PIGIAI PARDUOTAS PASITIKĖJIMAS 20

2007-03-13

Kamanėwww.kamane.lt , 2007 03 13 A.Rubinovas -- festivalio "Monoklis" nelaureatas  Pirkdamas turguje bulves ar automobilį, na, beveik visada tikiesi, kad gali būti apgautas. Laimei, nuojautos dažnai nepasitvirtina. Bulves kartais būna skanios, o automobilis pakankamai kokybiškas. Bet apgavystė mene – nelaimei, pasitaiko dažniau. Būsimų kūrinių savireklamos tekstai lošia be skrupulų: „Mes geriausi, genialūs, talentingiausi“ ir t.t. Publikuodami čia pat vykstančių kūrinių premjerų/festivalių anonsus, dėl atsargumo apskabome, pritildome nebesaikingas savigyros kanonadas. Kas kita – pranešimai apie įvykius užsienyje, kur dalyvauja mūsų menininkai. Mes ten nedalyvaujame. Informaciją iš užsienio vojažų paprastai pateikia patys menininkai. Kartais apie jų svaiginančius pasiekimus tarptautinėje arenoje informaciją publikuojame netikrindami. Kartais jos tiesiog neįmanoma patikrinti. Garantu lieka pasitikėjimas. Kauno kamerinis teatras (KKT), beatodairiškai siekdamas nepelnytos šlovės, pažeidė šventą PASITIKĖJIMO limitą. Nuo šiol kiekvieną žinią apie mūsų menininkų triumfą užsienyje skelbėjams teks patvirtinti oficialiais dokumentais. Kitaip ji nebus skelbiama. Mes galime iškentėti apgaulę (esame užgrūdinti), bet mes nenorime meluoti savo skaitytojams. Kauno kamerinis teatras, nuolat tvirtindamas, kad yra kur kas vertesnis, negu jis vertinamas Lietuvoje, po kiekvienos išvykos už savo šalies sienų nepaliauja atakuoti žiniasklaidą, kad vos ne kiekvieno vojažo į užsienį metu tampa tarptautiniu, aukščiausio lygio reiškiniu. Kovo pradžioje šio teatro vadovo Stanislovo Rubinovo režisuotas monospektaklis „Spektaklis po spektaklio“, kuriame vaidina režisieriaus sūnus Aleksandras Rubinovas, dalyvavo Sankt Peterburgo tradiciniame vieno aktoriaus spektaklių festivalyje „Monoklis“. „Kamanė“, kaip ir visos Lietuvos žiniasklaidos priemonės gavo paties A.Rubinovo pasirašytą informaciją apie tai, kaip jam nerealiai ten sekėsi ir kaip jis tapo festivalio laureatu. Vienu iš keturių, vadinasi -- lygiaverčiu laureatu. Kilus įtarimui, kad paprastai keturių lygiaverčių laureatų dar neteko girdėti, informaciją patikrinome oficialiame festivalio tinklalapyje. Paaiškėjo, kad festivalio premijas laimėję laureatai buvo trys: Lenkijos, Bulgarijos ir Rusijos aktoriai. KKT kaip ir A.Rubinovas, nuolat dalyvaujantis Sankt Peterburgo festivalyje „Baltijskij dom“ ir jo organizuojamame monospektaklių festivalyje „Monoklis“, šįmet pažymėtas tik žiuri prizu. Tai jokiu būdu ne laureato, o simpatijų seniems pažįstamiems ar šiaip simpatiškiems dalyviams nominacija. Kitaip dar vadinamas paguodos prizu, specialiu prizu, simpatijų prizu. Laureato vardas ir žiuri prizo nominantas yra taip toli vienas nuo kito, kaip rytas nuo vakaro. Pateikiame KKT išplatintą ir A.Rubinovo vardu pateiktą informaciją apie jo laimėjimus „Monoklyje“ ir oficialią informaciją (originalo kalba) apie festivalio „Monokl“ rezultatus. Tekstai neredaguoti. Kovo 13 .d KKT oficiali informacija( be autoriaus): „Kovo 2 – 8 dienomis Sankt Peterburge vyko šeštasis tarptautinis monospektaklių festivalis „Monoklis“. Festivalio formulė įprasta: pradžioje pirmasis turas, kuriame dalyvavo kelios dešimtys Peterburgo aktorių. Iš jų buvo atrinkti trys geriausieji, kurie ir atstovavo festivalio šeimininkams tarptautiniame forume. O čia prisijungė atlikėjai iš kitų Rusijos miestų bei Graikijos, Makedonijos, Didžiosios Britanijos, Bulgarijos, Lenkijos, Ukrainos. Lietuvos garbę gynė Kauno kamerinio teatro aktorius Aleksandras Rubinovas, parodęs naujausią savo solinį vaidinimą „Spektaklis po spektaklio“.Festivalio žiuri, kritikai ir žiūrovai vienbalsiai tvirtina, kad kaskart festivalio lygis vis auga – tiek šiemet buvo puikių vaidinimų, nelauktų sceninių sprendimų. Aleksandrą Rubinovą, vaidinusį daugiau nei dešimtyje įvairių festivalių Peterburge, žiūrovai ir kritikai labai gerai pažįsta ir vertina. Tad nenuostabu, kad aktoriaus „Spektaklis po spektaklio“ buvo sutiktas puikiai. Žiuri sprendimu jis tapo festivalio laureatu drauge su lenkų