Arūnas Gelūnas gimė 1968 12 13 Kaune. 1975-1986 m. mokėsi Kauno J.Jablonskio vid. mokykloje. 1988-1994 m. studijavo Vilniaus dailės akademijoje, įgijo dailininko grafiko specialybę (magistras); 1995-1997 m. studijavo Tokijo menų universitete Japonijoje (Tokyo Geijutsu Daigaku), Japonų stiliaus tapybos katedroje; 1997-2001 studijavo Vytauto Didžiojo universitete (Filosofijos daktaras: apginta disertacija anglų kalba „Naujoji tvarkos paradigma Nišidos ir Merleau-Ponty filosofijoje“).

1997-2004 m. dirbo grafikos dėstytoju VDA Kauno dailės fakultete, 2001-2002 m. – asistentu VDU filosofijos katedroje. 2002-2003 m. – VDA KDF prodekanas, 2003-2004 m. – dekanas ir vyriausiasis mokslo bendradarbis. Nuo 2000 m. – vizituojantis lektorius Vilniaus universiteto Orientalistikos centre, 2004-2010 – VDA Studijų prorektorius, nuo 2005 ir 2007 m. ėjo docento pareigas Dailės istorijos ir teorijos katedroje bei Grafikos katedroje. Nuo 2010 m. - Lietuvos Respublikos kultūros ministras.

Lietuvos Nacionalinės Bolonijos proceso grupės narys (pirmininkas 2004-2008), Europos japonologų asociacijos (EAJS) narys, Lietuvos dailininkų sąjungos narys, Lietuvos filosofų draugijos narysžurnalo Acta Orientalia Vilnensia redkolegijos narys.

Tarptautinių mokslinių konferencijų organizatorius (2004-2005), daktaro disertacijų rengimo vadovas (nuo 2005), Disertacijų gynimo tarybų narys, disertacijų oponentas VDU, VDA, VU (nuo 2005), Studijų kokybės vertinimo centro apeliacinės komisijos pirmininkas (nuo 2006), Latvijos dailės akademijos magistrų baigiamųjų darbų vertinimo komisijos pirmininkas (2006-2007).

KARIŠKA ISTORIJA I KARIŠKA ISTORIJA II KARIŠKA ISTORIJA III

KUR SUSITINKA DU PASAULIAI I KUR SUSITINKA DU PASAULIAI II KUR SUSITINKA DU PASAULIAI III

STRUKTŪRA IR ENERGIJA I STRUKTŪRA IR ENERGIJA II STRUKTŪRA IR ENERGIJA III STRUKTŪRA IR ENERGIJA IV KEISTOJI MOKSLININKĖ KEISTASIS KOVOTOJAS PUNKTYRINĖ TAPATYBĖ

Personalinės parodos

1997 –„Tapyba-Grafika-Piešiniai“, Gallery Shimizu, Tokijas, Japonija.
1997 – „Moters judesys“, Kauno parodų rūmai, Kaunas.
1997 – Grafika, „Trečiosios tarptautinės mažo formato grafikos trienalės Chamalieres 94’ laureatų parodos”, Royat miesto merija, Prancūzija.
1998 – „Moters judesys“, galerija „Laiptai”, Šiauliai, Lietuva.
1998 – „Ofortai“, firmos „Drauda” galerija, Kaunas.
1998 – „Moters judesys“, Klaipėdos parodų rūmai, Klaipėda.
1999 – Kaligrafija ir klasikinės japonų tapybos tušu kopijos, „Eglės galerija”, Kaunas.
1999 – Tapyba tušu, Prancūzų institutas, Leipcigas, Vokietija.
2000 – „Didelė ir maža grafika“, Eglės galerija”, Kaunas.
2000 – Žibunto Mikšio (Prancūzija) darbų ant popieriaus paroda, „Eglės galerija“, Kaunas (kuratorius).
2003 – „Punktyrinės teritorijos“, „ARTeritorija”, Kaunas.
2003 – „Punktyrinės teritorijos II“, „Rūtos galerija”, Vilnius.
2005 – „Nenutylėtos įtakos“, edukacinė paroda-projektas, galerija „Akademija“, Vilnius.
2005 – „Nenutylėtos įtakos“, „Grafikos galerija", Kaunas.
2007 – „Arūnas Gelūnas: grafika“, galerija „Rogatka“, Radomas, Lenkija.

