Kauno menininkų namų profesionalaus meno žinių portalas
Eiti prie turinio
Teatras – tai savotiškas skiepas: pamatęs tikrą, gyvą spektaklį, žmogus išgyvena trumpą ligos istoriją, jis tarsi įsivaizduoja save herojaus vietoje, galvoja, ką darytų, ar turėtų drąsos pasielgti vienaip ar kitaip. Dabar apsidairęs nebesuprantu, atrodo, kad teatras tarsi be vietos, lyg sutrikęs, nesupranta, kaip įsiskverbti į valstybės organizmą. Nes teatras visada yra opozicija bet kokiai valdžiai. Valdžia viską daro, kad teatras taptų bedantis, neproblemiškas, kad ne kalbėtųsi su žmogui, o tik linksmintų. 3
Teatras – tai savotiškas skiepas: pamatęs tikrą, gyvą spektaklį, žmogus išgyvena trumpą ligos istoriją, jis tarsi įsivaizduoja save herojaus vietoje, galvoja, ką darytų, ar turėtų drąsos pasielgti vienaip ar kitaip. Dabar apsidairęs nebesuprantu, atrodo, kad teatras tarsi be vietos, lyg sutrikęs, nesupranta, kaip įsiskverbti į valstybės organizmą. Nes teatras visada yra opozicija bet kokiai valdžiai. Valdžia viską daro, kad teatras taptų bedantis, neproblemiškas, kad ne kalbėtųsi su žmogui, o tik linksmintų.
Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) svarstė didžiųjų prekybos centrų išdėstymo Kauno mieste specialiojo plano pakeitimus, kurie labai svarbūs ateities miesto veidui. Taip pat buvo pristatyta Kauno miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano kūrimo darbų programa, kuriai gauta 2 mln. Lt. iš ES struktūrinių fondų ir 0,5 mln. Lt. iš Kauno m. savivaldybės. 1
Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) svarstė didžiųjų prekybos centrų išdėstymo Kauno mieste specialiojo plano pakeitimus, kurie labai svarbūs ateities miesto veidui. Taip pat buvo pristatyta Kauno miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano kūrimo darbų programa, kuriai gauta 2 mln. Lt. iš ES struktūrinių fondų ir 0,5 mln. Lt. iš Kauno m. savivaldybės.
Maironio lietuvių literatūros muziejuje įvyko XXI-oji konferencija, kurios tema „Rašytojo asmenybės ir kūrybos ženklai dienoraščiuose, laiškuose, atsiminimuose“. Konferencijos dalyviai tyrė archyvus, nes tai literatūrinė medžiaga, suteikianti daug informacijos apie pasirinktą asmenybę. 3
Maironio lietuvių literatūros muziejuje įvyko XXI-oji konferencija, kurios tema „Rašytojo asmenybės ir kūrybos ženklai dienoraščiuose, laiškuose, atsiminimuose“. Konferencijos dalyviai tyrė archyvus, nes tai literatūrinė medžiaga, suteikianti daug informacijos apie pasirinktą asmenybę.
Iš Ž.Mikšio ir R.G Mordmullerio kūrybinio bendradarbiavimo gimusi paroda yra toks vertingas pavyzdys, dėl kurio tikrai verta vykti į Šiaulių „Laiptų“ galeriją iš visos Lietuvos.Žibuntas ir Raineris mums demonstruoja savo susitelkimą, ginantį ir saugantį tikrąsias Europos kultūros vertybes. Tokia yra jų bendros kūrybos prasmė ir turinys. 4
Iš Ž.Mikšio ir R.G Mordmullerio kūrybinio bendradarbiavimo gimusi paroda yra toks vertingas pavyzdys, dėl kurio tikrai verta vykti į Šiaulių „Laiptų“ galeriją iš visos Lietuvos.Žibuntas ir Raineris mums demonstruoja savo susitelkimą, ginantį ir saugantį tikrąsias Europos kultūros vertybes. Tokia yra jų bendros kūrybos prasmė ir turinys.
G.Patackas papasakojo ir apie savo, kaip dainų kūrėjo patirtį, kuri, anot jo, visiškai palaužė jo talentą, tačiau tai leido labai gerai pasipelnyti. Norėdamas čia pat įrodyti kūrėjo prigimtinį pašaukimą – kurti tik vienetinius ir originalius kūrinius – ekspromtu sukūrė sonetą, netelpantį į literatūrinius rėmus, tokį originalų, kad pakartoti, greičiausiai, jau ir pats nesugebėtų. 3
G.Patackas papasakojo ir apie savo, kaip dainų kūrėjo patirtį, kuri, anot jo, visiškai palaužė jo talentą, tačiau tai leido labai gerai pasipelnyti. Norėdamas čia pat įrodyti kūrėjo prigimtinį pašaukimą – kurti tik vienetinius ir originalius kūrinius – ekspromtu sukūrė sonetą, netelpantį į literatūrinius rėmus, tokį originalų, kad pakartoti, greičiausiai, jau ir pats nesugebėtų.
Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) lenkų skulptoriaus Cz.Dzwigajaus paminklo Popiežiui Jonui Pauliui II Kauno santakos parke projektui nepritarė dėl netinkamos įamžinimo koncepcijos ir rekomendavo projektą tobulinti. 18
Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) lenkų skulptoriaus Cz.Dzwigajaus paminklo Popiežiui Jonui Pauliui II Kauno santakos parke projektui nepritarė dėl netinkamos įamžinimo koncepcijos ir rekomendavo projektą tobulinti.
