Rss Facebook
2017
Gruodis
18
Naujienos
2017 Gruodis
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dar vienas G. Varno yris prieš srovę  0

2017-12-04
Režisierius Gintaras Varnas. Donato Stankevičiaus (NKDT) nuotr.

Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) virte verda kūrybinis darbas – čia premjerai ruošiasi režisierius Gintaras Varnas. Kartu su įspūdinga kūrybine komanda jis aktualizuoja Apšvietos epochos idėjas.

Bendras NKDT ir prieš dešimtmetį sostinėje to paties G.Varno įkurto nevalstybinio nepriklausomo teatro "Utopia" projektas ypatingas dar ir tuo, kad režisierius pirmą kartą Lietuvos teatro žiūrovams pristatys žinomiausią XVIII a. vokiečių dramaturgą Gottholdą Ephraimą Lessingą ir jo pjesę "Natanas Išmintingasis".

Kuo išskirtinė ši pjesė ir kuo ji aktuali XXI a. – "Santakos" pokalbis su režisieriumi G.Varnu.

– Šiandienėje Lietuvos teatro scenoje – daug realybės atspindžių, lydimų keiksmažodžių ir kito kasdienybės purvo. "Natanas Išmintingasis" – visiška viso to priešprieša. Ar šiuo spektakliu siekiate savotiškai maištauti?

– Šiuolaikinio postdraminio, postmodernistinio (ar dar kitaip besivadinančio) teatro propaguotojai neturėtų uzurpuoti viso teatro ir kitokį niekinti. Aš nemėgstu tokio teatro. Bet jis turi teisę egzistuoti lygiai taip pat, kaip ir draminis teatras. Tai nėra maištas, o greičiau žingsnis, kuris yra nemadingas. Tai spektaklis, kuris priešinasi vyraujančiai madai. Lietuvoje pastaruosius penkerius metus teatras gaudo mados vėjus iš Europos. Maždaug: "Suprantu nesuprantu ką darau, bet būtinai reikia į tą madą kažkaip įsisprausti, nes tai yra madinga." Na, gal ir madinga, bet manau, kad tikras mados kūrėjas niekada neina paskui madą – jis ją kuria. Teatro kūrėjai irgi neturėtų būti teatrinės mados sekėjais, bet jos diktuotojais. Tų madų net nedera vaikytis. Jeigu tu turi savo teatro viziją, dominančią temą, ar to maža?! Šalia visų tų madingų reiškinių, kurių kopijos dažniausiai tampa tiesiog beždžioniavimu, turi teisę egzistuoti ir didžioji dramaturgija, kuri, tikrai nemanau, kad paseno. Kai ta mada užplūsta labai stipriai, net agresyviai, man natūraliai norisi priešintis. Norisi statyti tai, kas su ja visiškai nesusiję. Galbūt prieš kokius dešimt metų "Natano Išmintingojo" nebūčiau statęs, nes dar nebuvau ir šiai pjesei pribrendęs, bet būtent dabartiniame agresyvaus iš burnos krentančių šiukšlių teatro kontekste ši pjesė skamba ypač intriguojančiai.

– Šios G.E.Lessingo pjesės istorija labai įdomi. Kažkada ją buvo uždrausta statyti teatro scenoje. Gal jums pavyko daugiau apie tai sužinoti?

– Pjesės istorija gana dramatiška. Kai G.E.Lessingas ją parašė (1779 m.), iki jo mirties (1781 m.) pagal ją pastatytas spektaklis neišvydo dienos šviesos. Uždraudė bažnyčia. Visa tai, į ką G.E.Lessingas taikė, – religijos kritika, teigianti, kad svarbiausias yra pats žmogiškumas, – suveikė ir cenzūra neleido jos statyti. Pjesė pirmą kartą buvo pastatyta 1783 m. Berlyne. Vėliau nacių Vokietijoje ji vėl buvo uždrausta, nes pagrindinis personažas yra žydas, negana to, dar ir išmintingas žydas.

 

 

Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė

Kaunodiena.lt, 2017 12 01

Daugiau skaitykite: http://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/dar-vienas-g-varno-yris-pries-srove-840066


Skaityti komentarus
Rašyti savo komentarą
*
*