„Kino pavasario“ kvapai 2015-04-03
Jau dvidešimtas „Kino pavasaris“. Jokiame kitame Lietuvos kino festivalyje nepamatysi tiek daug lyg nuo žurnalo viršelio nužengusių stileivų, didelių ir visai menkų įžymybių, įvairiais būdais transliuojamų rėmėjų reklamų, kino žmonių, su festivalio programa susijusių renginių ir šurmulio. Nieko keisto, kad apie tokį masinį renginį kyla ir daugybė skirtingų nuomonių. Didelis festivalis, ko gero, ir turėtų toks būti – siūlantis ir avangardinį, ir kulinarinį kiną.
Neapčiuopiamų būsenų įkūnijimas 2015-03-24
Remigijaus Treigio kūrybos pristatymas parodoje Kauno fotografijos galerijoje ir Lietuvos fotomenininkų sąjungos fotografijos fondo išleistame solidžiame albume bent jau šiandien atrodo kaip etapiniai įvykiai. Jie leidžia įvertinti fotografo kūrybos visumą ir būtent ją, o ne atskirus darbus ar ciklus.
„Žiemos ekranai“. Filmas policininkui. Ir ne tik 2015-02-12
L. Belvaux „38 liudininkai“, rodytas „Žiemos ekranuose“ ir, beje, atidaręs tarptautinį Roterdamo kino festivalį, yra filmas, kuris iš atminties ne tik neišsitrina, atvirkščiai – prabėgus titrams, apie jį imi dar intensyviau galvoti. Filmas, kurį reikėtų rodyti ir rodyti, nes techniškai genialiai suręstas jis nepalieka nė vieno nepaliesto.
Pažintys su menu 2014-11-14
Šiuolaikinio meno festivalis „Kaunas mene: Sklaida. Pažintys. 2014“ eina į pabaigą. Tarp gausybės renginių, trukusių pusę metų, beliko dar pamatyti visada intriguojantį savo pasirinkimais bulgarų kuratoriaus Neno Belchevo pristatymą „Gyvenant post-socializme“ (šiuolaikinis bulgarų videomenas) galerijoje „Meno parkas“.
Egzotiškųjų Sebah fotografijų istorijos 2014-10-13
Fotografijos paroda „Egzotikos estetika Sebah fotografijose“stebina savo paveikumu ir sukurta atmosfera. Apie šią parodą, jos idėjos gimimą ir galutinio rezultato pasiekimą informacija dalinasi Vaida Sirvydaitė-Rakutienė, M.K.Čiurlionio dailės muziejaus Fototekos ir dokumentacijos skyriaus vadovė bei šios parodos kuratorė.
Įspūdžiai, liekantys kino salėje 2014-10-13
Mažesnė nei įprasta programa nėra savaime blogas reiškinys, atvirkščiai, tai galėtų būti stiprus koziris pakeliant tiek festivalio kokybės kartelę, tiek padauginant mano minėtus įvykius, dėl kurių būtent ir yra įsimenamas bet kuris ilgametis renginys. Ar pavyko to pasiekti aštuntajam KKF?
„Neįsipareigojusi” fotografija 2014-09-29
Kokybės ir brandumo ženklus lengva pastebėti ne tik pačioje fotografų kūryboje, bet ir jos eksponavimo kultūroje. Didelio formato, aukštos techninės kokybės darbai nedviprasmiškai parodo, kad „Kaunas Photo” festivalis orientuojasi į tarptautinį šiuolaikinės fotografijos kontekstą ir jame priimtinus darbų pateikimo būdus.
Plokštelėje telpantis pasaulis. Fotografijos ir tapybos kova 2014-09-09
Fotografija skaičiuoja vos antrą savo gimimo šimtmetį, bet jau spėjo įleisti šaknis į pasaulio kultūrą. Įdomu, koks požiūris vyravo tuomet, kai ši technologija žengė pirmuosius žingsnius ir kaip tai atsispindėjo Lietuvoje? Nuo karo vaizdų iki meniškai sukonstruotų paveikslų – fotografija tapo moderniosios epochos ženklu, dariusiu įtaką ne vienai valstybei.
Būti ten ir čia, arba kelionė po Rimanto Plungės Bergeną 2014-07-17
Plungės sukurtame „Bergeno motyve“ yra vizualiai koduojama galimybė keliauti psichogeografiškai, slysti regimais fotografijų paviršiais ir bandyti susikurti savosios kelionės istoriją – mitą. Ši nauja istorija-mitas yra priartinama prie savosios, lietuviškosios, tapatybės.