Rss Facebook
2017
Liepa
22
Naujienos
2017 Liepa
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Giedrės Baltakytės keramikos paroda „Regėjimai“ 0

www.kamane.lt, 2017-03-14

Kovo 14 d. 17 val. Kaune, galerijoje „Aukso pjūvis“ (Verslo lyderių centras (BLC), K. Donelaičio g. 62) atidaroma jaunosios kartos keramikės Giedrės Baltakytės keramikos paroda „Regėjimai“.

G. Baltakytė dar 2006 m. tapo Lietuvos mokinių keramikos darbų konkurso laureate ir tai nulėmė jos tolesnį pasirinkimą. 2011 m. sėkmingai baigusi VDA keramikos bakalauro studijas, šiuo metu jas tęsia magistrantūroje. Molio plastiškumas, sakralumas apžavėjęs nuo pirmųjų susidūrimų su  raudonosios žemės mase, užbūrė medžiagoje glūdinčia gyvybine energija ir galimybe išsakyti iš sielos gelmių kylančių įspūdžių vaizdus.

G. Baltakytei kūrybinis procesas neatsiejamas nuo vidinio susikoncentravimo ir nuolatinio supančio pasaulio stebėjimo. Pastaruoju metu jos žvilgsnis vis atidžiau tyrinėja gamtą, joje pastebimus estetiškai vertingus aspektus, kūrybiškai perkeliant į aukštesnio lygmens plotmę. Ieškodama jai artimos formos raiškos, dailininkė atkreipė dėmesį į bičių sulipdytą korį, jo struktūrinę sandarą: „kiekviena korio akelė yra tobulo šešiakampio formos“, - teigia dailininkė. Šešios plonos vaškinės sienelės ne vien suteikia tvirtumo korio struktūrai, bet ir idealiai užpildo visą tam skirtą erdvę. „Dėl kažkokios geometrinės nuovokos ... (bitės) žino, kad šešiakampės (akelės) yra geriau negu stačiakampės arba trikampės ir kad jose telpa daugiau medaus, sunaudojant tiek pat statybinės medžiagos", - rašė IV mūsų eros šimtmečio graikų geometras Papas (Pappus) iš Aleksandrijos. O evoliucijos teorijos kūrėjui Charlesui Darwinui bičių korys buvo "absoliučiai tobulas darbo ir vaško ekonomijos“.

Remdamasi šiais pastebėjimais dailininkė G. Baltakytė sukūrė ažūrinių kūrinių ciklą „Regėjimai“, kuriame pateikia savąsias regėjimų interpretacijas. Jai bičių sukonstruoto korio sandara  primena fraktalijų žaismą ar kalendorinių langelių struktūrą. Tad kūriniams pasirinko rankomis lipdytus elementus, kuriuos jungia tarpusavyje, tarsi suvienydama išgyventus potyrius, pastebėjimus ir kurie įgyja realų pavidalą – indą ar kevalą, dekoruotą žemės spalvų glazūromis, atraktyviai papildant juos ryškiais spalviniais akcentais.

 

Menotyrininkė Rūta Marija Purvinaitė

 

Paroda veiks iki balandžio 2 d.


Skaityti komentarus
Rašyti savo komentarą
*
*