Paveikslų šviesoj. Turėti metodą – Zenono Varnausko interviu 2015-12-23
Dailininkas Zenonas Varnauskas: „Man paveikslas, kaip ir daugeliui, gimsta bedirbant. Ypač tapant abstrakcijas, idėja išryškėja bedirbant. Kiek prisimenu, A. Savickas irgi yra sakęs, kad dažnai ima seną darbą, verčia aukštyn kojomis ir baigia visai kitu siužetu. Koks nors santykis, dviejų spalvų susidūrimas sukuria naują tapybinį siužetą.“
Antano Obcarsko kūryba: nuo ekspresijos iki minimalizmo 2015-12-09
Antano Obcarsko kūryboje labai svarbus tvarkingos detalės fragmentas didelio formato plokštumoje. Kiekviena geometrizuota linija tarsi perduoda skirtingas informacines ar emocines žinutes žiūrovui. Šiose plokštumose esančios akrilinių raštų linijos yra ritmiškai vieningos, subtilios ir optiškai įtraukiančios žiūrovą savo minimalistine stilistika.
Paslaptingas Kazimiero Stabrausko tapybos pasaulis 2015-12-08
Parodos „Kazimieras Stabrauskas – M. K. Čiurlionio mokytojas“ darbų ekspozicija siekiama parodyti, kuo mokytojas K. Stabrauskas ypatingas ir reikšmingas mokinio M. K. Čiurlioniui kūrybai. Be abejonės, šiuos du menininkus turėtume traktuoti kaip atskirus, bet, žinoma, galime ieškoti ryšių ir panašumų jų kūryboje. Tik ar to reikia?
„Prieblandos zona“ – amžinasis grožis ir mutacijos 2015-12-01
E. Markūno paroda „Prieblandos zona“ – tai subtilus laviravimas tarp žmonių kuriamo grožio, preciziškumo, estetikos ir nukrypimų į tamsą, apgailėtinų butaforijų ir vidinių mutacijų, kurias taip pat sukelia žmonės. „Prieblandos zona“ tampa vieta pasirinkti, į kurią pusę galų gale bus nueita.
Du renginiai iš daugelio: 10-oji Kauno bienalė 2015-11-27
Iš tikrųjų, Kauno centriniame pašte atidaryta Nicolas Bourriaud kuruota paroda „Gijos: fantasmagorija apie atstumą“ dėl savo kokybės ir aktualios minties galėjo įvykti bet kuriame Europos miesto muziejuje, o Kauno istorinis pastatas suteikė europietiškam variantui keletą lokalinių aspektų, kurie priaugino prasmes sukurtiems darbams.
Paryžiaus mokyklų įtaka Lietuvos menui (II dalis) 2015-11-25
Didžioji dalis l’école de Paris (Paryžiaus mokykla) besimokiusių litvakų buvo išeiviai iš įvairių Vilniaus dailės mokyklų. Būtent iš Litos teritorijos atvykę dailininkai suteikė dailės kritikams pagrindą antrąją l’école de Paris bangą vadinti l‘école Juive, tai yra „žydų mokykla“, kuri Prancūzijos sostinę „okupavo“ 1909–1913 m.
Židrija Janušaitė: „Kad pajaustum, reikia sustoti“ 2015-11-06
Tikriausiai pagrindinis menininkės Židrijos Janušaitės kūrybos tikslas ir esmė – parodyti, kaip svarbu nuolat skubančiam šiuolaikiniam žmogui sustoti ir susitikti pačiam su savimi. Turbūt labiausiai šis menininkės siekis atsiskleidžia jos kuriamuose laike ištęstuose, minimalistinės estetikos performansuose. Apie sunkiai žodžiais „apvelkamą“ kūrybą – pokalbis su pačia menininke jos kūrybinėje studijoje.
Paryžiaus mokyklų įtaka Lietuvos menui (I dalis) 2015-10-29
Žymus lietuvių visuomenės veikėjas Pranciškus Ksaveras Mykolas Bogušas (1746–1820) „Kelionės dienoraštyje“ apie meno kriterijus rašė: „Prancūziškas skonis <...> pasižymi švelnumu, saikingumu, elegantiškumu ir tokiu menu, kokį sunku kitur rasti“. Straipsnių cikle apžvelgiama Paryžiaus meno mokyklų įtaka Lietuvos menininkams.
Edmundo Saladžiaus kūrinių interpretacija 2015-10-12
Iš tiesų E. Saladžiaus kūryba – tai pavyzdingas tikrosios menininko misijos vykdymas. Jis stebi gyvenimą ir pasaulį, žmonijos ydas pastebi lyg rentgeno spinduliais, perleidžia jas per modernisto sąmonę ir rezultatus talentingai pateikia tai pačiai žmonijai, kad visuotiniame skubėjime nors akimirką sustotume ir susimąstytume: ką galime pakeisti?