Scena

D. Gavenonis 5 klasėje, pakeliui iš mokyklos. Laisvės alėja, Kaunas. Asmeninio archyvo nuotr.

Kaunas – kaip įkvėpimo šaltinis 2016-04-21

Kalbėjosi Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė

Teatro ir kino aktorius Dainius Gavenonis – Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, jau anksčiau už puikius vaidmenis įvertintas Kultūros ministerijos premijomis, Auksiniu scenos kryžiumi, „Sidabrine gerve“ bei kitais apdovanojimais. Kaune gimęs ir augęs aktorius pokalbyje dalijasi itin gyvais ir nuoširdžiais prisiminimais apie jaunystę – vieną svarbiausių gyvenimo tarpsnių, kupiną lemtingų pasirinkimų.

57

Viktorija Kuodytė. 2009 m. Dianos Birškės nuotr.

Vidine klausa, jautrumu tiesai ir savistaba braižomas minčių žemėlapis scenoje 2016-04-12

Klausimus parengė Elvina Baužaitė

Tebūnie režisieriaus Krystiano Lupos idėjos ir „Bado meistro“ prasminis turinys šio pokalbio su aktore Viktorija Kuodyte prieiga, žvalgant aktorines patirtis – iššūkius, išbandymus ir atradimus.

5

Spektaklio „Nevykėlis“ fragmentas. D. Stankevičiaus nuotr., iš A. Areimos teatro archyvo

Devyniolikos nuorodų tekstas 2016-03-23

Kristina Steiblytė

Artūro Areimos teatro „Nevykėlis“ (pagal Eduardo Limonovo „Nevykėlio dienoraštį“), kad ir kaip dažnai jo kontekste minėtas nonkonformizmas, nėra avangardinis spektaklis, nėra spektaklis apie pankus, o ir anarchijos jame nedaug (jei apskritai yra). Tačiau nuorodų į įvairius bandymus priešintis teatro taisyklėms, į pankų (sub)kultūrą, į tai, kas XX a. antroje pusėje buvo avangardiniai meno judėjimai, ir šiuolaikines lietuvių avangardo variacijas – gausu.

5

Teatrologė Rasa Vasinauskaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Teatro metai kontekstualiai – pokalbis su Rasa Vasinauskaite 2016-03-18

Klausimus parengė Elvina Baužaitė

Artėjant Teatro dienai ir visai teatralų bendruomenei bei teatro mylėtojams laukiant „Auksinių scenos kryžių“ teikimo šventės (kovo 29-ąją), verta pasikalbėti apie šį teatro sezoną. Teatrologė Rasa Vasinauskaitė – daugiametė „Auksinių scenos kryžių“ komisijos narė. Ne išimtis ir šiųmečiai laureatų rinkimai. Taigi klausti ir išgirsti pašnekovės atsakymus – verta ir vertinga.

7

Spektaklio „Akmenys jo kišenėse“ fragmentas

Airiškos komedijos varianto paieškos 2016-03-15

Astijus Krauleidis-Vermontas

Teigdamas, kad šiandien „daug pesimistinių pjesių – apie savižudybes, smurtą, prievartą, blogį... Tiek didžiojo, tiek vidutinio ar mažojo blogio pilna visur“, režisierius Gytis Padegimas pasirinko komedijos žanrą ir vasario mėnesį Kauno kameriniame teatre pristatė naujausią spektaklį „Akmenys jo kišenėse“ (pagal airių dramaturgės Marie Jones to paties pavadinimo pjesę). Pastatyme koncentruojamasi į airišką komedijos mokyklą, tradicijas.

3

Ramunė Balevičiūtė. Asmeninio archyvo nuotr.

R. Balevičiūtė: „Teatras vertingas tiek, kiek leidžia susitikti su savimi pačiu“ 2016-02-23

Klausimus parengė Elvina Baužaitė

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Meno istorijos ir teorijos katedros vedėja doc. dr. Ramunė Balevičiūtė: „Man atrodo, kad mūsų teatre autorinės režisūros tradicija silpsta, jai nėra kaip ir iš kur atsinaujinti. Labai tikiuosi, kad iš šiuo metu Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje režisūrą studijuojančių jaunų žmonių atsiras keletas iškilių autorinio teatro kūrėjų, bet vis dėlto nujaučiu, kad šiuo metu kolektyviškumas, kaip kūrybos metodas, turi daugiau potencijos ir perspektyvų.“

6

Spektaklio „Nesamas miestas“ (rež. Arvydas Lebeliūnas) fragmentas. Gintaro Česonio nuotr. iš KKT archyvo

(Ne)idiliškas „Nesamas miestas“ 2016-02-18

Miglė Munderzbakaitė

Jeigu į spektaklį „Nesamas miestas“ žiūrėsime iš dramaturgo pasiūlytos perspektyvos, vis dėlto tikriausiai šis pastatymas nuolatos yra tarp (šalia) to, ko buvo siūloma vengti: sarkazmo, ironijos, kuomet kuriami juokingi momentai, ir sentimentalumo, idiliško vaizdavimo, kuomet kalbama apie rimtus, liūdnus dalykus.

3

Klaudijus-Gertrūda (Dainius Svobonas) ir Hamletas (Vainius Sodeika)

Kai Hamletas užklysta į naktinį klubą 2016-02-10

Astijus Krauleidis-Vermontas

Jaunosios kartos režisieriaus Vido Bareikio naujausias darbas Nacionalinio Kauno dramos teatre (NKDT) buvo ypač laukiamas. Ir ne todėl, kad teatras švenčia 95-ąjį jubiliejų ar kad spektaklis – geriausia dovana. Šį sykį patraukė dėmesį, kuo įdomus Kauno teatriniame gyvenime naujas režisierius, ėmęsis gana sudėtingo darbo: pastatyti spektaklį pagal Renesanso dramaturgo Williamo Shakespeare’o pjesę „Hamletas“.

3

V. Savičiūnaitės teatrologiniai užrašai. L. Japertaitės nuotr.

Vidos Savičiūnaitės teatrologinės minties dėsningumai 2016-01-28

Lina Japertaitė

Šis laikas – pati tinkamiausia proga prisiminti „kamane.lt“ įkūrėją, vyr. redaktorę, vienu reikšmingiausiu lietuvių teatro istorijos laikotarpiu dirbusią teatrologę, žurnalistę Vidą Savičiūnaitę (1956–2011). Šių metų sausis svarbus jos gimimo jubiliejumi (sausio 15 d. V. Savičiūnaitei būtų sukakę 60), o tvyranti tyla po jos išėjimo brandina bendradarbių bei artimųjų intuityvų norą prisiminti jos darbus, šįkart – ištirti teatrologinės minties dėsningumus.

5

Festivalio vadovė Birutė Letukaitė. „Auros“ archyvo nuotr.

Choreografė Birutė Letukaitė: „Šiuolaikiniai šokėjai turi būti asmenybės“ 2015-10-05

Kalbėjosi Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė

Spalio 7–11 dienomis Kaune vyks 25-metį švęsiantis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Aura“. Mintimis apie nuotaikas prieš festivalį, ypatingus svečius iš užsienio, šiuolaikinio šokio žanrą ir lietuviškumo bruožus jame sutiko pasidalyti festivalio vadovė choreografė Birutė Letukaitė.

3


Facebook   Spausdinimo versija

« Ankstesnis Kitas » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10