VDFF lankos 2013-10-08
Airių režisierius ir kinotyrininkas Markas Cousinsas eseistiniame 2011 m. filme – kino istorijoje „The Story of film: An Odyssey“ teigia, kad dokumentinis kino žanras suklestėjo po rugsėjo 11-osios įvykių JAV. Neva tada nuo romantinių filmų pavargę žmonės suprato, kad tikrovė yra gerokai įdomesnė.
Romualdas Rakauskas: „Koks tavo vidus, taip kalba ir tavo darbai“ 2013-09-05
„Žydėjime“, kaip sakiau, du trečdaliai – režisūra. Atsivedu, būdavo, žmogų po žydinčia obelimi, pasodinu ir meldžiuosi, kad kas nors atsitiktų, kad išardytų pastatymą, sujauktų. Tokios netikėtos akimirkos labai pagelbsti. Dabar fotografuoju „Triveidę knygą“, einu pas menininkus, žiūriu, kaip geriausiai parinkti tris siužetus.
Apie septintojo dešimtmečio lietuvių fotografiją 2013-08-02
Kalbėdami apie septintojo dešimtmečio lietuvių fotografiją, susiduriame su konteksto problema: nuo tada, kai aptariami kūriniai buvo sukurti, Lietuvoje pasikeitė politinė santvarka, o drauge su ja – dominuojanti ideologija ir visa sociokultūrinė šalies situacija.
Dar akimirka, ir viskas bus kitaip 2013-07-05
Žmogus nemato savo gyvenimo prieš jam įvykstant, jis negali jo surežisuoti tokio, kokį įsivaizduoja. Todėl siekti gyvenimo reprodukcijos yra beprasmiška. Negi reprodukcija yra saulėlydžio fotografavimas? Kaip kažkas yra rašęs – atvežkit geriausią saulėlydžio nuotrauką ir padėkit šalia saulėlydžio – tai bus apgailėtina.
Kas lieka, kai viskas yra priimtina: šiuolaikiniai akli pionieriai 2013-07-01
Man įdomiau būtų pagalvoti ne apie tą kadaise pusiau pogrindinį reiškinį, kuris savo ruožtu nepriklausomoje Lietuvoje sėkmingai ir dėsningai tapo nauja humanistinės fotografijos dogma, o apie tai, kas galėtų būti suvokiama kaip nepriimtinas fotografijos objektas šiandien.
Fotomenininkas Feliksas Kerpauskas: „Akmenyje matau žmogų“ 2013-06-17
Dažnai su fotomenininku Romualdu Rakausku važinėdavome po Lietuvos kaimus ir bažnytkaimius. Kol jis kūrė paprastų kaimo žmonių portretus, aš vaikščiodavau aplink bažnyčias. Netrukau pastebėti, kokios įdomios jas juosiančios akmeninės tvoros. Kiekvieną akmenį gali skaityti, jame atrasti ištisus pasaulius. Seriją pavadinau „Žydintys akmenys“, nes, apaugę kerpėmis, samanomis, jie tiesiog akyse pražysta.