Svarbiausios grupinės parodos

1996 – Grafikos paroda „SAGA“, Paryžius, Prancūzija.
1996 – Tarptautinė mažosios grafikos paroda „Nagoja 96“, Nagoja, Japonija.
1997 – „Perlų medis“, japonų stiliaus tapybos paroda, galerija „Bellini“, Jokohama, Japonija.
1998 – Lietuvių meno dienos, Briuselis, Belgija.
1998 – „Metalas-Istorija“, estampo paroda, galerija „Arka”,Vilnius, Lietuva.
1998 – „9+9”, Lietuvos menininkų paroda, Achenas, Vokietija.
1999 –„Trys grafikai: R.Kepežinskas, R.Rimkūnas, A.Gelūnas“, Kauno paveikslų galerija.
1999 – „Grafika iš Lietuvos“, kultūros centras „Das Glashaus,” Derneburgas, Vokietija.
2000 – Grafikų–tarptautinių prizų laimėtojų paroda, galerija „Kairė-Dešinė,” Vilnius.
2000 – „Tradicija ir ateitis“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius.
2000 – Krokuvos grafikos bienalė, Pasaulinių parodų prizų laimėtojų galerija, Katovicai, Lenkija.
2000 – Kaliningrado grafikos trienalė, Kaliningrado meno galerija, Rusija.
2000 – „Pakeliui į Meikle Segie“, paroda, skirta „Septyneto” koncepcijai, Kauno paveikslų galerija.
2001 – „Tradicija šiandien“, Väsby Konsthall, Stokholmas, Švedija.
2001 – Talino grafikos trienalė, Talinas, Estija.
2002 – „K. Grigaliūnas, A. Gelūnas, A. Rakauskaitė, O. Morkūnaitė”, Lenkų kultūros institutas, Stokholmas, Švedija.
2002 – „Terra grafica”, „Galleri Infra”, Stokholmas, Švedija.
2004 – „21-jo amžiaus portretas“, galerija „Vartai”, Vilnius.
2004 – „Atminties atkūrimas”, galerija „Vartai”, Vilnius.
2004 –„FRIENDSHIP III”, tarptautinė šiuolaikinio meno paroda, Edsviks Konsthall, Stokholmas, Švedija.
2004 – „10 lietuvių menininkų”, Art Gallery, Stokholmas, Švedija.
2004 – „ANDRUM”, tarptautinė šiuolaikinio meno paroda, Upsalos katedra-bazilika, Upsala, Švedija.
2005 – „ANDRUM”, tarptautinė šiuolaikinio meno paroda, Schwerino katedra- bazilika, Schwerinas, Vokietija.
2008 – „Filosofo žvilgsnis. Šliogeris, Dagys, Gelūnas: fotografija ir grafika“, Lietuvos fotografijos galerija, Vilnius.

Apdovanojimai, stipendijos

1994 – Klermon-Ferano miesto prizas, III-oji tarptautinė mažojo estampo trienalė „Chamalieres ‘94“, Prancūzija.
1995 – Japonijos Vyriausybės (Mombusho) stipendija studijoms Japonijoje.
1997 – Diplomas, IV-oji tarptautinė mažojo estampo trienalė „Chamalieres ‘97“, Prancūzija.
2001 – Muziejaus prizas, Tokijo tarptautinė mažojo estampo bienalė ’01, Japonija.
2005 – Individuali valstybės stipendija meno ir kultūros kūrėjams.
2007 – Diplomas už Juliaus Kelero knygos „Sniegas, benamis, krentantis“ dizainą, Knygos meno konkursas „Vilnius 2007“.