Lapkričio 15-16 d. Milane (Italija) atidaroma didžiausia kada nors Vakarų Europos šalyse eksponuota M.K.Čiurlionio paroda „Čiurlionis: ezoterinė kelionė 1875-1911“. Apie parodos atidarymo išvakares pasakoja LR kultūros atašė Italijoje I.Gaižutytė. 5
Lapkričio 15-16 d. Milane (Italija) atidaroma didžiausia kada nors Vakarų Europos šalyse eksponuota M.K.Čiurlionio paroda „Čiurlionis: ezoterinė kelionė 1875-1911“. Apie parodos atidarymo išvakares pasakoja LR kultūros atašė Italijoje I.Gaižutytė.
A. Warholas: „Aš norėjau nupiešti nieką. Ieškojau ko nors, kur slypėtų nieko esmė, tik tiek.“ G.Česonis: „Manau, žiūrovai neliks abejingi: vieni džiaugsis, kiti piktinsis. Vieni atras dar nematytus jų mylimo menininko kūrinius, kiti pirmą kartą prisilies prie poparto kaip reiškinio. A.Warholas yra viena žymiausių praėjusio šimtmečio asmenybių, savo meto liudininkų.“ 7
A. Warholas: „Aš norėjau nupiešti nieką. Ieškojau ko nors, kur slypėtų nieko esmė, tik tiek.“ G.Česonis: „Manau, žiūrovai neliks abejingi: vieni džiaugsis, kiti piktinsis. Vieni atras dar nematytus jų mylimo menininko kūrinius, kiti pirmą kartą prisilies prie poparto kaip reiškinio. A.Warholas yra viena žymiausių praėjusio šimtmečio asmenybių, savo meto liudininkų.“
Renginio organizatorė E.Velaniškytė pastebėjo, kad J.Mačiūnas yra nepelnytai nuvertintas savo gimtinėje, todėl šio gimtadienio esmė buvo pažadinti mačiūnišką dvasią Kaune ir skatinti nekomercinį meną. 4
Renginio organizatorė E.Velaniškytė pastebėjo, kad J.Mačiūnas yra nepelnytai nuvertintas savo gimtinėje, todėl šio gimtadienio esmė buvo pažadinti mačiūnišką dvasią Kaune ir skatinti nekomercinį meną.
Teatras turėtų atsilaikyti prieš masinės kultūros škvalą, nepasiduoti. Esminė teatro funkcija visais laikais viena ir ta pati – dvasinės infrastruktūros kūrimas. Teatras gali gerokai daugiau negu visuomenė galvoja. Tegu linksmina įvairūs šou, cirkas, gatvės estrada. Teatras – galingas savianalizės instrumentas, tai vieta, kur reikia jausti ir galvoti, įjungti asociacijų aparatą, mąstyti apie praeitį ir ateitį. 2
Teatras turėtų atsilaikyti prieš masinės kultūros škvalą, nepasiduoti. Esminė teatro funkcija visais laikais viena ir ta pati – dvasinės infrastruktūros kūrimas. Teatras gali gerokai daugiau negu visuomenė galvoja. Tegu linksmina įvairūs šou, cirkas, gatvės estrada. Teatras – galingas savianalizės instrumentas, tai vieta, kur reikia jausti ir galvoti, įjungti asociacijų aparatą, mąstyti apie praeitį ir ateitį.
„Aš nežinau...“ – dažniausiai vakar Kauno viešojoje bibliotekoje vykusiame Skaitytojų klubo susitikime kartota Sigito Parulskio frazė. Vakaro svečią pristačius kaip poetą, eseistą, kritiką, dramaturgą ir vertėją, šis tik ramiai šypsojosi ir teigė, kad tiek „titulų“ pats tikrai neprisimintų, o save vadina tiesiog rašančiu žmogumi. Paprašytas paskaityti keletą savo kūrinių, jis stipriai susiraukė ir atkirto: „Patys skaitykit – juk bibliotekoje esate.“ 4
„Aš nežinau...“ – dažniausiai vakar Kauno viešojoje bibliotekoje vykusiame Skaitytojų klubo susitikime kartota Sigito Parulskio frazė. Vakaro svečią pristačius kaip poetą, eseistą, kritiką, dramaturgą ir vertėją, šis tik ramiai šypsojosi ir teigė, kad tiek „titulų“ pats tikrai neprisimintų, o save vadina tiesiog rašančiu žmogumi. Paprašytas paskaityti keletą savo kūrinių, jis stipriai susiraukė ir atkirto: „Patys skaitykit – juk bibliotekoje esate.“
T.A.Rudokas šiame poezijos rinkinėlyje sukūrė ciniško, vulgaraus, laisvamaniško maištininko portretą. Bet į esminį klausimą – prieš ką maištaujama – taip ir lieka neatsakyta. Vaikiškais pasikeiksnojimai ir gašliais pajuokavimais maištauja bene visi paaugliai. „Gimnastikoje visiems“ toliau tokio maišto nežengiama, apie „pinkfloydišką“ ar kitokį maištą prieš kokią nors sistemą vargu ar įmanoma kalbėti. 1
T.A.Rudokas šiame poezijos rinkinėlyje sukūrė ciniško, vulgaraus, laisvamaniško maištininko portretą. Bet į esminį klausimą – prieš ką maištaujama – taip ir lieka neatsakyta. Vaikiškais pasikeiksnojimai ir gašliais pajuokavimais maištauja bene visi paaugliai. „Gimnastikoje visiems“ toliau tokio maišto nežengiama, apie „pinkfloydišką“ ar kitokį maištą prieš kokią nors sistemą vargu ar įmanoma kalbėti.