Panirti į upę 2017-03-03
Išlaikydamas jau ne vienerius metus lydinčią tapybinę būseną, kur ekspresija ir meditacija, atvirumas ir uždarumas susilieja į nedalomą simbiozę, R. Jurgelis visgi šiek tiek keičia savo kūrybinės eigasties trajektoriją: tie, kurie žino menininko kūrybą kaip nuotaikingai įvairiaspalvę, veržlią, dekoratyvią figūrinę tapybą, dabar turės progą panirti į kur kas ramesnius, meditatyvesnius dailininko kūrybinius vandenis.
Gamta ir laikas Rūtos Eidukaitytės tapyboje 2017-03-01
Atrodo, kad R. Eidukaitytės paveikslų vidinę komunikaciją formuoja teptukas. Jis laisvas tarytum autonomiškas subjektas, atsiskiria nuo paties autoriaus. Teptukas keliauja drobės paviršiumi ir palieka iš anksto nenuspėjamus pėdsakus, kurie susipina lyg spalvota virvių pynė, suvarsto drobės plotus į vientisą paveikslo sistemą. Dažniausiai ne ryškių, bet prigesintų atspalvių žaismėje išryškėja melancholiškas pamiškės ar miško laukymės peizažas.
„Gamtos gurmano kabinete“ – A. Vaitkūnienės dirbtuvės 2017-02-23
Klausimai, kaip gimė Visata, kas ją sudaro ir kaip joje atsirado įvairios gyvybės formos, matyt, domina ne vieną. Domina tai ir mane. Galbūt todėl, apsilankiusi Aušros Vaitkūnienės parodoje „Gamtos gurmano kabinetas“, vykstančioje „Meno parko“ galerijoje, Kaune, likau maloniai nustebinta. Ir turbūt žodis „nustebinta“ būtų kiek silpnokas apibūdinti visa tai, kas dėjosi mintyse, žvalgantis po parodą.
Telesforas Valius: stilizacijos įveika 2017-02-21
Amerikos lietuvių poetas ir filmininkas Jonas Mekas knygoje „Laiškai iš Niekur“ yra rašęs apie mūsų tautai būdingą specifinį fenomeną – išsižadėti lietuvių kilmės menininkų, kurie, atsidūrę egzilyje, sėkmingai pasiekia meninių aukštumų ir pelno tarptautinį pripažinimą.
Geriausieji 2017-02-17
Vasario mėnesį norisi atkreipti dėmesį į dvi parodas, vienaip ar kitaip susijusias su Kauno menininkais ir kauniečiais, kuriems svarbi sąvoka „geriausias“. Apžvelgiama Paveikslų galerijoje organizuojama tradicinė paroda „Geriausias 2016 metų kūrinys“ ir Kauno dailininkų sąjungos grafikos sekcijos menininkų paroda „Piešinys“, surengta Janinos Monkutės-Marks muziejuje-galerijoje, Kėdainiuose.
Koliažinis Inos Mindiuz pasaulis 2017-02-15
Drįstu teigti, kad savo koliažuose dailininkė sukuria ne tik naują fotografijos gyvenimą, bet ir vizualia forma išbando mūsų populiariosios kultūros tikrovę. Judėjimą ir nepastovumą primenantys kūriniai – tai lyg populiariosios kultūros nervo apnuoginimas.
Mantas Daujotas: „Štilis – tai ne tuštuma, bet tvirta ramybė“ 2017-02-09
Jauno tapytojo Manto Daujoto kūriniuose galima pamatyti poparto, realizmo, siurrealizmo stilių bruožų. Juos jungdamas menininkas kuria savitą, įdomią atmosferą perteikiančią tapybos kalbą. Vaizduojamus siužetus M. Daujotas dažniausiai atranda jį supančioje, neretai praeities ženklų pilnoje aplinkoje, todėl juos galima nesunkiai atpažinti ir įvardyti. O kartais jis tapo tiesiog pasiremdamas internete rasta, jo žvilgsnį patraukusia nuotrauka.
Vis dar tapyba 2017-02-01
Kuo gi neįprasti A. Juodvalkytės tapybos darbai? Visų pirma menininkė tapydama nenaudoja aliejinių ar akrilinių dažų, o teptukas jai – ne svarbiausia tapymo priemonė. A. Juodvalkytės technika neįprasta – drobes ji mirko pigmentiniuose dažuose, kurie palieka žymes (iš čia ir parodos pavadinimas „Traces“) drobės paviršiuje.
Saulius Paliukas: „Mažiau yra daugiau“ 2017-01-16
Saulius Paliukas baigė tapybos mokslus Vilniaus dailės akademijoje ir yra aktyvus vietinių ir tarptautinių tapybos projektų dalyvis, tačiau jis taip pat gerai žinomas kaip instaliacijos, objekto bei videomeno kūrėjas. Nepaisant menininko kūryboje naudojamų išraiškos priemonių įvairovės, jis jau gana ilgai yra ištikimas laiko, nuolatinio kitimo, cikliškumo temoms. Pokalbyje S. Paliukas pasakoja apie pirmuosius kūrinius, tapybą, laiką ir vaikystės prisiminimus.