Publikacijos

„Alternatyvi modernybė ir jos strategijos“. – Problemos Nr. 58. – Vilniaus universiteto leidykla, 2000, p.23-34.

„Išmokti žiūrėti: Zen tapybos suvokimo fenomenologijos etiudas“. –Acta Orientalia Vilnensia Nr. 1. – Vilniaus universiteto leidykla, 2000.

„Tvarka ir laisvė: kopijavimas kaip kultūros perdavimo paradigma“. –Baltos lankos Nr.13, Vilnius, 2001.

„Sąvokos atvertis Kitaro Nishidos filosofijoje: subjekto ir objekto perskyros svarstymai“. – Darbai ir dienos Nr. 27, VDU leidykla, 2001, psl. 231-246.

„Percepcijos tvarka: kryžkelė „mokslas-gyvenimas-menas.”- Žmogus ir žodis, Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2002.

„(Ne)priklausomybė: architektų ir sodininkų simpoziumas geltoname ūke” // Baltos lankos, Nr. 15-16, Vilnius, 2003.

„Pure Experience and Order in the Early Philosophy of Nishida Kitaro” // Acta Orientalia Vilnensia, Nr.2, 2002.

„Making Art in the Japanese Way: Nihonga as a Process and Symbolic Action” // Acta Orientalia Vilnensia, Nr.5 (Vilnius, ISSN 1648-2662, Vilniaus universiteto leidykla, 2004) p. 208-219

„The New Paradigm of Order: From the Comparisons of Nishida Kitarô and Maurice Merleau-Ponty to the Search for Strategies for Lithuanian Philosophy”, Contemporary Philosophical Discourse in Lithuania. Lithuanian Philosophical Studies, IV, red. Jūratė Baranova. Cultural Heritage and Contemporary Change, Series IVA, Central And Eastern Europe, volume 26, ISBN 1-56518-215-4 (Washington D.C.: The Council for Research in Values and Philosophy, , 2005) p. 193-219

„Vieno konflikto istorija“ (Filosofijos ir meno santykio istorinės-metodologinės dinamikos analizė), Darbai ir dienos Nr.41, ISSN 1392-0588 (Kaunas: VDU leidykla, 2005) p.57-66

„Artist‘s Books at the Vilnius Academy of Fine Arts”, Grapheion 18 Yearbook, ISSN 1211-6904, (Prague: Central European Gallery and Publishing House, 2005) p.162-164

„Art After Metaphysics: is the „Return of the Sacred“ possible?”, Decalogue and Barbarity: Sacred and the Cultural Space, ISBN 9955-9791-2-72005 (Stockholm: Vardö Seminar Foundation, 2006) p. 54-64

Art Studies: Between Method and FancyActa Academia Artium Vilnensis 42, ISBN 9955-624-72-8: Vilnius: Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2006; 215 psl. (Redaktorius ir sudarytojas)

„Medijos, menas ir juslinis patyrimas“, Acta Academia Artium Vilnensis 44, ISBN 978-9955-624-81-3: Vilnius: Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2007; p. 11-37

„Japanese Studies – Between Pragmatism and Self-Discovery“, Beyond Borders: Japanese Studies in the 21st Century (in memoriam Wieslaw Kotanski), Proceedings of International Conference Warsaw, May 2006, ISBN 978-83-906175-6-5, ed. Agnieszka Kozyra and Iwona Kordzinska-Nawrocka, Warszawa: Warsaw University, Oriental Institute, 2007. p. 50-53

„Art, Philosophy and the Spirit of Objectivity“, Art Monitor. A Journal of Artistic Research, No. 3, University of Gothenburg, 2008. ISBN 9789197591195. p.37-51

1998-2008 m. skaityta daugiau nei 40 pranešimų tarptautinėse ir nacionalinėse konferencijose.