Kamilo Mackowiako spektakliu „Nižinskis“, bulgarų Velko Kynevo „Mokytojas“ ir rusės Irinos Jevdokimovos „Niekas“. Rubinovas anksčiau jau yra pelnęs „Monoklio“ prizus – 3-iąją vietą už spektaklį „Nykštukas“ (2001 m.) ir pirmąją už spektaklį „Kontrabosas“ (2003 m.)” Kovo 13 d. , Aleksandras Rubinovas, aktorius (pats apie save):” Vos tik traukinys Vilnius – Sankt-Peterburgas pasiekia Rusijos pasienio miestelį simboliniu pavadinimu Pytalovo (pažodžiui – „Kankynė“), nedviprasmiškai supranti, kad patekai į visiškai kitą, kasmet vis labiau tolstantį nuo mūsų pasaulį. Priekabūs, humoro nesuprantantys pasieniečiai ir muitininkai, idiotiškos registracijos taisyklės, už lango suklypę namiūkščiai, rūdijanti technika ir krūvos šiukšlių, purvas ir netvarka...Bet atvykęs į vieną gražiausių pasaulyje Petro miestą, pasineri į aukščiausios prabos kultūros gyvenimą, bendrauji su fantastiško lygio ir išprusimo bei talento žmonėmis... Ir belieka tik „juodai“ pavydėti, graužtis, kad mūsuose, deja, viso to nėra. Kovo 2 – 8 dienomis vykęs šeštasis tarptautinis monospektaklių festivalis „Monoklis“ šiemet nustebino ne tik plačia atlikėjų geografija (Graikija, Makedonija, Didžioji Britanija, Bulgarija, Lenkija, Ukraina, Rusija bei Lietuva), bet ir labai aukštu spektaklių lygiu. „Monoklis“ vyko pagal jau įprasta formulę: pradžioje pirmasis turas, kuriame dalyvauja kelios dešimtys Peterburgo aktorių. Iš jų atrenkami trys geriausieji, kurie atstovauja festivalio šeimininkus tarptautiniame forume. Šiemet atrankos nepraėjo tokie mono žanro grandai kaip Aleksejus Devotčenka ir Sergejus Barkovskis, užleidę pozicijas jaunesniems, bet tikrai ne mažiau talentingiems artistams. Teatro principas čia ir dabar – puikiai buvo realizuotas mano vaidinime Sankt-Peterburge. Taip gerai, taip adekvačiai „Spektaklis po spektaklio“ dar neskambėjo. Žiūrovai nuo pat pirmos akimirkos perprato žaidimo taisykles, visos V.Šekspyro pjesių citatos buvo lengvai atpažįstamos ir suprantamos. Ir nužudyto Banko šmėkla „Makbete“ nekonkuravo su „Hansa“, „Vilniaus“ ar „Sekundės“ bankais. Kaip glosto aktoriaus savimeilę, kai į vaidinimą susirenka tavo gerbėjai, pažįstantys tave iš ankstesnių pasirodymų, žinantys tavo braižą, mylintys tave. O paskui: aplodismentai po spektaklio, reiklios žiuri iškeltos aukštyn katutės, komplimentai. Ir... nemaža apdovanojimų kolekcija pasipildė dar vienu prizu – A.Rubinovo „Spektaklis po spektaklio“ tapo „Monoklio“ laureatu drauge su lenkų Kamilo Mackowiako spektakliu „Nižynskis“, bulgarų Velko Kynevo „Mokytojas“ ir rusės Irinos Jevdokimovos „Niekas“. Teatras – festivalis „Baltyjskij dom“, kuriame ir vyko „Monoklis“, tikrai pateisina „namų“ vardą. Čia kas kart po spektaklių, artistų klube iškilmingai pagerbiami tą dieną vaidinę, jiems tradiciškai įteikiamas didžiulis kopūstų pyragas, o paskui... paskui laisvai liejasi ir degtinė, ir šnekos. O kalbos barjerai įveikiami nesunkiai, juk visų mūsų meilės ir vargų objektas tas pats – TEATRAS. Ir netrukus jau keičiamės vizitinėmis kortelėmis, rašome telefonus, nes puikiai žinome, kad mūsų keliai dar būtinai persipins kituose tarptautiniuose festivaliuose... *** Oficialus „Baltijskyj dom“ tinklalapis www.baltichouse.spb.ru apie 2007 festivalio “Monoklis” rezultatus: Результаты Монокля 2007 Победителями Шестого Международного театрального фестиваля «Монокль» стали: Первая премия: Камиль МАЧКОВЯК«Нижинский»Театр им. Стефана Ярача (Лодзь Польша)Вторая премия: Велко КЫНЕВ«Учитель»Национальный театр им. Ивана Вазова (София, Болгария)Третья премия: Ирина ЕВДОКИМОВА«Никто» по повести Н.Н.Берберовой «Аккомпаниаторша»Театр музыки и поэзии под руководством Елены Камбуровой (Москва, Россия) Специальный приз жюри:Александрас РУБИНОВАС«Спектакль после спектакля» Каунасский Камерный театр (Каунас,Литва) Дипломами были отмечены: Наталья КУЗНЕЦОВА«Запев Мадонны с Пинеги»(Нижний Новгород, Россия)Андрей МАТЮКОВ«Яр.Мо. Contrа et pro»(Санкт-Петербург, Россия)Григорий ПЕЧКЫСЕВ«Прогулки без Пушкина»Театр-студия «Пушкинская школа»(Санкт-Петербург, Россия)


Skaityti komentarus
Rašyti savo komentarą
*
*