Nuotr. iš http://explore.bfi.org.uk/sites/explore.bfi.org.uk/

Michailo Čechovo sceninės ekspresijos modelis 2015-02-24

Justinas Kalinauskas

Žmogaus gyvenimas yra sudėtingas ir į daugialypius psichologinius procesus išskaidytas procesas, kurį galima apibrėžti kaip neracionalų ir nesusisteminamą. Pasak Michailo Čechovo, jis niekados nėra toks primityvus, kad jį būtų galima suvaidinti scenoje.

3

Greta Cholina. Dmitrijaus Matvejevo nuotr. iš menufaktura.lt

Profesija – aktorius. II dalis. Makrolygmuo 2015-02-06

Monika Jašinskaitė

Po Kultūros ministerijos pasiūlymo pakeisti Lietuvos Respublikos teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymą pasigirdo įvairių nuogąstavimų: kad šalyje nebeliks savitų aktorių trupių, kad bus sugriautas repertuarinis teatras, kad visi teatrai taps komerciniais. Ar jie turi pagrindo? Vadovavimo nepriklausomam ir biudžetiniam teatrui patirties turinti Greta Cholina jau dabar tvirtina, kad visi Lietuvos teatrai yra komerciniai.

3

Nelė Savičenko spektaklyje „Lilijomas“. D.Matvejevo nuotr. iš LNDT archyvo

Profesija – aktorius. I dalis. Mikrolygmuo 2015-01-29

Monika Jašinskaitė

Kalbėdamasi su teatrologu Andriumi Jevsejevu, vadovavimo valstybiniam ir nepriklausomam teatrui patirtį turinčia Greta Cholina bei aktoriais Roku Petrausku, Henriku Savickiu, Nele Savičenko ir Toma Vaškevičiūte, teatro kritikė Monika Jašinskaitė mėgina išsiaiškinti, kas apibrėžia aktoriaus darbą bei kodėl Teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymo pakeitimas, iš pažiūros atnešantis daugiau kaitos, taigi ir daugiau naudos, sulaukė didelio nepritarimo.

4

„Balta balto“ repeticija. Teatro „Aura“ nuotr.

Spektaklyje „Balta balto“ – žvilgsnis į tikrovę iš skirtingų žiūros kampų 2015-01-22

Neringa Krikščiūnaitė

Hyginas Delimatas – šokėjas, choreografas bei performansų atlikėjas iš Lenkijos, šiuo metu gyvenantis Austrijoje. Menininkas savo kūryboje jungia jogos, Feldenkraiso metodus, breiko judesius. Lietuvoje H. Delimatas pristato Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklį „Balta balto“. Prieš premjerą choreografas sutiko pasidalyti savo idėjomis ir ateities planais.

3


Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10